قیمت روز ورق استیل چگونه محاسبه می شود؟

ورق استیل یکی از انواع پرکاربرد و پرفروش ورق در بازار فولاد و آهن‌آلات است. با توجه به متغیر بودن قیمت این نوع از ورق و نیاز به استعلام روزانه قیمت روز ورق استیل، دانستن نحوه قیمت‌گذاری این ورق و عوامل تاثیرگذار بر آن اهمیت زیادی دارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی و نحوه محاسبه قیمت روز ورق استیل پرداخته است.

انواع ورق استیل

ورق استیل یکی از انواع ورق مورد استفاده در صنایع مختلف است که به دلیل داشتن خصوصیاتی همچون مقاومت بالا در برابر خوردگی در محیط‌های اسیدی و مقاومت بسیار خوب در برابر زنگ‌زدگی در رطوبت بالا، از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است. این خصوصیات باعث شده است که ورق استیل جزو گروه‌های فولادی بسیار مقاوم و اصطلاحا زنگ‌نزن قرار گیرد. این ورق با نام ورق استنلس استیل نیز شناخته می‌شود.

ورق‌های استیل در گرید‌ها و انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود، اما در حالت کلی دو نوع ورق استیل صنعتی و دکوراتیو در بازار موجود است و قرار گرفتن در هر کدام از این دسته‌بندی‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت روز ورق استیل داشته باشد.

ویژگی‌های ورق استیل و کاربردهای آن

ورق‌های استیل علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی و ضد زنگ بودن دارای خاصیت‌هایی همچون زیبایی ظاهری، قابلیت بالای جوشکاری، قابلیت بازیافت و عمر مفید و طولانی نیز هستند و به همین دلیل از این نوع ورق‌ها در صنایع دکوراتیو به وفور استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

علاوه بر صنایع دکوراتیو، در مجموعه‌های تولید آسانسور، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، قالب‌های صنعتی، کابینت، تجهیزات بیمارستانی و قطعات موتور جت و هواپیما نیز از این نوع ورق استفاده می‌شود. همچنین صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و صنایع نظامی از ورق استیل استفاده می‌کنند.

تفاوت عمده ورق استیل صنعتی و دکوراتیو در ضخامت آن است؛ به طوریکه ورق‌های استیل دکوراتیو بسیار نازک‌تر از ورق‌های صنعتی بوده و ضخامت کم‌تری دارند که این تفاوت می‌تواند در تعیین قیمت روز ورق استیل دکوراتیو تاثیرگذار باشد.

عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت روز ورق استیل

ورق استیل، یک محصول کاملا وارداتی محسوب می‌شود و در ایران هیچ شرکتی این محصول فولادی را تولید نمی‌کند؛ به همین دلیل اصلی‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت روز ورق استیل می‌تواند مرتبط با قیمت جهانی آن و ارزش دلار باشد. در واقع با هر تغییر در قیمت جهانی ورق استیل و نرخ روزانه دلار، شاهد تغییر قیمت روز ورق استیل در کشور نیز هستیم.

همچنین میزان عرضه و تقاضا در بازار و سایر هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌های حمل و نقل نیز می‌تواند بر قیمت روز ورق استیل تاثیر مستقیم داشته باشد. بیشتر ورق‌های استیل موجود در بازار در کارخانه‌های کشور چین تولید می‌شود و در برخی از مواقع ورق‌های تولیدی کشورهای تایوان، هند، کره جنوبی، ایتالیا و آفریقای جنوبی نیز به کشور وارد می‌شود. مبدا خرید ورق استیل می‌تواند بر هزینه حمل آن نیز تاثیر داشته باشد.

ورق استیل را چگونه می‌توان سفارش داد؟

ورق‌های استیل در اشکال و اندازه‌های گوناگون قابل سفارش دادن است. برای نمونه، ورق‌های رولی اصلی‌ترین شکل فروش ورق استیل به شمار می‌روند که در این حالت مشتری می‌تواند نسبت به برش ورق در زمان دلخواه و محل فعالیت خود اقدام کند. همچنین معمولا شرکت‌های فروشنده ورق استیل می‌توانند ورق‌های مورد نیاز را بر اساس ابعاد دلخواه مشتری برش داده و به صورت برش خورده در انبار تحویل مشتری دهند.

برخی از ورق‌های استیل نیز به صورت برش خورده در شیت‌های ثابت از کارخانه بارگیری می‌شود. این نوع از ورق‌های استیل در اندازه‌های استاندارد، برش خورده و به این صورت وارد کشور می‌شوند. در واقع مشتری تعیین می‌کند که به کدام نوع از ورق احتیاج دارد و شرکتهای تولیدی یا فروشنده ورق، محصولات فروخته شده را به شکل دلخواه مشتری در محل فعالیت مشتری، به او تحویل می‌دهند.

استعلام آنلاین و لحظه‌ای قیمت روز ورق استیل با «آهن رویال»

آهن رویال به منظور برطرف کردن یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنایع وابسته به فولاد و به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان برای صاحبان صنایع از جمله خدمات آهن رویال است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به وبسایت ahanroyal.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز