ماس وال ؛ انتخابی هنرمندانه و خاص در طراحی داخلی

ماس وال
تور لحظه آخری-کاماپرس

اگر به دنبال روشی هنرمندانه برای سبز کردن فضای زندگی خود هستید، دیوار خزه‌ای یا ماس وال بهترین انتخاب است. ماس وال یک راه عالی برای افزودن رنگ و بافت به دیوار، بدون صرف زمان و هزینه زیاد است. آن‌ها در اندازه‌ و سبک‌های مختلفی یافت می‌شوند و تقریباً در هر مکانی قابل نصب هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خزه یک پوشش طبیعی است که در محیط‌های مرطوب مانند جنگل‌های بارانی دیده می‌شوند. خزه ظاهری نرم و مبهم دارد و اغلب روی تنه درختان رشد می‌کنند. خزه‌ها هم‌چنین به دلیل توانایی جذب رطوبت از هوا و ایجاد محیطی مرطوب در اطراف خود شناخته شده‌اند. این باعث می‌شود آن‌ها برای افزودن ظاهری شاداب به فضاهای داخلی عالی باشند.

ماس وال

ماس وال چیست؟

اگر یک دیوار خالی در اتاقی از خانه شما وجود دارد و می‌خواهید چیز متفاوتی را امتحان کنید، ممکن است ماس وال راه حل مناسبی باشد. یک دیوار خزه مانند داشتن یک جنگل اولیه کوچک در اتاق نشیمن شماست. ماس وال از خزه‌هایی که دیگر زنده نیستند ساخته می‌شود. اما می‌توانند به طور قانع کننده‌ و جالبی زنده به نظر برسند.

دیوار خزه‌ای یک پنل دیواری است که عمدتاً از خزه‌ها و سایر گیاهان ساخته شده است. ماس وال ها در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. زیرا به نگهداری کمی نیاز دارند و می‌توانند در بسیاری از مکان‌هایی که گیاهان گلدانی کاربردی نیستند، نصب شوند. برخی از مزایای آن‌ها عبارتند از:

راز آسمان پایتخت
  • نیاز نداشتن به نور و آب
  • قابلیت نصب در اتاق‌های تاریک
  • کمک به کاهش صدا
  • مناسب و سبک برای آویزان کردن
  • عاری از آفت

ماس وال حداقل پنج سال و احتمالاً در شرایط مناسب بسیار بیشتر دوام می‌آورد. برای حفظ شکل بهینه دیوار خزه باید آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه داشت. هم‌چنین نباید آن را نزدیک دریچه‌های گرمایش یا تهویه مطبوع قرار داد. زیرا هوای خشک گرم یا سرد به آن آسیب می‌رساند. رطوبت مناسب برای ماس وال، بین 45 تا 65 درصد است که برای ما انسان‌ها نیز بسیار مناسب است.

ماس وال

ماس وال و دیوار زنده چه تفاوتی دارند؟

دلیل محبوبیت ماس وال ، قابلیت نصب آن‌ها در بسیاری از مکان‌هایی است که امکان اجرای دیوار زنده بر روی آن عملی نیست. دیوارهای خزه‌ای تقریباً در هر محیط داخلی می‌توانند رشد کنند. شرایط رشد آن‌ها نیز لازم نیست ایده‌آل یا حتی نزدیک به آن باشد. ماس وال نیازی به نور یا آب ندارد و به حداقل نگهداری نیاز دارند.

دیوارهای خزه‌ای گزینه‌های طراحی خلاقانه‌ای را ارائه می‌دهند. آن‌ها را می‌توان برش داد و در اشکال مختلف در هر فضایی جا داد. گزینه‌هایی که هنگام ترکیب رنگ‌ها، بافت‌ها و ترکیب با عناصر متعدد (چوب، صدف، سنگ مصنوعی) نامحدود به نظر می‌رسند. ماس وال نسبت به اندازه خود و در مقایسه با دیوارهای زنده بسیار سبک وزن است.

راه‌های بی‌شماری وجود دارد که ماس وال می‌تواند دفتر کار، لابی و یا خانه را جلوه‌ای زیبا و منحصر‌به‌فرد ببخشد و توجه همه را به خود جلب کند. پس از گذشت چندین سال از ورود طبیعت به محیط‌های کاری، خانه‌ها و سایر فضاهای داخلی، دیوارهای خزه‌ای به سرعت به محبوب‌ترین گزینه دیوار سبز برای مشتریان تبدیل شده است.

طراحی هوشمندانه و اصولی ماس وال با ایده سبز

ایده سبز، طراح و مجری فضای سبز است که با آوردن طبیعت به محل کار یا زندگی، منجر به افزایش انرژی و پرورش خلاقیت می‌شود. به مدیران شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود، برای روح‌بخشی به محیط کاری کارمندان‌شان، از اجرای دیوار خزه‌ای غافل نشوند. این روزها شرکت‌های زیادی برای افزایش بهره‌وری کارمندان، به اجرای ماس وال روی آورده‌اند.

ماس وال علاوه بر هزینه پایین اجرا، نقش بسزایی در زیباسازی محیط دارد. اگر قصد طراحی دیوار خزه‌ای یا ماس وال را دارید، بهتر است قبل از اقدام با تیم متخصص ایده سبز مشورت کنید. ان مجموعه با داشتن طراحانی متخصص، بهترین سبک را برای فضای مدنظر شما پیشنهاد خواهند داد و از ابتدا تا تکمیل پروژه همراه مشتری خواهد بود.

انتهای پیام/

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز