پیشنهاد کتاب ؛ مدیریت زمان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پسری که کودکی‌اش را در یک مزرعه گذرانده و در خانه‌ای زندگی کرده که حتی آب لوله‌کشی نداشت، چطور می‌تواند در میانسالی تیمی را هدایت کند که 40 هزار نفر عضو دارد؟

به گزارش کاماپرس، لی ککرل در هشت سالگی شیر گاو می‌دوشید و به همسایه‌ها می‌فروخت تا به خانواده‌اش کمک کند. چون گاوها مرخصی نداشتند، لی هم بدون وقفه کار می‌کرد. همین نظم روزمره در زندگی شغلی آینده او تاثیر زیادی گذاشت؛ لی به فردی مسئولیت‌پذیر، پاسخگو و منظبط تبدیل شد. او علاوه بر اینکه سال‌ها معاون ارشد مجتمع والت‌‌دیزنی جهانی بود، در مجموعه‌های بزرگی همچون هتل هیلتون هم مدیر و عضو هیات مدیره بود. یکی از میراثی که از سال‌های تجربه او به جا مانده، یک شیوه‌نامه آموزشی است که در والت‌دیزنی برای تربیت مدیران ارشد از آن بهره برده می‌شود. بیش از 7 هزار مدیر قبل از شروع به کار در این مجموعه بزرگ، طبق شیوه‌نامه لی ککرل، آموزش دیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فردی با این پیشینه و توانایی منحصر به فرد، کتابی به رشته تحریر درآورده تا به این سئوال پاسخ دهد که چگونه می‌توان در زمان کوتاه‌تر، بهینه کار کرد؟

«مدیریت زمان» نام کتاب لی ککرل است که توسط میثاق شایق ترجمه و به همت موسسه فرهنگی دکسا منتشر شده است. او در این کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا نگرشی دقیق‌تر نسبت به زمان پیدا کند. این کتاب تنها درباره مدیریت زمان نیست. درباره مدیریت زندگی است. مدیریت به عنوان عمل کنترل کردن تعریف می‌شود. این کتاب سعی دارد به مخاطب نشان دهد که می‌تواند کنترل همه جوانب زندگی را در دست بگیرد.

راز آسمان پایتخت

 

همه می‌دانند چه کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید، اما به دلایلی، بسیاری از افراد طبق این آگاهی عمل نمی‌کنند. دلایل روانشناختی زیادی وجود دارد که چرا افراد کاری را که می‌دانند باید انجام دهند، انجام نمی‌دهند. با این حال، یکی از دلایل اصلی این است که واقعا نمی‌دانند چطور. آن‌ها هیچ روش برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای انجام کاری که باید انجام شود، ندارند. مدرسه و دانشگاه درباره مدیریت زمان و زندگی به بچه‌ها چیزی آموزش نمی‌دهند و این احتمالا مهم‌ترین مهارتی است که فرد برای موفقیت و شاد بودن در زندگی به آن نیاز دارد.

فراتر از زمان

کتاب برای کمک به مخاطب در فرایند مدیریت زمان، از قالب‌های رایج فراتر رفته و پیشنهادهای متفاوتی ارائه می‌کند. از آن جمله می‌توان به ورزش کردن اشاره کرد. نویسنده نوشته است: فراموش نکنید ورزش کردن را در فهرست‌های‌تان قرار دهید، نه فقط به دلیل مزایای شناخته‌شدۀ سلامتی. وقتی ورزش می‌کنید یک اتفاق جالب می‌افتد. در واقع حین ورزش کردن به برخی از بهترین ایده‌ها و بینش‌ها می‌رسید. به خصوص دویدن آهسته یا پیاده‌روی طی سال‌ها کمک کرده است ایده‌های جدید و راه‌حل‌های خلاقانه به ذهن برسد. نمی‌دانم دلیلش رسیدن جریان خون بیشتر به مغز است یا مربوط به ورزش کردن به تنهایی است؛ فقط می‌دانم این روش مفید است.

نویسنده در این کتاب طی هفت فصل به مرور اهمیت زمان و شیوه‌های مدیریت و بهره‌برداری از آن می‌پردازد. ابزاری که در کتاب روی آن تاکید زیادی شده «دفتر برنامه‌ریزی» است. در بخش‌های مختلف کتاب، به مخاطب آموزش داده می‌شود که چطور از این دفتر بهترین استفاده را بکند.

«مدیریت زمان» یکی از کتاب‌های «مجموعۀ مهارت‌های نرم» موسسه فرهنگی دکسا است. دکسا پیش از این کتاب «مهارت‌های نرم برای کودکان» به قلم نانسی آرمسترانگ ملسر را از همین مجموعه منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

علاقمندان می‌توانند این کتابها را از کتابفروشی‌های معتبر و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب از جمله 30 بوک، ایران کتاب، شهرکتاب آنلاین، باهوک و دیجی کالا تهیه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : 30بوکانتشارات روزنهایران کتابدکسادیجی کالاشهر کتاب آنلاینکتاب پارسه
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز