قیمت روز آهن آلات 23 مرداد 1401 / قیمت ورق گالوانیزه بالا رفت؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

زنگ‌زدگی یا اکسید آهن، بسیار فولاد و آهن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. راه‌های مختلف و متفاوتی جهت پیشگیری و جلوگیزی از این اتفاق وجود دارد. یکی از این روش‌های رایج، گالوانیزاسیون است که در واقع همان آغشه کردن محصولات فولاد به فلز روی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق آهنی نیز یکی از محصولاتی است که برای جلوگیری از اکسیدشدن، گالوانیزه می‌شود و تحت عنوان ورق گالوانیزه با قیمت ورق گالوانیزه به فروش می‌رسد. به بیان بهتر، ورق‌های فولادی با دو روش نورد سرد و گرم تولید و عرضه می‌شوند. معمولاً ورق‌های نورد گرم، پس از تولید در یک فرآیند خاص، «گالوانیزه» می‌شوند. درواقع، متخصصان، یک لایه‌ نازک از جنس عنصر فلزی روی، بر سطح خارجی ورق می‌کشند و این عمل، مقاومت ورق‌های فولادی را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی‌های احتمالی افزایش می‌دهد. اما مزیت‌های دیگری هم برای آن می‌آفریند که در ادامه به آن اشاره می‌شود؛

در راستای جلوگیری از آسیب‌پذیری ورق، هزینه‌ نگهداری و تعمیر مربوط به آن نیز کمتر از سایر ورق‌هاست. از سوی دیگر، هزینه گالوانیزاسیون نیز از سایر روش‌های تولید ورق‌های مقاوم در برابر خوردگی کمتر است. همچنین جوشکاری این ورق‌ها به راحتی انجام می‌شود و فرم‌دهی و شکل‌دهی به آن‌ها راحت است. این ورق‌ها، دارای ظاهری برّاق و باکیفیت هستند.

کاربرد ورق گالوانیزه چیست؟

از آنجا که ورق‌های گالوانیزه جز آن دسته از ورق‌های فولادی هستند که مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارند، در مناطقی که رطوبت زیادی دارند یا در موقعیت‌های آسیب‌زا، از  این نوع ورق‌ها قابل استفاده هستند. همچنین جهت ساخت انواع مخازن ساکن یا متحرک، ساخت سقف‌ها و بدنه‌ سالن‌های بزرگ یا سوله‌های صنعتی و غیر صنعتی، ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه، ساخت انواع تابلوهای برق شهری یا صنعتی، ساخت انواع پروفیل، لوله و محصولات فولادی گالوانیزه می‌توان از این ورق‌ها استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

نکته مهم دیگر، قیمت ورق گالوانیزه است که در روزهای اخیر تحت تاثیر نوسانات بازار، افزایش یافت. در جدول زیر، قیمت روز ورق گالوانیزه و آهن آلات دیگر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز