چقدر پول در 2 ماه اول 1403 از بورس خارج شد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کارشناسان معتقدند که در حال حاضر عدم قطعیت سیاست‌های اقتصادی و همچنین افت قیمت دلار منجر شده خروج پول از بازار سرمایه سال 1403 ادامه داشته‌ باشد.

به گزارش کاماپرس، خروج پول از بازار سرمایه سال 1403 باعث کاهش ارزش شاخص‌ کل بورس و همچنین ارزش نمادهای بورسی بازار شده‌است. در حالی که فعالان بازار سهام انتظار داشتند که انتظارات تورمی در سال 1403 زمینه رشد بورس را فراهم کند.

ارزیابی‌ها از وضعیت معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که از ابتدای سال 1403 تاکنون حدود 6980 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج شده که این مساله تحت تاثیر نااطمینانی فعالان بازار سهام بوده است. زیرا از یک طرف سهامداران در حال خروج از بازار بوده و از طرف دیگر افرادی که قصد ورود به بازار را داشتند از این اقدام خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، امیر ندیری کارشناس بورس می‌گوید بازار سرمایه شرایط رو به سامانی ندارد، زیرا وضعیت بنگاه‌های اقتصادی ناخوشایند است. از طرف دیگر نرخ بهره به حدود 40 درصد رسیده است.

او همچنین کسری بودجه در سال جاری و اعمال سیاست‌های انقباضی را بر تشدید وضعیت موجود موثر می‌داند و می‌افزاید: از طرف دیگر گزارش‌هایی که شرکت‌ها منتشر کرده‌اند چندان جذاب نیست. در این میان انتشار اوراق دولتی در بازار رشد کرده‌ و همچنین نرخ اوراق اخزا به محدوده 38 درصد رسیده است؛ مساله‌ای که به شرایط رکودی بازار سهام دامن می‌زند.

در چند روز اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان بورس را به حدود 2 درصد کاهش داده‌است. این مساله برای جلوگیری از افزایش فضای روانی منفی حاکم در بازار است. با این حال بسیاری از نمادهای بورسی با منفی 2 درشد دنبال می‌شوند. همچنین شاخص کل بورس در چند ماه گذشته روندی منفی را دنبال کرد، به طوری که در سال جاری تاکنون افتی 4 درصدی را ثبت کرده‌است.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
اوج آرام
رایانه کمک
دادپویان
آریاپی
ایده سبز
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز