هر آنچه درباره ویزا باید بدانید

ویزا - کاماپرس

اغلب افراد و حتی کسانی که سفر خارجی نداشته‌اند، نام ویزا را شنیده‌­اند و می‌­دانند که ویزا با مسافرت‌های خارجی ارتباط دارد. ویزا به طور خلاصه مدرکی است که از طرف اداره مهاجرت هر کشور صادر شده و به نوعی مجوز ورود به خاک کشورهای دیگر محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، ویزا یک مدرک مهاجرتی است که افراد طبق تاریخ درج شده در آن امکان اقامت در کشور مورد نظر را دارند. قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف متفاوت است، اما همه آن‌ها به منظور مدیریت ورود مسافران و مهاجران به کشور خود، ویزا صادر می‌­کنند. البته برخی کشورهای دوست به منظور برقراری ارتباط بیشتر و گسترده شدن بستر روابط بین‌­المللی و تجاری، توافقنامه لغو ویزا را امضا می‌کنند که این مورد بسیار جزئی و تنها درباره کشورهایی با روابط تجاری و بین­‌المللی گسترده انجام می‌­شود.

در این گزارش انواع ویزا و شیوه‌­های درخواست آن شرح داده شده است.

دسته‌­بندی ویزا

افراد قبل از شروع فرآیند مسافرت خارجی باید اطلاعات لازم درباره قوانین حضور در کشور مقصد و مجوز آن، یعنی ویزا را به دست آورند. ویزا دسته­‌بندی­‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

نوع سفر

در صورتی که فردی مایل به مسافرت به کشورهای خارجی باشد، اداره مهاجرت با توجه به هدف وی انواع ویزا را در نظر می‌گیرد. مدارک لازم برای گرفتن هر کدام از این ویزاها متفاوت است. انواع ویزا برای مسافرت توریستی، ملاقات اقوام، درمان، تجاری، کار و ترانزیت صادر می‌­شود. البته ویزای ترانزیتی به دو دسته فرودگاهی و مسافری تقسیم می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ویزا - کاماپرس

دفعات ورود

گاهی اوقات افراد به منظور سفر چند باره به کشور یا کشورهایی خواهان ویزا هستند. در این صورت اداره مهاجرت برای این افراد، ویزاهایی براساس تعداد ورود صادر می‌کند. ویزای یک بار ورود یا سینگل، دوبار ورود یا دابل، چند بار ورود یا مولتیپل و ترانزیت فرودگاهی، انواع ویزاها براساس دفعات ورود محسوب می‌­شوند.

شیوه‌­های درخواست ویزا

دریافت ویزا فرآیند طولانی و دشواری دارد که افراد باید درباره آن آگاهی داشته باشند. پیگیری فرآیند دریافت ویزا از طریق مراجعه به سفارت‌ها و تکمیل مدارک انجام می­‌شود. افرادی که فرصت کافی برای مراجعه به سفارت ندارند، باید به آژانس‌ها یا مراکز معتبر اخذ ویزا مراجعه کنند تا این مراکز با انعقاد قرارداد و دریافت مدارک، امور اداری مربوط به اخذ ویزا را انجام دهند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا

بسته به قوانین داخلی، کشور مقصد و نوع سفر، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا متفاوت است. در کل برای دریافت ویزا ارائه یک سری مدارک لازم است.

اصل پاسپورت: این مدرک باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. متقاضیان دریافت ویزا در صورتی که پاسپورت قدیمی یا کارت پرواز و بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی دارند، باید آنها را ارائه دهند.

یک قطعه عکس رنگی 3.5 * 4.5: عکس مورد نیاز برای دریافت ویزا باید دارای پس زمینه سفید بوده و حداقل در شش ماه گذشته گرفته شده باشد.

ترجمه شناسنامه، ترجمه اسناد ملکی، سند ازدواج و گواهی اشتغال به تحصیل: اسناد و مدارک مذکور باید در دارالترجمه‌های رسمی و دارای مدرک از قوه قضائیه ترجمه شده باشد.

تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی و ارائه گواهی‌های مربوط به تمکن مالی و همچنین مدارک شغلی

این‌ها مدارک کلی هستند که افراد به منظور دریافت ویزا باید آن را ارائه دهند. علاوه بر این مدارک، متناسب با هدف متقاضی ویزا مدرک‌های دیگری نیاز است که افراد باید آن‌ها را نیز داشته باشند.

ویزا - کاماپرس

انجام امور مربوط به ویزا با «راز آسمان پایتخت»

افرادی که خواهان کسب اطلاعات کامل درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا هستند یا مایلند این کار به دست آژانس معتبر انجام شود، می­‌توانند به آژانس راز آسمان پایتخت مراجعه کنند. این درگاه متخصص و فعال علاوه بر ارائه خدمات مربوط به ویزا، انواع خدمات مربوط به تورهای داخلی و خارجی را نیز ارائه می‌دهد. متقاضیان سفر از حالا امکان رزرو تورهای 1403 این مجموعه را نیز دارند.

علاقه‌­مندان به منظور آشنایی دقیق با تمامی خدمات و شرایط خدمت رسانی راز آسمان پایتخت می­توانند به درگاه و وبسایت این مجموعه به آدرس www.asemanpaytakht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز