معرفی نرم افزار اکتیو دایرکتوری برنا

نرم افزار دایرکتوری دانا برنا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در عصر دیجیتال امروزی، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای انجام عملیات روزانه خود به به شبکه‌های کامپیوتری متکی هستند. با افزایش تعداد کاربران و منابع، مدیریت دسترسی و هویت به یک کار پیچیده تبدیل می‌شود. اینجاست که نرم افزار اکتیو دایرکتوری برنا وارد عمل می شود.

نرم افزار اکیتو دایرکتوری برنا ابزاری است که توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها برای مدیریت هویت کاربران و کنترل دسترسی به منابع شبکه استفاده می‌شود. این نرم افزار یک محیط متمرکز را فراهم می‌کند که در آن کاربران، گروه‌ها و منابع شبکه می‌توانند به طور موثر مدیریت شوند. با اکتیو دایرکتوری برنا، مدیران به راحتی می‌توانند سطوح دسترسی به منابع مختلف را مدیریت کنند و کاربران را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی کنند. علاوه بر این، اکتیو دایرکتوری  امکان ایجاد سیاست‌های امنیتی فراهم می‌کند و قابلیت‌های کنترل دسترسی را ارائه می‌دهد.

مدیریت کاربران در اکتیو دایرکتوری برنا

یکی از مزایای اصلی اکتیو دایرکتوری توانایی آن در ساده سازی مدیریت شبکه است. مدیران شبکه می‌توانند بدون زحمت کاربران جدیدی را به شبکه اضافه کنند، اطلاعات کاربران را به روز کنند و سطوح دسترسی آن‌ها را کنترل کنند. علاوه بر این، امکان ادغام با سایر خدمات مانند خدمات ابری و خدمات تأیید هویت را فراهم می‌کند.

در بسیاری مواقع لازم است که تعداد زیادی کاربر و کانتکت به صورت یکپارچه ایجاد شود. برای حل این مشکل، نرم افزار مدیریت اکتیو دایرکتوری برنا، امکان ایجاد کاربر و کانتکت به صورت گروهی را از طریق ایمپورت فایل متنی CSV فراهم کرده است.

تفویض اختیار در نرم افزار برنا

رشد سازمان و افزایش کاربران، امور مربوط به اکتیو دایرکتوری را بسیار زمان‌بر می‌کند. همچنین تفویض اختیار امور مدیریت Active Directory با استفاده از امکانات محدود پیش فرض ویندوز کار سخت و پیچیده‌ای است، اما نرم افزار برنا فرایند تقسیم مسئولیت‌ها را بسیار آسان می‌کند. کارشناسان فناوری اطلاعات می‌توانند با کنترل دقیق، وظایف را بین افراد واحد IT یا دیگر کارکنان سازمان تقسیم کنند.

راز آسمان پایتخت

نرم افزار دایرکتوری دانا برنا-کاماپرس

تغییر رمز عبور کاربران

تغییر رمز عبور فراموش شده کاربران، دومین دلیل تماس کاربران با واحد IT است که علاوه بر اتلاف وقت، باعث ایجاد وقفه در انجام امور مهم و کاهش راندمان واحد IT می‌شود؛ برای تسهیل و تسریع این کار، برخورداری از یک سیستم متمرکز مدیریت رمز عبور ضروری است. نرم افزار برنا در این مورد راهکارهایی را ارائه کرده است.

به منظور مدیریت رمز عبور کاربران، در برخی مواقع لازم است رمز عبور چند کاربر Active Directory به صورت همزمان تغییر پیدا کند، در نرم افزار اکتیو دایرکتوری برنا این کار به آسانی انجام می‌شود. همچنین با استفاده از امکان جستجوی سریع برنا در جهت مدیریت رمز عبور کاربران، می توان به سرعت و با دو کلیک ساده رمز عبور کاربر را تغییر داد.

گزارش گیری در نرم افزار اکتیو دایرکتوری برنا

بدون استفاده از نرم‌ افزارهایی مثل برنا، تهیه گزارش AD کار زمان‌بر و پیچیده‌ای است و نیازمند دانش اسکپریت نویسی در محیط PawerSHell ویندوز است، اما گزارش‌ گیری در نرم افزار برنا کار بسیار راحت و سریعی است و کارشناسان شبکه می‌توانند با انتخاب گزارش مورد نظر خود، اطلاعات را به صورت زنده مشاهده کنند.

امنیت در اکتیو دایرکتوری

تمام مجوزها و سطوح دسترسی در شبکه‌ها به وسیله Activ Darectory مدیریت می‌شود؛ بنابراین دسترسی غیر مجاز به اکتیو دایرکتوری را می‌توان به منزله دسترسی به کل سیستم‌ها و منابع سازمان دانست و این نکته از نگرانی‌های اساسی مدیران IT است.

اکتیو دایرکتوری، نقشی حیاتی در افزایش امنیت شبکه ایفا می‌کند. مدیران می‌توانند خط‌مشی‌های امنیتی مانند الزامات پیچیدگی رمز عبور و قفل‌های حساب را اعمال کنند تا اطمینان حاصل کنند که فقط کاربران مجاز به اطلاعات حساس دسترسی دارند. همچنین مدیران را قادر می‌سازد تا بر فعالیت‌های کاربر نظارت داشته باشند و هر گونه رفتار مشکوک را شناسایی کنند. در واقع امنیت اکتیو دایرکتوری به خودی خود تضمین شده و دسترسی غیرمجاز به آن فقط به کمک یا با سهل‌انگاری کارشناسان فناوری اطلاعات امکان‌پذیر است.

داناپرداز

شرکت داناپرداز در سال 1385 با هدف ارائه محصولات نرم‌افزاری که نیاز سازمان‌ها را مطابق با استانداردهای روز دنیا برطرف می­کند، کار خود را شروع کرد. امروز دانا پرداز، نرم‌افزارهای متنوعی ارائه کرده است که حدود 3000 شرکت و سازمان بزرگ از آن‌ها استفاده می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار اکتیو دایرکتوری برنا و سایر نرم افزارهای این شرکت می‌توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس /https://www.danapardaz.net/borna  مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشورت با کارشناسان داناپرداز با شماره تلفن

49258000-021 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : داناپرداز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز