پروژه جدید و منحصربفرد عربستان برای توسعه صنعت گردشگری

صنعت گردشگری عربستان_ کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

عربستان سعودی با حضور فعال در نمایشگاه گردشگری دبی ۲۰۲۴ آرزو دارد که در بین ۱۰ کشور موفق و برتر جهان در این صنعت قرار بگیرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از عرب‌نیوز، احمد الخطب، وزیر گردشگری عربستان سعودی می‌گوید که این پادشاهی توانایی و الزامات رسیدن به این هدف را دارد؛ چراکه تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی تقریباً ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از بخش گردشگری محقق شده و می‌توان این رقم را به ۱۰ درصد هم رساند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل شیوع بیماری کرونا تولید ناخالص داخلی مستقیم گردشگری در عربستان ۶۱ درصد کاهش یافت و به ۱.۷ درصد رسید. در این سال با کاهش ۷۶.۴ درصدی تنها ۴.۱ میلیون نفر به عربستان سفر کردند؛ این میزان از ورود گردشگر در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۳.۵ میلیون نفر بوده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر گردشگری عربستان ادامه داد که سالانه یک میلیون تبعه سعودی برای فعالیت در بخش گردشگری آموزش می‌بینند و این کشور ۹۹.۹ میلیون دلار برای گسترش این صنعت، به بودجه آموزشی در داخل و خارج از عربستان اختصاص داده است.

راز آسمان پایتخت

رشد صنعت گردشگری در مکه

اما عربستان سعودی امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ میلادی تنها از ورود گردشگر به شهر مکه، ۶.۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. ریاض برای رسیدن به این چشم‌انداز پروژه مَسار (Masar) را اجرایی کرده است. هدف این پروژه، ساخت بیش از یک هزار اتاق هتل و سوئیت جدید در شهر مکه است و همچنین ریاض قصد دارد امکانات رفاهی در این شهر کلیدی را گسترش دهد.

 

صنعت گردشگری عربستان_کاماپرس

 

البته به گفته کارشناسان، پروژه مَسار یک پروژه عادی توسعه گردشگری در مکه نیست؛ ریاض در واقع با این پروژه قصد دارد تا شهری با استانداردهای لازم را ایجاد کند تا شرکت‌های بزرگ حاضر به سرمایه‌گذاری در آن شوند. از همین رو در سپتامبر ۲۰۲۳ توافق‌نامه‌ای با شرکت ساختمانی اسکوپ منعقد کرد تا در این شهر، برج‌های مسکونی به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال سعودی بسازد.

عربستان سعودی همچنین حضور گسترده‌ای در نمایشگاه گردشگری دبی (ATM 2024) دارد. ریاض در یک‌طبقه این نمایشگاه دهکده اختصاصی راه‌اندازی کرده است تا آخرین محصولات صنعت گردشگری را به نمایش بگذارد.

نمایشگاه گردشگری دبی از فردا، هفدهم اردیبهشت‌ماه به مدت ۴ روز در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ غرفه از کشورهای فعال حاضر در خاورمیانه، اروپا، آسیا و آفریقا حضور دارند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز