هر متر مربع زمین در طرح ملی مسکن چند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت هر مترمربع زمین در طرح ملی مسکن در شهرهای جدید 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است که این قیمت در سایر شهرها ارزان‌تر است.

به گزارش کاماپرس، درحالی که بر اساس اظهارات مسوولان وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در تمام استان ها آغاز شده است، همچنان ابهاماتی درباره چگونگی تأمین زمین و قیمت آن در شهرهای مختلف وجود دارد.
اراضی بخش عمده‌ای از این طرح توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین می شود و بنابر گفته معاون مسکن راه و شهرسازی هم، قیمت هر متر مربع زمین در طرح ملی مسکن در شهر‌های جدید به دلیل نبود زیر ساخت ها بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است.
او پیش از این گفته بود که در شرایط عرف متوسط قیمت هر مترمربع بین ٢ تا ۲.۵ میلیون تومان تمام می شود اما بسته به متراژ انتخابی، ارتفاع ساختمان و … قیمت نهایی هر متربع افزایش خواهد داشت.
محمود محمودزاده، معاون مسکن راه و شهرسازی همچنین ادامه می دهد: هزینه ثبت نام اولیه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که در شهر‌های جدید ۱۰ تا ۱۵ درصد برای آماده کردن زیر ساخت‌ها اضافه می‌شود.
او می گوید: در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، در صورت افزایش متقاضیان نسبت به ظرفیت، قرعه کشی می‌شود.

مراحل طرح ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمودزاده اظهار می کند: ثبت نام طرح اقدام ملی در چند مرحله انجام شد که مرحله نخست در آبان و آذر سال ۹۸ و مرحله دوم در اسفند ۹۸ به دو صورت حضوری و پیامکی صورت گرفت.
معاون مسکن راه و شهرسازی اضافه می کند: درمرحله دوم اسفند ماه, ۵۴۲ هزار نفر به صورت حضوری و ۸۱۲ هزار نفر به صورت پیامکی ثبت نام کردند که از این تعداد مدارک ۴۲ درصد از افرادی که به صورت حضوری ثبت نام کردند به استان‌ها و بانک‌ها معرفی شد.
او ادامه می دهد: ۸۱۲ هزار نفر از افرادی که به صورت پیامکی ثبت نام کرده بودند و مهلت تکمیل مدارکشان به پایان رسیده (ششم تیر ماه) بزودی پایش اطلاعات صورت می‌گیرد.
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی می افزاید: بعد از اینکه مدارک مورد تایید قرار می‌گیرد به نمایندگی‌های بنیاد مسکن در سایر شهر‌ها ارجاع داده می‌شوند و تا مدارک را تکمیل و به بانک برای افتتاح حساب مراجعه کنند.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز