مهر آیندگان؛ پویا در فعالیت‌های مالی متنوع

تورهای مسافرتی لحظه آخر

متقاضیان سرمایه گذاری، همواره گزینه‌های مختلفی برای این کار دارند. خرید طلا و سکه و ارز و ملک گرفته تا خرید کالاهای با ارزش مثل خودرو از جمله فعالیت‌های سرمایه گذاری هستند. اما این مدل سرمایه گذاری برای افرادی با درآمد بالا مناسب به نظر می‌رسد. زیرا خرید این نوع کالاها قبل از افزایش قیمت ناگهانی، برای آن‌ها ممکن است. خوبی بازار بورس، به عنوان یکی از نهادهای پرمخاطب سرمایه گذاری، در این است که اشخاص با سطح درآمد متوسط هم امکان سرمایه گذاری در آن و خرید سهام را دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اما اشخاص تازه وارد نباید یکباره تمام دارایی خود را وارد این بازار کنند؛ بلکه بهتر است دانش خود را در خصوص بازار بورس افزایش داده و از نهادهای واسطه‌ای فعال در این بازار مطمئن شوند. شرکت‌های سرمایه گذاری زیادی به عنوان واسطه در بازار بورس اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند که یکی از آن‌ها «گروه توسعه مالی مهرآیندگان» نام دارد. در ادامه کاماپرس به معرفی بیشتر این گروه برای خوانندگان و علاقمندان به سرمایه‌گذاری می‌پردازد؛

«آینده‌نگر» دیروز، «مهر آیندگان» امروز

شرکت سرمایه گذاری آینده‌نگر یکی از زیرمجموعه صندوق بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت و شرکت سرمایه گذاری اهداف در حوزه مدیریت دارایی و سایر خدمات مالی است. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1374 شروع کرد و در سال 1392 به «توسعه مالی مهر آیندگان» تغییر نام پیدا کرد. از آن زمان تاکنون در زمینه سرمایه گذاری اوراق بهادار و اداره نهادهای مالی مثل کارگزاری، لیزینگ، سبدگردانی و … فعالیت دارد.

مهر آیندگان با سرپرستی مهدی سنایی‌فرد، برای رسیدن به اهداف خود با استفاده از دانش نوین حوزه سرمایه گذاری و استفاده از سرمایه‌های ارزشمند انسانی برای حضور اثرگذار در بازار سرمایه تلاش می‌کند. همچنین این شرکت با توجه به اهداف راهبردی تدوین شده که تا حدود زیادی با سایر اجزای بازار سرمایه تطابق دارد، در جهت تحقق توسعه اقتصادی کشور و توسعه بخش واقعی اقتصادی گام برمی‌دارد.

راز آسمان پایتخت

این مجموعه به منظور دستیابی به اهدافش، ترکیب سرمایه متفاوتی را به کار گرفته است. در سبد سرمایه گذاری مهرآیندگان سهام بخش‌های دارویی، سرمایه گذاری، چند رشته‌ای صنعتی، بیمه و … به چشم می‌خورد.

افزایش سرمایه 200 درصدی ومهان

سهام توسعه مالی مهر آیندگان با نماد «ومهان» در تابلوی بازار دوم فرابورس قرار دارد. این سهام تاکنون 171 هزار و 720 میلیارد ریال ارزش بازاری کسب کرده است. سه شرکت سرمایه گذاری اهداف، لوتوس پارسیان و اعتماد آفرین پارسیان سهامداران عمده این مجموعه هستند.

سرمایه اولیه شرکت در بدو تاسیس 900 میلیون ریال بوده که طی سه مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 10 هزار میلیارد ریال رسید. هیئت مدیره گروه توسعه مالی مهرآیندگان به منظور افزایش سود رسانی به سهامداران خود و بهبود روند فعالیت‌هایش، افزایش سرمایه 200 درصدی را از محل سود انباشته در خردادماه امسال تصویب کرد.

این مجموعه طی ده ماه منتهی به سال مالی 1399، ارزش بازاری بیشتر از 70 هزار میلیارد ریالی کسب کرد. ارزش خالص دارایی‌های هر سهم در زمان مذکور تقریبا 8 هزار و 650 ریال بود.

گام به گام تا دستیابی به هدف

سرمایه گذاری فعال در شرکت‌های پذیرفته شده بورسی و فرابورسی، افزایش مداوم کیفیت و پایداری درآمدها، اصلاح مستمر سهام به منظور افزایش بازده متناسب با ریسک و تلاش برای دسترسی به سطح بازدهی متناسب بازار سرمایه و سایر بازارهای رقیب، دورنمای تعیین شده مهرآیندگان است.

این مجموعه در راستای تکمیل زنجیره فعالیت‌ها، از درخواست تاسیس شرکت سبدگردانی به سازمان بورس خبر داده است. اقدام یادشده به منظور افزایش ظرفیت‌های مهرآیندگان و ارائه خدمات به افراد متقاضی خارج گروه انجام می‌شود.

مرتبط با : گروه توسعه مالی مهرآیندگان
رایانه کمک
اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز