واکسن کرونا استرازنکا با یک شرط به ایران می‌رسد

لست سکند

شرکت استرازنکا اعلام کرد تا اسفند ماه می تواند ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران بفرستد.

به گزارش کاماپرس، واکسن استرازنکا که با مشارکت دانشگاه آکسفورد ساخته شده یکی از مهمترین و امیدبخش‌ترین واکسن‌های کرونا در جهان است. مدیران شرکت استرازنکا اعلام کرده اند ، می توانند تا اسفند ماه ۲۰ میلیون دوز از این واکسن را به ایران ارسال کنند. البته آنها برای این کار یک شرط هم گذاشته اند.

مدیران شرکت استرازنکا در جلسه‌ای که به صورت آنلاین با اساتید و مدیران ارشد وزارت بهداشت ایران برگزار شد،اعلام کردند اگر سفارش‌گذاری ایران حداکثر تا دو هفته آینده انجام شود، امکان تحویل حدود 20 میلیون دوز واکسن و آغاز واکسیناسیون از نیمه اسفند سال جاری وجود دارد در غیر این صورت زمان تحویل به تاخیر می افتد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

قیمت گذاری واکسن استرازنکا چگونه است؟

راز آسمان پایتخت

به گزارش فانا، قیمت گذاری واکسن کرونای استرازنکا در زمان همه گیری براساس سیاست سود صفر انجام می‌شود . به همین دلیل قیمت این واکسن در مقایسه با نمونه‌های دیگر بسیار ارزان‌تر است. شرایط نگهداری واکسن کرونای استرازنکا در دمای 2-8 درجه سانتیگراد است و ویال های این واکسن چند دوزی بوده و هر ویال تا 24 ساعت بعد از برداشتن اولین دوز امکان نگهداری و استفاده دارد.

همچنین هر ویال قبل از برداشتن اولین دوز تا 6 ماه قابل نگهداری است.اثربخشی دو رژیم نیم دوز- فول دوز و فول دوز- فول دوز واکسن کرونای این شرکت به ترتیب 90 و 62 درصد بوده و هیچ گونه عارضه جانبی در افراد دریافت‌کننده دیده نشده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این شرکت با همکاری 10 شرکت معتبر داروسازی دنیا هر منطقه از جهان را تحت پوشش این واکسن قرار خواهد داد که هر کدام مسئول تولید و تامین واکسن برای منطقه مشخصی خواهند بود. منطقه خاورمیانه، روسیه، ایران، آسیای میانه،کشور های شمال آفریقا و برخی از کشورهای اروپای شرقی (حوزه بالکان) تحت پوشش شرکت RPharm روسیه که از شرکای شرکت استرازنکا است قرار خواهند گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز