جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

تور استانبول - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

میدان تکسیم و خیابان‌های اطراف آن، قلب تپنده استانبول از نظر گردشگری است. وجود اماکن تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی در کنار مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های بی‌­شمار این منطقه، می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی پنج جاذبه گردشگری استانبول نزدیک تکسیم و نحوه رزرو تور استانبول پرداخته است.

موزه پرا

این موزه در سال 2005 تاسیس شد و خیلی زود توانست نظر گردشگران را به خود جلب کند. موزه پرا در اصل برای نمایش هنر شرقی تاسیس شد و بیشتر آثار اولیه موزه را نگارگری‌های دوره عثمانی تشکیل می‌دهد؛ با این وجود، در سال‌های اخیر آثار هنری از هنرمندان نقاط دیگر جهان نیز در موزه پرا به نمایش درآمده است.

اگر با رزرو تور استانبول قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است که بازدید از این موزه را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهید؛ چراکه معماری موزه نیز کم از آثار آن ندارد. موزه پرا با پیاده‌روی کوتاهی از میدان تکسیم به سمت شیشانه قابل دسترسی است و ایستگاه مترو شیشانه نیز دقیقا در کنار موزه قرار دارد.

موزه پرا

راز آسمان پایتخت

موزه توهمات استانبول

رزرو تور استانبول با بازدید از موزه توهمات، گردشگران را شگفت­‌زده می­‌کند. این موزه که در نزدیکی تکسیم قرار دارد، یکی از موزه‌های خاص استانبول محسوب می‌شود. این موزه در واقع شعبه موزه توهماتی است که برای اولین بار در کرواسی ایجاد شد و خیلی زود به سایر شهرهای توریستی جهان گسترش یافت.

این موزه 60 بازی چشمی و ذهنی را برای ایجاد توهم پیش بینی کرده است و بدون شک عکس‌هایی که در این موزه  گرفته می­‌شود، بهترین عکس‌های سفر گردشگران خواهد بود. موزه توهمات در محله نریمانلی هان تکسیم قرار دارد.

موزه توهمات استانبول

خیابان فرانسوی

منطقه تکسیم دارای بخش‌ها و خیابان‌های پرجنب و جوشی است. این منطقه شب و روز مملو از گردشگرانی است که با رزرو تور استانبول به این شهر آمده‌اند. یکی از بهترین و زیباترین‌ خیابان‌های این منطقه، خیابان فرانسوی است که با رنگ خاص صورتی و بنفش، ساختمان‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایی که دارد، برای هر بیننده‌ای جذاب خواهد بود.

قدمت این خیابان به قرن 19 میلادی باز می‌گردد و به گردشگران حس سفر به پاریس را خواهد داد. فرانسوی‌ها معماران این خیابان هستند و بیشتر سینماها، تئاترها و هتل‌های موجود در خیابان در همان زمان به دست فرانسوی‌ها ساخته شده است.

خیابان فرانسوی

بازار بزرگ استانبول

اگرچه منطقه تکسیم دارای بهترین و بزرگترین مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید استانبول است، اما بازار بزرگ، تاریخی و سرپوشیده این شهر حال و هوای دیگری برای گردشگران دارد؛ چراکه علاوه بر تاریخی بودن، سوغات سفر را نیز می‌توان با قیمت مناسبی از آن تهیه کرد.

این بازار تاریخی، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان با بیش از 3000 حجره و مغازه است. تقریبا تمام اصناف در این بازار حجره دارند و هر نوع جنسی را در آن می‌توان پیدا کرد. در کنار بازار، مساجد بزرگ آبی و ایاصوفیه نیز قابل بازدید است و چندین اثر تاریخی را با رزرو تور استانبول در همین مکان می‌توان تماشا کرد.

بازار بزرگ استانبول

ساحل جاده بستان

حضور در میدان تکسیم به معنی گردشگری در داخل شهر نیست و چندین ساحل بسیار خوب استانبول نیز در این قسمت قرار گرفته است که با اندکی پیاده روی از تکسیم قابل دسترس است. این ساحل به سه بخش تقسیم بندی شده که دو بخش آن برای ورود عموم آزاد و رایگان است. در کنار این ساحل، صندلی‌های مخصوص برای آفتاب گرفتن، رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحات آبی برای استفاده گردشگران پیش بینی شده است.

در نزدیکی این ساحل، ساحل دیگری به نام فلوریا نیز قرار گرفته است که جزو مناطق لوکس استانبول محسوب می‌شود و در صورتی که گردشگران علاقه­مند به پرداخت ورودی باشند، می‌توانند از امکانات قسمت پویل و وی آی پی این ساحل بدون ازدحام جمعیت لذت ببرند.

ساحل جاده بستان

رزرو تور استانبول از «طاها گشت»

طاها گشت، یکی از بهترین آژانس‌های گردشگری در زمینه برگزاری تورهای خارجی و داخلی است. این آژانس گردشگری علاوه بر برگزاری تور، در زمینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز فعالیت می‌کند. طاها گشت با داشتن تجربه 29 ساله در حوزه گردشگری، جامع‌ترین سیستم رزرواسیون آنلاین را در کشور ایجاد کرده است.

گردشگران برای رزرو آنلاین تور، بلیط هواپیما و هتل می‌توانند به وبسایت www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
آهن رویال
آریاپی
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز