مزایای بسته بندی با جعبه مقوایی

جعبه مقوایی - کاماپرس

جعبه مقوایی با توجه به مزایای متعدد آن از جمله کاهش هزینه تولید، تولید در مدت زمان کوتاه و کاربردهای متنوع، یکی از محبوب‌ترین روش‌های بسته‌بندی محصول به شمار می‌رود. از طرفی چاپ روی جعبه مقوایی امکان شخصی‌سازی بسته‌بندی را نیز فراهم می‌کند.

به گزارش کاماپرس، بسته‌بندی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای عرضه انواع کالاهای صنعتی و حتی تولیدات غیرصنعتی و مواد غذایی به شمار می­رود که نقش قابل توجهی بر میزان فروش یک محصول دارد. بهره‌گیری از تکنیک بازاریابی حسی از طریق چاپ روی جعبه مقوایی، یک روش مطمئن و جذاب برای معرفی و عرضه محصول بوده و سبب جذب مشتریان جدید و وفاداری مشتریان قبلی می‌شود.

این گزارش به بررسی کاربردهای جعبه مقوایی و چاپ روی جعبه مقوایی ‌پرداخته است.

جعبه مقوایی چیست؟

مقوا یکی از مواد و متریال‌های محبوب و پرکاربرد در صنایع است که از مواد فیبری به دست آمده از چوب یا کاغذهای بازیافتی به دست می‌آید. ویژگی‌ها و مزیت‌های مقوا موجب شده که از آن در بسته‌بندی‌های شخصی و تولید جعبه مقوایی استفاده شود. انواع جعبه مقوایی در اشکال و ابعاد گوناگون برای بسته‌بندی محصولات متنوعی همچون مواد آرایشی، داروها، لوازم الکترونیکی و مواد غذایی منجمد به کار گرفته می‌شود.

جعبه مقوایی - کاماپرس

راز آسمان پایتخت

چرا بسته‌بندی با جعبه مقوایی؟

بسته‌بندی با جعبه مقوایی در مقایسه با دیگر انواع بسته‌بندی دارای مزیت‌های فراوانی بوده که برخی از آنها در ادامه بررسی شده است.

وزن سبک: مقوا دارای وزن بسیار سبکی بوده و از این نظر گزینه مناسبی برای بسته‌بندی بسیاری از محصولات، به ویژه اقلام سنگین به حساب می­آید.

تجدیدپذیری: مقوا از کاغذ و چوب تولید می­شود و در طبیعت تجدیدپذیر است. از طرفی شرکت‌های تولیدکننده با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات تلاش می‌کنند انواع جعبه مقوایی را به نحوی تولید کنند که اثرات مخرب آن بر محیط زیست به حداقل برسد.

کاهش هزینه‌های تولید: بسته بندی با جعبه مقوایی از چند جهت سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود. اول آنکه مقوا نسبت به دیگر مواد و متریال‌ها قیمت کم‌تری دارد. از طرفی قابلیت برشکاری و تولید انواع جعبه مقوایی متناسب با ابعاد و وزن محصول و میزان مواد مصرفی برای بسته‌بندی کاهش پیدا می‌کند.

سرعت تولید بالاتر و انبارش بهینه: از دیگر مزایای جعبه مقوایی، سرعت تولید بالای آن‌ها با کم‌ترین ضایعات و مواد اولیه است. ضمن اینکه این نوع بسته‌بندی برای توزیع و چیدمان محصولات در انبار، قفسه فروشگاه یا حتی کامیون حمل بار بهینه‌ترین حالت را ایجاد می‌کند.

قابلیت چاپ روی جعبه مقوایی: قابلیت چاپ روی جعبه مقوایی به صاحبان برندها و کسب و کارها اجازه می‌دهد که یک بسته‌بندی شخصی سازی شده با رنگ و لعاب جذاب در اختیار داشته باشند.

کاربرد جعبه مقوایی

جعبه های مقوایی کوچک و بزرگ قابلیت ها و کاربردهای متفاوتی دارند و همین امر باعث شده استفاده و انتخاب این محصولات توسط خریداران روند رو به رشدی داشته باشد. این جعبه های مقوایی بسته بندی در زمینه های مختلفی به کار می رود مانند جعبه کادو، بسته بندی مواد غذایی سرد و گرم، مایحتاج صنعتی و خانگی و … کاربرد دارند. در ابتدا اشاره ای به کلمه ی مقوا خواهیم داشت. مقوا در لغت به معنای صفحه ای است که از روی هم قرار دادن خمیر کاغذ خشک شده یا چند لایه کاغذ به هم چسبیده تشکیل شده که در نهایت به شکل مقوا ساخته می شود. امروزه مقوا از محصولات بازیافتی ساخته می شود. اما اصول اصلی تولید آن خمیره چوب های سخت است.

چاپ جعبه مقوایی در تهران برخلاف کارتن دارای لایه های متعدد نیست و یک لایه بیشتر ندارد. اما جنس ورق ها با یکدیگر متفاوت اند. جالب است بدانید که به دلیل وجود قانون منع قطع درختان، استحکام این مقواها کاهش یافته است. زیرا مواد بازیافتی دارای الیاف ضعیف هستند. برای رفع این مشکل، افراد حاضر در آزمایشگاه های این مراکز به تولید مقوای مرغوب با مقاومت خوب با ترکیب الیاف چوب و الیاف بازیافتی برای عرضه به بازار آمده اند. کارخانه ها از این نوع مقواها که انواع مختلفی دارند استفاده می کنند.

مزایای استفاده از جعبه مقوایی

با توجه به کیفیت و مقاومت مناسب این نوع جعبه ها می توان با خیال راحت از جعبه های مقوایی برای حمل بارهای سنگین استفاده کرد.

استفاده از این جعبه های حمل و نقل کالا و محصولات را بسیار ساده تر و ایمن تر کرده است.

از آنجایی که امکان چاپ روی جعبه های مقوایی وجود دارد، می توانید علاوه بر بسته بندی محصول، از آنها برای تبلیغ برند خود نیز استفاده کنید.

این جعبه ها در انواع مختلفی تولید می شوند. به همین دلیل می توان از انواع مناسب جعبه های مقوایی زیبا  برای بسته بندی کالاهای حساس یا سبک استفاده کرد.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از جعبه های مقوایی جلوگیری از ضربه خوردن محصولات در هنگام حمل و نقل است.

با توجه به کاربرد مورد نظر خود می توانید تولید این جعبه ها را در ابعاد، اندازه، ضخامت و وزن مورد نظر خود سفارش دهید.

دلیل اهمیت چاپ روی جعبه مقوایی برای بسته‌بندی

بسته‌بندی یک محصول نخستین بخشی است که مشتری یا خریدار در هنگام خرید یا حتی پس از آن با آن مواجه می‌شود و تاثیر قابل توجهی بر درک مشتری از اعتبار برند یا کسب و کار موردنظر دارد؛ با این حال، طراحی و تهیه یک بسته‌بندی جذاب کار چندان راحتی نبوده و عناصر متعددی همچون شکل، رنگ‌، تزئینات و امثال آن در جذابیت آن دخیل است.

چاپ روی جعبه مقوایی برای شخصی‌سازی یک برند و داشتن یک بسته‌بندی جذاب برای فروش بیشتر محصول بسیار اهمیت دارد؛ با این حال برای اطمینان از کیفیت بسته‌بندی، بهتر است چاپ روی جعبه مقوایی به مجموعه‌های معتبر در این حوزه سپرده شود.

جعبه مقوایی - کاماپرس

هزینه چاپ روی جعبه مقوایی

به طور کلی، قیمت جعبه مقوایی در مقایسه با دیگر انواع بسته‌بندی مانند هاردباکس یا جعبه فلزی بسیار پایین‌تر است. قیمت چاپ روی جعبه مقوایی با توجه به فاکتورهای متعددی همچون ابعاد جعبه، نوع طرح موردنظر، رنگ‌های به کار رفته در طرح، سختی یا آسانی طرح و مواردی مانند آن تعیین می‌شود.

برای سفارش چاپ روی جعبه مقوایی به کجا مراجعه کنیم؟

فروشگاه اینترنتی «بانی چاپ» به عنوان بخشی از کانون تبلیغاتی معتبر و باسابقه بانی چاپ، با برخورداری از تیم قدرتمند فروش و تیم تولید، به طراحی و ساخت انواع جعبه و بسته‌بندی، محصولات افست اختصاصی و عمومی، چاپ دیجیتال، چاپ روی جعبه مقوایی و امثال آن می‌پردازد. از دیگر خدمات مجموعه بانی چاپ می‌توان به تولید انواع محصولات چاپی همچون کاتالوگ، تراکت و بروشور، استند ایکس و استند رول آپ‌ها، تجهیزات نمایشگاهی مانند پاپ آپ‌ها و میز کانترها و چاپ‌های دکوراتیو مانند چاپ تابلو بوم و چاپ‌های تزئیناتی خانه اشاره کرد.

مشتریان می‌توانند با مراجعه به وبسایت بانی چاپ به آدرس www.banichap.com ضمن مشاهده آرشیو محصولات این مجموعه، قیمت نهایی را به صورت آنلاین محاسبه و سفارش خود را ثبت کنند. برای دریافت مشاوره رایگان نیز می‌توان با کارشناسان بانی چاپ از طریق شماره تلفن‌های 02188254010 و 22684819 021 در تماس بود.

انتهای پیام

مرتبط با : بانی چاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز