واکسن کرونا ۷ سال دیگر زندگی را عادی می‌کند

با توجه به روند واکسیناسیون در کشورهای مختلف دنیا، پیش بینی می شود بیماری کرونا تا ۷ سال دیگر ادامه داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، خبر بد این است که کرونا فعلا رفتنی نیست، اما خبر خوب این است که واکسیناسیون علیه این بیماری شروع شده است و بالاخره شر این بیماری خطرناک تا ۷ سال دیگر تمام می شود.

سرعت واکسیناسیون می تواند به مهمترین سوال مردم دنیا جواب بدهد، اینکه این کابوس چه زمانی تمام می شود؟ بلومبرگ با اشاره به روند واکسیناسیون در کشورهای مختلف برای مقابله با کووید-۱۹، پیش بینی می کند همه‌گیری کرونا و بازگشت به شرایط عادی هفت سال دیگر طول می کشد.

خبرگزاری بلومبرگ براساس اطلاعات تزریق ۱۱۹ میلیون دوز واکسن در سراسر جهان ، بزرگترین پایگاه داده های مربوط به کووید-۱۹ را فراهم کرده است.

چهره های علمی مثل آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا معتقدند اگر واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۵ درصد جمعیت انجام شود، می توان انتظار داشت دوباره شرایط عادی شود. ردیابی واکسیناسیون کشورهای مختلف نشان می دهد برخی کشورها با تزریق واکسن به ۷۵ درصد از جمعیت خود، پیشرفت بسیار سریع تری نسبت به سایر کشورها دارند.

راز آسمان پایتخت

رابطه مستقیم سرعت واکسیناسیون و بازگشت به زندگی عادی

همچنین با توجه به میزان جمعیتی که تاکنون درآمریکا واکسن دریافت کرده اند، این کشور در سال ۲۰۲۲میلادی می تواند ۷۵ درصد جمعیت خود را واکسینه کند. به همین دلیل و با در نظر گرفتن روند سریعتر واکسیناسیون کشورهای ثروتمند غربی نسبت به سایر کشورهای جهان، با سرعت کنونی هفت سال طول می کشد تا زندگی به حالت عادی بازگردد.

از زمان شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دوز واکسن از طریق بیش از یکصد قرارداد خریداری شده است. ضمن آنکه بررسی ها نشان می دهد فقط یک سوم کشورهای جهان واکسیناسیون را شروع کرده اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده بیش از ۱۰۵ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر دو میلیون و ۳۰۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز