مزایای کاتالوگ در مقایسه با سایر ابزار تبلیغاتی

چاپ-کاتالوگ-کاماپرس
لست سکند

امروزه یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی که اغلب برندها از آن برای افزایش فروش و بازاریابی استفاده می‌کنند، چاپ کاتالوگ است. با توجه به فضای رقابتی در دنیای کسب و کار، چاپ کاتالوگ می‌تواند به خوبی محصول و خدمات هر برند را به مشتریان نشان دهد.

به گزارش کاماپرس، کاتالوگ‌ها لیستی منظم و طراحی شده از خدمات و محصولات هر کسب و کار را در اختیار مخاطبان قرار داده و به آنان کمک می‌کند تا بتوانند با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنند. اغلب برندها هنگام شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی با طراحی و چاپ کاتالوگ‌ برای معرفی و نشان دادن محصولات و خدمات خود به مشتریان استفاده می‌کنند.

در این گزارش، مزایای استفاده از کاتالوگ چاپی در توسعه کسب و کارها بررسی شده است.

تاثیر چاپ کاتالوگ بر جذب مشتری و میزان فروش

با چاپ کاتالوگ، مشتریان به اطلاعاتی منسجم و دسته‌بندی‌شده از محصولات دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند با ویژگی‌ها و مزیت‌های محصول آشنا شوند. چنین قابلیتی سبب می‌شود که افراد در هنگام خواندن کاتالوگ، ویژگی­های محصول یا خدمات را با نیاز خود مطابقت دهند و برای خرید آن به نتیجه برسند.

کاتالوگ‌ها می‌توانند یک روش تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه و پربازده باشند. به این صورت که وقتی یکی از مشتریان شما کاتالوگ چاپی شما را دریافت می‌کند، آن را برای مطالعه بیشتر و نشان دادن به همکارانش همراه خود می‌برد و در نتیجه، چندین نفر با محصولات شما آشنا خواهند شد و این گونه نام برند تجاری خود را بر سر زبان‌ها می‌­اندازید.

راز آسمان پایتخت

در نمایشگاه‌های بین‌المللی که هر ساله برگزار می‌شود، بسیاری از برندها با ارائه محصولات جدید خود و با هدف بازاریابی در آن حضور پیدا می‌کنند. بسیاری از افراد سعی دارند که با حضور در فضای نمایشگاه، به خوبی برندها و محصولات آنها را با یکدیگر مقایسه کنند و بهترین خرید را انجام دهند.

حال فرض کنید که می­‌خواهید همه محصولات­ را به مشتریان خود معرفی کنید. در این مواقع، مشتریان وقت کافی برای شنیدن صحبت‌‎‌‎های شما درباره محصولات ندارند یا اگر هم وقت کافی داشته باشند، در ذهن آنان باقی نمی‌ماند و در نتیجه به محصولات شما جلب نمی‌شوند؛ اما کاتالوگ‌ در سریع‌ترین زمان ممکن تمامی محصولات شما را به صورت یک تبلیغات غیرمستقیم به مشتری معرفی می‌کند و او نیز محصول مورد نیازش را در لیست کاتالوگ علامت زده و اقدام به خرید می‌کند.

چاپ-کاتالوگ-کاماپرس

در فرآیند چاپ کاتالوگ به چه عواملی دقت کنیم؟

1- طراحی کاتالوگ: در ابتدا باید محتوای متنی مناسب در رابطه با معرفی شرکت، رضایت مشتری، ویژگی‌های هر محصول، استانداردهای کسب شده، تصاویر محصولات و امثال آن را جمع‌آوری کنید. توجه داشته باشید که محتوای متنی شما باید خوانا و روان باشد و در عین حال طولانی نباشد تا مخاطب را به خود جذب کند و او را خسته نکند.

2- عکاسی کاتالوگ: برای عکسبرداری از محصولات خود سعی کنید عکس‌های حرفه‌ای با کیفیت بسیار بالا و پس زمینه روشن تهیه کنید. استفاده از عکس‌های باکیفیت و جذاب در طراحی و چاپ کاتالوگ بسیار تاثیرگذار بوده و حتی در صورتی که اختصاصی باشد به مشتریان اعتماد بیشتری جهت خرید محصولات و خدمات شما می‌دهد و آنها را برای خرید ترغیب می‌کند.

3- هر برند یا شرکتی دارای یک لوگو یا نام تجاری منحصر به فرد بوده که بیانگر هویت آن برند است. در طراحی کاتالوگ حتما باید نام لوگوی شرکت را درج کنید. کاتالوگ بدون لوگو فاقد اعتبار خواهد بود و نمی‌تواند به خوبی اعتماد مشتری را به خود جلب کند.

4-طراحی جلد کاتالوگ: برای طراحی جلد کاتالوگ از رنگ‌ها، تصاویر و عناصر طراحی جذاب که نمایانگر برند شماست، استفاده کنید. طراحی کاتالوگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بخش زیادی از جذب مشتری و تاثیرگذاری روی آنها به نحوه طراحی بستگی دارد. اگر نوشته‌ها، عکس‌ها و طرح‌های به کار رفته در کاتالوگ از جذابیت کافی برخوردار نباشد، مشتریان بدون شک اشتیاقی برای مطالعه آن پیدا نمی‌کنند.

5- حتما اطلاعات کامل شرکت و کسب و کار همانند شماره های تلفن، آدرس و سایر اطلاعات تماس را در کاتالوگی که میخواهید چاپ کنید قید کنید. زیرا مشتریان در صورت لزوم برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش باید به شما دسترسی داشته باشند.

چاپ-کاتالوگ-کاماپرس

کاربرد متنوع کاتالوگ

چاپ حرفه ای کاتالوگ‌ ها عمدتا به شش دسته تبلیغاتی، صنعتی، فروش، آموزشی، معرفی شرکت و همچنین پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه تقسیم می‌شوند.

کاتالوگ تبلیغاتی: این کاتالوگ­ها بیشتر به دنبال اطلاع‌رسانی، معرفی وتبلیغات محصولات و خدمات، تاریخچه و هویت شرکت و اعلام گواهینامه‌ها بوده و معمولا در هنگام حضور در نمایشگاه، همایش یا جلسات از آن استفاده می‌شود. چاپ کاتالوگ تبلیغاتی در صورتی که بصورت حرفه ای انجام شود از ضروری ترین موارد در نمایشگاه می باشد.

کاتالوگ‌ صنعتی: از این کاتالوگ­‌ها برای جذب سرمایه و فروش تجهیزات صنعتی به سایر صنعت‌ها استفاده می‌شود. در طراحی کاتالوگ صنعتی معمولا به توانمندی‌ها، گواهینامه‌ها و پروژه‌های موجود در روزمه آن برند به طور خاص اشاره می‌شود تا بتواند به خوبی خود را به سرمایه‌گذاران نشان دهد و آنها را به سوی خود جذب کند. در طراحی کاتالوگ صنعتی عمدتا از افکت‌ها و اغراق‌های تبلیغاتی دوری می‌شود و فونت و رنگ این کاتالوگ باید متناسب با هدف تبلیغاتی برند باشد. در سایت بانی چاپ شما همیشه میتوانید قیمت چاپ انواع کاتالوگ را بصورت آنلاین مشاهده نمائید.

کاتالوگ آموزشی: از کاتالوگ آموزشی برای ارائه آموزش‌ها، راهنمایی‌ها و مشاوره‌های مرتبط با محصولات و خدمات استفاده می‌شود. قیمت کاتالوگ های چاپی با مشخصات دلخواه شما بصورت آنلاین در سایت بانی چاپ موجود است و نیازی به تماس نیست و به راحتی میتوانید قیمت سفارش کاتالوگ خود را مشاهده نمائید و یا اقدام به ثبت سفارش و آپلود فایل طراحی کاتالوگ خود نمائید.

کاتالوگ فروش: کاتالوگ فروش، جزئیاتی کامل از محصولات تولید شده را در صفحات مختلف به نمایش می گذارد. جزئیات ارائه شده باید شامل تصویر واضح از محصول، توضیحات مختصر و در عین حال کامل از آن، قیمت و تمام ویژگی های محصول همانند رنگ، وزن، ابعاد و کارایی باشد.

کاتالوگ معرفی شرکت: از کاتالوگ ها می توان در نمایشگاهها، جلسات و یا همایشها جهت معرفی شرکت و کسب و کار شامل ارائه خدمات یا محصولاتی که تولید می شود، استفاده نمود.

کاتالوگ پیشنهادات و تخفیف های ویژه: کاتالوگ ها را می توان برای اطلاع مخاطبان از تخفیف ها و هر گونه پیشنهاد خرید، در زمانهای خاص طراحی و چاپ کرد.

چاپ-کاتالوگ-کاماپرس

استعلام قیمت چاپ کاتالوگ در “بانی‌چاپ”

عوامل متفاوتی همچون روش چاپ، نوع کاغذ، سفارشی سازی، عناصر اضافی مثل عکاسی و گرافیک، تجربه طراح و طراحی پیچیده‌تر کاتالوگ بر قیمت آن اثرگذار است. اگر قصد دارید از میزان هزینه چاپ کاتالوگ سفارشی خود مطلع شوید، می‌توانید از سایت بانی‌چاپ استفاده کنید. مجموعه بانی‌چاپ، ارائه‌دهنده انواع چاپ حرفه ای کاتالوگ و خدمات تخصصی چاپ کاتالوگ در تهران است که به صورت حضوری و غیرحضوری آماده ارائه خدمات‌ چاپی به شرکت ها و افراد در سراسر ایران است.

در سیستم محاسبه آنلاین و خرید اینترنتی چاپ کاتالوگ بانی‌چاپ، جدول آنلاینی طراحی شده است که قابلیت محاسبه قیمت کاتالوگ­‌های پیشنهادی مشتریان را دارد و شما میتوانید به راحتی با انتخاب گزینه های سفارشی و دلخواه خود قیمت چاپ کاتالوگ خود را مشاهده نمائید.

https://www.banichap.com/printing/catalog-printing

انتهای پیام

مرتبط با : بانی چاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز