نکات مهم قبل از خرید کابینت mdf

کابینت ام دی اف- کاماپرس

کابینت‌ mdf به دلیل قیمت اقتصادی و تنوع بالا، به میزان زیادی در طراحی دکور آشپزخانه کاربرد دارد. کابینت‌ mdf از تخته‌های فیبری با چگالی متوسط ساخته می‌شود و دارای روکش است. روکش‌های کابینت mdf در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد و طیف انتخاب متنوعی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، انتخاب نوع کابینت باید با سایر بخش‌های دکوراسیون آشپزخانه تناسب و هماهنگی داشته باشد تا جلوه زیبایی ایجاد کند. مقاومت بالا و قیمت اقتصادی از مهم‌ترین دلایل جذابیت‌ کابینت‌های ام دی اف است.

این گزارش به بررسی نکاتی که افراد قبل از خرید کابینت mdf باید بدانند، پرداخته است.

طرز ساخت ورق ام دی اف

به تخته‌های فیبر با چگالی متوسط، ام دی اف گفته می‌شود که با خرده‌چوب‌های الوار تولید می‌شود. در مرحله اول چوب‌ها بعد از جداسازی و شست‌وشو، خرد می‌شود. در مرحله بعدی خرده‌های چوب با چسب‌ و رزین ترکیب شده و تحت فشار و حرارت زیاد و با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی به صورت همگن به ورق‌های ام دی اف تبدیل می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از ورق‌های ام دی اف، کمک به محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان است.

ورق ام دی اف- کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مزیت های خرید کابینت mdf

کابینت‌های ام دی اف دارای مقاومت بسیاری به ویژه در برابر رطوبت بوده و به همین دلیل تا سال‌ها کاربرد خواهند داشت. رنگ‌های متنوع کابینت mdf باعث ایجاد فضا گرم و صمیمی در آشپزخانه می‌شود. همچنین ساخت کابینت‌ mdf آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر انواع کابینت است. کابینت‌ mdf بر خلاف کابینت‌های چوبی، در برابر فشار مقاوم بوده و تاب برنمی‌دارند. همچنین لبه‌های صاف کابینت mdf باعث می‌شود که ظاهر یکدست و ظریفی داشته باشد.

برش‌کاری این کابینت‌ها آسان است و بدون ترک خوردن می‌توان طرح مورد نیاز را در آن ایجاد کرد. با توجه به ویژگی انعطاف‌پذیری چوب ام دی اف می‌توان از آن برای ساخت کابینت در سبک­‌های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک استفاده کرد. در صورتی که افراد تمایل به استفاده از کابینت‌های رنگی در دکوراسیون آشپزخانه خود داشته باشند، کابینت mdf یکی از بهترین گزینه‌ها است. بافت این چوب از ترکیبات خیلی ریز ساخته شده و زبر نیست؛ در نتیجه رنگ‌آمیزی نهایی آن ایده‌آل خواهد بود. علاوه بر این موارد، نگهداری از کابینت mdf دشوار نیست و در صورت کثیف شدن، به راحتی می‌توان آلودگی‌ها را تمیز کرد.

کابینت ام دی اف- کاماپرس

معایب خرید کابینت mdf

با وجود اینکه کابینت mdf تا حد زیادی محبوب است، اما معایبی نیز دارد. در وهله اول باید ذکر کرد که مقاومت کابینت mdf در مقایسه با چوب اصل کمتر بوده و در نتیجه ضعیف‌تر است. همچنین وزن سنگین‌تر ام دی اف نسبت به تخته سه‌لا باعث شده که برای استفاده به عنوان کابینت‌های دیواری گزینه مناسبی نباشد. همچنین افراد باید از کابینت‌ mdf مراقبت زیادی کنند تا خط و خش روی آن ایجاد نشود، زیرا در برابر خراش آسیب‌پذیر است. ایجاد خراش‌های عمیق در کابینت mdf می‌تواند باعث جذب رطوبت آب و تورم آن شود.

عوامل موثر بر قیمت کابینت mdf

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت، جنس ورقه‌های ام دی اف استفاده شده در آن است که هر چه کیفیت مواد و متریال ام دی اف بیشتر باشد، هزینه نهایی آن بالاتر خواهد رفت. در وهله بعدی جنس بدنه کابینت، نقش اساسی در تعیین قیمت آن دارد. بدنه کابینت mdf می‌تواند از جنس چوب یا فلز باشد. کابینت‌های ام دی اف دارای طراحی کلاسیک، ظرافت و جزئیات بیشتری داشته و گران‌تر است. یراق‌آلات و دستگیره‌های استفاده شده در کابینت نیز از عوامل موثر بر قیمت کابینت mdf است.

کابینت ام دی اف- کاماپرس

 

خرید کابینت mdf درجه یک از «ماهر چوب»

ماهر چوب در زمینه تولید انواع کابینت و طراحی دکوراسیون آشپزخانه در سه سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن فعال است. این مجموعه محصولات خود را با استفاده از متریال‌های مختلف چوب، ام دی اف، پلی اورتان و هایگلاس تولید می‌کند. تیم حرفه‌ای این مجموعه در زمینه طراحی خلاقانه متناسب با فضا به افراد مشاوره می‌دهند و تمامی خدمات تولید، تحویل و نصب را انجام می‌دهند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس https://www.maherwood.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های همراه 09125279338 و 09129563606 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ماهرچوب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز