فرصت تجربه‌‌ ای منحصربه‌فرد در ‌جنوب شرق آسیا با اسپیلت‌ البرز

کامبوج و ویتنام-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ویتنام از ابتدای سال 2023 تاکنون پذیرای حدود 2 میلیون و 700 هزار گردشگر بوده است. کامبوج دیگر کشور آسیای شرقی نیز در سال گذشته میلادی با افزایش 11 درصدی تعداد گردشگران، 2/2 میلیون مسافر را میزبانی کرده است.

ویتنام و کامبوج دو کشور همسایه در آسیای جنوب شرقی هستند که جاذبه‌های طبیعی، غیرطبیعی و تاریخی زیادی برای توریست‌ها دارند.

در ادامه کاماپرس به معرفی جاذبه‌های گردشگری این دو کشور و شرایط تور کامبوج و ویتنام می‌پردازد.

جاذبه‌های گردشگری کامبوج

معبد شگفت‌انگیز تاپروم یکی از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه‌های کشور کامبوج است که در سال 2015 عنوان دومین مکان پربازدید جهان در سال 2015 را به خود اختصاص داده است. در زمان ساخت این معبد درختان زیادی در اطراف آن کاشته شده و حالا پس از گذشت 100ها سال با ریشه دواندن گیاهان، درخت‌ها و بنای تاریخی به یکدیگر تنیده شده و فضای اسرارآمیزی به وجود آورده‌اند. در جای جای این بنا درختان بلوط و انگور روئیده و ریشه‌های درختان در دل سنگ‌ها فرورفته‌اند.

بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی مذهبی جهان «انگکور وات» نیز در کشور کامبوج واقع شده است. این مجموعه معابد تاریخی در ابتدای سده 12 ساخته شده و پرستشگاه حکومتی بوده است. نکته جالب درباره این بنا حفظ شدن ن است، به‌گونه‌ای که هم‌چنان تا امروز به عنوان مرکزی مذهبی کاربرد دارد. این معبد نشان ملی کشور کامبوج بوده و معماری بسیار زیبا و اصیل خمری در آن قابل مشاهده است.

راز آسمان پایتخت

یکی از جاذبه‌های طبیعی این کشور دریاچه تونله ساپ، مهم‌ترین مسیر آبی کامبوج، است که عنوان بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در جنوب آسیا را به خود اختصاص داده است. نکته جالب درباره این دریاچه وجود 170 دهکده شناور که خانه‌های آن‌ها مستقیما روی آب ساخته شده، است. چونگ نیس معروف‌ترین دهکده شناور این منطقه است. به جز مواردی که نام برده شد، کامبوج مجموعه‌ای غنی از جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی، عبادتگاه‌ها، مراکز تجاری و … دارد.

کاماپرس-کامبوج

دیدنی‌ترین‌ها در ویتنام

خلیج هالونگ یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های ویتنام که ترکیبی از قندیل‌ها آهکی، پناهگاه‌ها و دریای آبی است. در این خلیج بیش از 2 هزار جزیره مختلف وجود دارد که باعث ایجاد منظره‌های باشکوه و جذابی شده است. هو شی مین شهری در ویتنام است که مقصد بسیاری از گردشگران است. این شهر با حفظ هویت ویتنامی خود مکان مناسبی برای آشنایی با این کشور و فرهنگ آن است. به‌علاوه بسیاری معتقد هستند که این شهر یک انرژی به نام سایگون دارد که افراد را جذب و متحیر می‌کند. مجموعه تونل‌های شگفت‌انگیز کوچی نیز در این شهر قرار دارد. این تونل‌های به هم پیوسته که تا 250 کیلومتر گسترش پیدا کرده، در زمان جنگ با فرانسه ساخته شده است و در جنگ با آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

دلتای مکونگ دیگر جاذبه دیدنی ویتنام است که در مرز کامبوج قرار دارد. مجموعه‌ای از شالیزارها، رودخانه‌ها و شاخابه‌ها دلتای مکونگ را تشکیل داده‌اند. بازدید از بازارهای شناور در این منطقه و قایق سواری در تونل‌های طبیعی آن را برای گردشگران جذاب کرده است. پل افسانه‌ای گلدن بریج که معماری بی‌نظیری دارد یکی دیگر از دیدنی‌های پرطرفدار ویتنام است. برای طراحی این پل دو دست غول سنگی در دو طرف آن قرار گرفته و پل معلق را نگه داشته است.

تور کامبوج و ویتنام اسپیلت البرز

با توجه به جاذبه‌های کامبوج و ویتنام، سفر به این دو کشور می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر باشد. شرکت خدمات مسافرتی و طبیعت‌گردی اسپیلت البرز یک تور 14/5 روزه کامبوج و ویتنام در شهریورماه برگزار می‌کند. در این تور جذاب بسیاری از مناطق گردشگری و کابوج و ویتنام که پیش‌تر معرفی شدند، مورد بازدید قرار می‌گیرند. اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت‌نام برای این تور و هزینه‌های آن بر روی وب‌سایت اسپیلت البرز قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : اسپیلت البرز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “فرصت تجربه‌‌ ای منحصربه‌فرد در ‌جنوب شرق آسیا با اسپیلت‌ البرز

  1. یوسف جباری گفته:

    ارزش پولیشون نسب به ایران گرون ترهست یا ارزان تر کلا سفر گرونی میشه یا ارزان ؟

  2. حامد محمدی گفته:

    اسم ویتنام که میاد اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کنه جنگ ویتنام هست. غافل از اینکه از لحاظ گردشگری از بهترین کشورها برای گذران اوقات فراغت و سیر در طبیعت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز