اختصاص بودجه 1000 میلیاردی برای خرید واکسن کرونا

دولت و مجلس برای مقابله با ویروس کرونا در بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان را به خرید واکسن کرونا اختصاص داده اند.

به گزارش کاماپرس، وزارت بهداشت و درمان همزمان با شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 1397 هزینه های جاری و درمانش بالا رفت از همین رو به دلیل کمبود منابع، دولت درخواست برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی را داد و مورد موافقت قرار گرفت.

در سال جاری نیز به علت افزایش تعداد مبتلایان وزارت بهداشت با کمبود منابع و بودجه روبه رو شد اما بودجه وزارت بهداشت در سال آینده از ۳۲ هزار میلیارد تومان به ۷۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، منابعی که در جریان کرونا، باید پاسخگوی تامین مالی برای تولید یا خرید واکسن آن باشد.

ایسنا نوشت: به گفته خانلو-سخنگوی ستاد بودجه۱۴۰۰-به دلیل اهمیت و ضرورت تامین واکسن کرونا، مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

موانع انتقال ارز برای خرید واکسن

آریاک سفر

اخیرا همتی -رئیس کل بانک مرکزی- از مشکلات پیش روی خرید واکسن از مسیر رسمی در پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به دلیل تحریم های آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، انتقاد کرده بود.

رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفته که کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خرید های بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا درهنگام انتقال بدهد، از سویی صندوق بین‌المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطر ح کردن وام بشردوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدانکرد.

با این حال همتی این امید را داده که موانع پیش رو حل و فصل شود و گفته که انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز