هر آنچه باید درباره ورق کانکسی بدانید

کانکس-کاماپرس
لست سکند

کانکس، سازه‌ای پیش ساخته است که در اغلب موارد به جهت سکونت‌گاه موقت استفاده می‌شود و امروزه در مکان‌های مختلفی نظیر فروشگاه‌ها، ویلاها، مساجد، اماکن مسکونی، نگهبانی و … کاربرد دارد. کانکس‌ها سازه‌هایی قابل حمل و جابجایی هستند که برای تولید آن‌ها، ورق کانکسی در اندازه‌ها و طرح های گوناگون تولید و عرضه می‌شود‌.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق‌های به ‌کار رفته در کانکس‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و امکان استفاده طولاتی مدت را دارند. برای تولید آن‌ها نیز از ورق کانکسی محکم و سبک استفاده می‌شود‌ و به همین جهت کانکس‌ها قابلیت جابه جایی آسان و راحت را دارند. بطور کلی برای تولید انواع مختلف کانکس از مواد و پوشش‌های گوناگونی نظیر ورق های گالوانیزه و یا پانل‌های ساندویچی استفاده می‌شود. هر کدام از ورق های ذکر شده دارای ویژگی ‌های منحصر به خود هستند.
کاماپرس در ادامه مطلب به معرفی بیشتر ورق کانکسی می‌پردازد؛

مزایا و کاربرد ورق‌های کانکسی چیست؟

ورق‌های کانکسی از مزایای فراوانی برخوردار هستند. ورق‌های کانکسی دارای وزن سبک بوده و بنابراین مراحل نصب آن به آسانی و به سرعت طی می‌شود. این سازه مقاومت بالایی داشته و عایق بسیار خوبی است. به همین جهت در شرایط مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ورق‌های کانکسی دارای ابعاد و طرح‌های مختلف بوده و از قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار است.
ورق‌های کانکسی در تولید انواع گوناگون سازه‌های موقت همچون انواع کانکس و کانتینر به کار می‌روند و اغلب در ساخت خانه‌های موقتی ، سکونت‌گاه های ساحلی ، دفاتر اداری ، کارگاهی ، خدمات شهری ، انبارها، سرویس‌های بهداشتی موارد متعدد دیگر به کار می‌روند.می‌توان گفت ورق‌های کانکسی به عنوان پوشش سقف استقامت لازم را ندارند‌ اما در پوشش‌های سطحی گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه به شمار می‌روند.

ورق‌های پانلی یا ورقی چیست؟

جهت ساخت انواع مختلف کانکس‌ها، از ورق‌های کانکسی پیش ساخته متنوعی استفاده می‌شود‌. از پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین این ورق‌ها، ورق‌های پانلی و ورقی می‌باشد که در ادامه معرفی می‌شوند؛

راز آسمان پایتخت

کانکس پانلی

برای ساخت کانکس پانلی از ساندویچ پنل استفاده می‌شود که آن‌ها را به عنوان عایقی برای شرایط آب و هوایی خاص (به عنوان مثال آب و هوای خیلی گرم یا خیلی سرد) مناسب می‌کند. همچنین این سازه جهت جابجایی و حمل و نقل مواد فاسد شدنی و سازه‌های مسکونی و اداری موقت در مناطق سرد یا گرم استفاده می‌شود. کانکس‌های پانلی از طول عمر بالایی برخوردار هستند اما با معایبی همچون قیمت بالا ، سادگی سازه، محدودیت اجرا کردن فرم‌های پیچیده و طرح‌های منحنی نیز روبه رو هستند.

کانکس ورقی

کانکس ورقی از ورق‌های کانکسی گالوانیزه بر روی اسکلت فلزی پیش ساخته تولید شده‌اند. عایق بندی این سازه نیز با پشم سنگ یا پلی اورتان و یا ترکیبی از هر دو انجام می‌گیرد. داخل کانکس ورقی نیز با انواع گوناگون پوشش‌های قابل شستشو نظیر فایبرگلاس یا کامپوزیت پوشانده می‌شود. از جمله مزایای کانکس‌های ورقی را می‌توان قیمت مناسب و مقرون به صرفه، سرعت در نصب و آماده‌سازی ، تنوع فراوان طرح و رنگ اشاره نمود‌ اما بزرگ‌ترین عیب اینگونه کانکس‌ها، اتلاف انرژی بیشتر نسبت به کانکس‌های پانلی به دلیل عایق نبودن دیواره‌های آن است.
بنابراین مهم‌ترین تفاوت ورق‌های کانکس پنلی و ورقی به قابلیت عایق بندی آن‌ها در برابر حرارت و رطوبت بر می‌گردد. ورق‌های کانکسی پنلی به دلیل استفاده از پلی اورتان با فشردگی بالا ، به عنوان عایق مقاوم و محکمی عمل می‌کند اما در کانکس ورقی عایق بندی به صورت ضعیف‌تری اجرا می‌شود.

خرید ورق‌های کانکسی مرغوب و باکیفیت از ایران فرمینگ

ایران فرمینگ یکی از مجموعه‌های باسابقه و معتبر در زمینه تولید محصولات فولادی است که از سال 1360 تاکنون در این حوزه فعالیت دارد. ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت فولادی و سبد گسترده تولیدات از ویژگی‌های اصلی شرکت ایران فرمینگ محسوب می‌شود.
خریداران ایران فرمینگ می‌توانند علاوه بر ضمانت کیفیت، از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره گرفته و محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی رقابتی تهیه کنند. مجموعه ایران فرمینگ مرسوله خریداری شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خود می‌رساند.
انتهای پیام

مرتبط با : ایران فرمینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “هر آنچه باید درباره ورق کانکسی بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز