نکات مهم پیش از خرید کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک-کاماپرس

کابینت نئوکلاسیک، تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن کابینت‌های آشپزخانه است که به‌واسطه برخورداری از ویژگی‌های هر دو سبک، از جمله المان‌های تزئینی ساده و لوکس و همچنین برخورداری از خطوط و جزئیات ظریف، طرفداران زیادی دارد.

به گزارش کاماپرس، کابینت نئوکلاسیک با درهم آمیختن هنر و طراحی مجلل با المان‌های سبک مدرن از جمله مینیمالیسم و سادگی، جلوه‌ای شیک و مجلل به آشپزخانه می‌بخشد. از مزایای خرید کابینت نئوکلاسیک می‌توان به جدید بودن، هماهنگی با انواع دکوراسیون، کاربردی بودن و قیمت معقول و مقرون به‌صرفه اشاره کرد؛ با این حال، بهتر است که پیش از خرید کابینت نئوکلاسیک، با ویژگی‌ها و انواع این نوع کابینت آشنا بود.

این گزارش به ارائه راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک ‌پرداخته است.

ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک برای نخستین بار در قرن‌های 18 و 19 در اروپا رواج پیدا کرد. استفاده از این سبک در دکوراسیون آشپزخانه، نوعی طراحی کلاسیک در تلفیق با ویژگی‌های مدرن است.

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک بررسی شده است.

راز آسمان پایتخت

طراحی متقارن با خطوط ساده: در طراحی کابینت نئوکلاسیک ‌مانند طراحی‌های دوره کلاسیک، از طرح‌های متقارن استفاده شده است. این طرح‌ها در عین تقارن، با استفاده از خطوط صاف و دایره‌ای ساده و مدرن در همه قسمت‌های کابینت از جمله در آن ترسیم شده است.

رنگ‌های سرد و ملایم: کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های مختلفی طراحی و اجرا می‌شود؛ با این حال، رنگ‌های سرد و ملایم مانند سفید، طوسی و قهوه‌ای طرفداران بیشتری دارد.

کاربردی بودن: کابینت‌های نئوکلاسیک اغلب تا سقف اجرا شده و از این نظر فضای بسیاری را برای نگهداری وسایل در اختیار صاحبخانه قرار می‌دهد.

ترکیب با دیگر متریال‌ها: کابینت‌های نئوکلاسیک معمولا در ترکیب با دیگر مواد، طراحی و اجرا می‌شوند. به ‌عنوان مثال برای روکابینتی و پیشخوان، از سنگ و برای در کابینت‌ها از شیشه و چوب استفاده می‌شود.

کابینت نئوکلاسیک-کاماپرس

انواع کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک با استفاده از مواد مختلفی تولید و اجرا می‌شود.

در ادامه رایج‌ترین انواع کابینت نئوکلاسیک معرفی شده است.

تمام چوب: طراحی و اجرای کابینت نئوکلاسیک چوبی نسبت به سایر گزینه‌ها راحت‌تر بوده و از این نظر، چوب رایج‌ترین مواد در ساخت این کابینت است. از مزیت‌های این کابینت، دوام بالای آن است.

کابینت روکش چوب: کابینت روکش چوب نئوکلاسیک با استفاده از مواد ام دی اف ساخته شده و در نهایت با یک لایه چوب طبیعی پوشانده می‌شود. مواد ام دی اف دارای مزایایی همچون وزن سبک و قیمت مناسب بوده و ظاهری شبیه به کابینت نئوکلاسیک چوبی دارد.

کابینت با رنگ پوششی: این نوع کابینت به طور کامل از جنس ام دی اف بوده و تنها با یک روکش رنگ خارجی پوشش داده می‌شود.

ممبران: کابینت نئوکلاسیک ممبران، از دیگر انواع رایج این کابینت است که نسبت به نوع چوبی آن با قیمت بسیار به‌صرفه‌تری قابل اجرا است.

مزایای خرید کابینت نئوکاسیک

برخی از مزایای مهم کابینت نئوکلاسیک در ادامه آمده است.

هماهنگی با دکوراسیون: یکی از مزیت‌های کابینت نئوکلاسیک، قابلیت استفاده از آن در هر دو سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن است. این کابینت برای افرادی که می‌خواهند کابینتی مجلل و در عین حال ساده و مدرن داشته باشند، گزینه مناسبی است.

هزینه پایین: طراحی ساده کابینت‌های نئوکلاسیک، هزینه‌های اجرا و نصب آن را نسبت به مدل‌های کلاسیک کاهش داده است.

تنوع طرح و رنگ: این نوع کابینت با استفاده از روکش‌های متعدد مانند رنگ‌های پلی‌اورتان و پلی‌استر، پولیش و چوب در طرح‌های متنوع و متناسب با هر نوع سلیقه تولید می‌شود.

ضد آب: مدل‌های کابینت نئوکلاسیک دارای پوشش پی وی سی یا پولیش، در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارند.

کابینت نئوکلاسیک-کاماپرس

نکات مهم هنگام خرید کابینت نئوکلاسیک

دقت در خرید کابینت نئوکلاسیک با توجه به کارکرد و اهمیت آن در ظاهر آشپزخانه اهمیت بالایی دارد. برخی از نکاتی که پیش از خرید کابینت نئوکلاسیک باید به آن دقت کرد، شامل بررسی خارجی یا ایرانی بودن ام دی اف مصرفی، انتخاب نوع و ضخامت روکش چوب مصرفی، کیفیت رنگ مورد استفاده، کیفیت ورق ام دی اف، تناسب رنگ کابینت با دکوراسیون و فضای آشپزخانه و استفاده از کابینت‌های کمدی برای داشتن فضای بیشتر است.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

قیمت کابینت نئوکلاسیک با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون مواد مورد استفاده در آن، کیفیت مواد انتخابی، تعداد کابینت‌ها، متراژ آشپزخانه و ابعاد کابینت، استفاده از کابینت در جزیره آشپزخانه، نوسانات بازار و برند و شرکت سازنده و نوع نصب آن تعیین می‌شود.

خرید و نصب کابینت نئوکلاسیک با ماهر چوب

شرکت “ماهر چوب”، یک مجموعه معتبر و تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع کابینت و در کابینت باکیفیت بالا است. این مجموعه به‌عنوان تولید کننده انواع کابینت کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک، در کابینت ممبران، در کابینت نئوکلاسیک پلی یورتان و همچنین انواع مصنوعات چوبی، به ارائه خدمات ویژه‌ به مشتریان خود می‌پردازد.

با انتخاب مجموعه ماهر چوب، می‌توان بهترین کابینت نئوکلاسیک را متناسب با سلیقه و سبک آشپزخانه با بهترین قیمت و کیفیت سفارش داد؛ ضمن این‌که می‌توان پیش از ثبت سفارش، قیمت نهایی کابینت آشپزخانه را در وبسایت ماهر چوب (https://www.maherwood.com/neoclassical-cabinet) محاسبه کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : ماهرچوب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز