پاسپورت چه تفاوتی با ویزا دارد؟

پاسپورت و ویزا - کاماپرس

سفر به خارج از کشور، چه با هدف گردشگری و چه با اهداف دیگر، نیازمند داشتن مدارک مهم از جمله پاسپورت و در برخی موارد ویزا یا گذرنامه است. برخی از مسافران که برای نخستین بار قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، تصور می‌کنند که داشتن پاسپورت برای مسافرت کافی است و این مدرک با ویزا تفاوت چندانی ندارد؛ در حالی که برای سفر به بعضی کشورها علاوه بر پاسپورت به ویزا نیز نیاز است.

کاماپرس در این گزارش تفاوت پاسپورت و ویزا را بررسی کرده است.

افرادی که سابقه سفر به کشورهای خارجی دارند، از قوانین مربوط به پاسپورت و ویزای کشورها آگاه هستند، اما سایر افراد معمولا از این موارد آگاهی ندارند که لازم است با مفاهیم و تفاوت پاسپورت و ویزا آشنا شوند. به صورت مختصر، پاسپورت نشان دهنده آن است که فرد اجازه خروج از یک کشور مشخص را دارد، اما ویزا نشان دهنده اجازه ورود فرد به یک کشور دیگر برای مدت زمان معین است. در واقع مسافران کشورهای خارجی بدون پاسپورت حق خروج از کشورشان را ندارند و بدون ویزا نیز اجازه ورود به یک کشور دیگر را نخواهند داشت.

در ادامه این مطلب تفاوت پاسپورت و ویزا شرح داده شده است.

 تفاوت ویزا و پاسپورت -کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع پاسپورت

پاسپورت‌ها مشتمل بر سه نوع هستند. یک نوع از پاسپورت‌ها برای افرادی صادر می‌شود که قصد گردشگری یا انجام فعالیت تجاری یا تحصیلی دارند. این نوع پاسپورت عادی محسوب می‌­شود. نوع دوم، پاسپورت‌های دیپلماتیک هستند که برای افراد دارای موقعیت سیاسی و مقامات عالی رتبه و دیپلمات‌ها صادر می‌شود. نوع سوم نیز پاسپورت خدمت نام دارد که برای کارمندان نهادها و موسسات مختلف به منظور مسافرت‌های کاری خارجی صادر می­‌شود.

انواع گذرنامه

یکی از مهم‌ترین انواع ویزا یا گذرنامه، نوع توریستی آن است که برای افراد متقاضی گردشگری در یک کشور خاص صادر می‌شود. نوع دیگر ویزا، مدل تجاری آن است که برای تجار و فعالان اقتصادی و تجاری در کشورهای دیگر صادر می‌­شود. در صورتی که فردی قصد تحصیل در کشور دیگری را داشته باشد، باید ویزای تحصیلی دریافت کند. افرادی که مایل به شرکت در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر هستند، باید ویزای نمایشگاهی بگیرند تا امکان سفر به کشور مورد نظر را داشته باشند.

گزرنامه -کاماپرس

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت

افرادی که قصد دریافت پاسپورت دارند، باید مدارک لازم را ارائه دهند. یکی از مدارک اصلی برای اخذ گذرنامه، داشتن عکس 6 در 4 است. ارائه کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه نیز ضرورت دارد. آقایان به منظور دریافت پاسپورت باید کارت پایان خدمت ارائه دهند و بانوان نیز باید اجازه همسر خود را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا

افراد به منظور دریافت ویزا، گذشته از ارائه مدارک هویتی به عکس 6 در 4، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و پاسپورت با حداقل سه ماه اعتبار نیاز دارند. ارائه مدارک شغلی، ازدواج و مدرک بانکی معتبر به منظور نشان دادن تمکن مالی نیز ضروری است.

ترکیه، ارمنستان، مالزی، عراق، گرجستان، قزاقستان، دومینیکا، هائیتی، ونزوئلا، سورینام و میکرونزیا، کشورهایی هستند که ایرانیان برای ورد به آنها نیازی به اخذ ویزا ندارند و برای ورود به خاک سایر کشورها نیازمند دریافت ویزا هستند.

تفاوت پاسپرت با ویزا- کاما پرس

دریافت آسان پاسپورت و ویزا با «راز آسمان پایتخت»

راز آسمان پایتخت، یک آژانس مسافرتی باتجربه و بزرگ است که خدمات کاملی در زمینه دریافت ویزا و پاسپورت ارائه می­دهد. این مجموعه که از ابتدا با هدف ارائه خدمات مناسب مسافرتی، گردشگری و زیارتی فعالیت خود را آغاز کرده، همواره تلاش می­کند فرآیند حمل و نقل و اقامت مسافران را در سراسر ایران و جهان تسهیل کند. این آژانس به منظور ارائه خدمات مناسب، به صورت مستمر با ایرلاین‌های خارجی و داخلی و بهترین هتل‌ها ارتباط دارد و بهترین خدمات ویزایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

علاقه­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره کافی است به سایت https://www.asemanpaytakht.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز