بودجه خرید واکسن کرونا مشخص شد

1000 میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا در بودجه 1400 درنظر گرفته شده است.

به گزارش کاماپرس، رئیس‌جمهوری به بانک مرکزی دستور داد که منابع لازم برای خرید واکسن تهیه شود. حال رئیس‌کل در یک بیانیه رسمی، چالش‌های خرید واکسن را تشریح کرد. همتی ضمن تایید اثرپذیری محدودیت‌های تحریمی بر معاملات دارو تاکید کرد که «خرید واکسن کرونا» به‌دلیل تحریم‌های غیرانسانی دولت امریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع روبه‌رو شده و بانک مرکزی نتوانسته است از منابع مسدودی ایران برای تهیه واکسن بهره ببرد. رئیس‌کل بانک مرکزی در بخش دیگر، خبر داد که انتقال پول از مسیرهای دیگر پیگیری شده و خرید واکسن از دیگر کشورها در دستور کار قرار گرفته است.

هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن

روز گذشته مژگان خانلو، نیز از در نظر گرفتن هزار میلیارد تومان منابع برای واکسن کرونا در بودجه خبر داد. خانلو با مقایسه برنامه مالی یک‌ساله بخش سلامت در سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه امسال گفت: دولت در بخش اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رشد ۱۳۸ درصدی را در بودجه سال آینده نسبت به امسال پیشنهاد کرده و براین اساس اعتبار این وزارتخانه از ۳۲ هزار میلیارد تومان به ۷۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت تامین دارو و واکسن در این دوران گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تامین دارو، واکسن و شیرخشک از ۲ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان افزایش یافته است (رشد ۶۱ درصدی).

آریاک سفر

حل قسمتی از مشکلات تامین مالی واکسن

علاوه بر این، سخنگوی وزارت امورخارجه، در بخشی از سخنان خود پیرامون مشکلات پرداخت پول واکسن کرونا بیان کرد که ایران عضو کنسرسیوم کواکس است که سازمان بهداشت جهانی آن را برای توزیع واکسن کرونا ایجاد کرده است. او همچنین عنوان کرد که در زمینه تامین منابع واکسن، مشکلاتی برای پرداخت پول آن داشتیم که قسمتی از آن حل شده و امیدواریم طی روزهای آینده قسمت‌های دیگر نیز حل شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز