معرفی جاذبه ‌های گردشگری دومینیکا

دومینیکا
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کشور دومینیکا در شرق دریای کارائیب جزو زیباترین جزایر جهان است که به‌ عنوان جزیره‌ طبیعت کارائیب شناخته می‌شود و دارای کوه‌های آتشفشانی ناهموار، آبشارها، حوضچه‌های آب گرم و مجموعه‌ای از جانوران عجیب و غریب است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی و بررسی جاذبه‌های دیدنی دومینیکا ‌پرداخته است.

آشنایی اجمالی با دومینیکا

کشور دومینیکا از سال ۱۹۷۸ عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع شد و به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک، نزدیک‌ترین روابط را با بریتانیا دارد. اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری در دومینیکا، یکی از راه‌های جذب مردم جهان به این کشور است که از سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد. از این طریق سرمایه‌گذاران می‌توانند در دومینیکا فعالیت کرده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. شهروندان دومینیکا با داشتن پاسپورت آن می‌­توانند بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور جهان مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس و برزیل مسافرت کنند. نماد دومینیکا طوطی شاهی است که تصویر آن روی پرچم این کشور هم وجود دارد.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا

پارک ملی مورن تریوس پیتونز: این پارک بزرگ بخش زیادی از قسمت‌های داخلی و کوهستانی دومینیکا را در خود جای داده است. تمامی جنگل‌های سرسبز و انبوه، سرخس‌های غول پیکر، ارکیده‌های وحشی و جنگل ابری کوچک دومینیکا در دامنه‌های همین پارک قرار دارند. به علاوه می‌توان آبشار ویکتوریا، آبشار ترافالگار و استخر زمرد را در این پارک مشاهده کرد. دره بخارآلود متشکل از حوضچه‌های گلی جوشان، چشمه‌های آب گرم و آتشفشان‌ها هم در این پارک ملی قابل تماشا است.

راز آسمان پایتخت

آبشار میدلهام: آرامش، طراوت و زیبایی آبشار میدلهام از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت و شهرت آن است. آب‌های سرازیر از این آبشار به قدری تند و پرشتاب است که برخی از بازدیدکنندگان معتقدند آب این آبشار به‌ طور مستقیم از بهشت سرازیر می‌شود.

دریاچه‌ جوشان: این دریاچه‌ جوشان به صورت خودجوش به رنگ آبی مایل به خاکستری است. افزایش بخار آب این دریاچه به فضای اطراف، زیبایی بسیاری به آن بخشیده، اما مسیر رفتن به سمت آن طولانی و دشوار است؛ چراکه باید مسیری گل‌آلود را طی کرد.

آبشارهای ترافالگار: بعد از یک پیاده‌روی ساده 10 تا 15 دقیقه‌ای در مسیر جنگلی پر از گیاهان زنجبیل و ارکیده وانیلی می‌توان به این آبشارهای دوقلو که به نام مادر و پدر خوانده می‌شوند، رسید. جریان اصلی آب خنک این آبشارها از کوه‌های دومینیکا سرچشمه می‌گیرد و در پایین به چشمه آب گرم معدنی می‌پیوندد. همچنین می‌توان در استخرهای سرد و گرم میان سنگ‌های رنگ شده از گوگرد در پایین این آبشار آب تنی کرد.

منطقه Bios Cotlette Estat: این منطقه باقی‌مانده‌ از دوره استعمار فرانسه است که در حال حاضر زمین‌های کشاورزی ارگانیک دارد و برای کشت و برداشت کاکائو، قهوه و نیشکر بسیار مناسب است. برای گشت‌وگذار در این منطقه می‌توان از آسیاب بادی، باغ گیاه‌شناسی و گیاهان دارویی و خوراکی آن دیدن کرد.

پارک ملی کابریتس: این پارک بزرگ‌ترین باتلاق، مناطق ساحلی دومینیکا و صخره‌های مرجانی آن را شامل می‌شود. اصلی‌ترین مکان دیدنی این پارک، قلعه شرلی است که 600 سرباز بریتانیایی در آن زندگی می‌کردند. این مکان امروزه بازسازی شده و به عنوان مرکز رویدادها و جشنواره‌ها تغییر کاربری داده است.

صخره شامپاین: بهترین محل برای غواصی است که در آن لاک پشت‌های پوزه عقابی، خرچنگ دریایی، اسفنج، طوطی ماهی و هزاران گونه دیگر از جانوران قابل مشاهده است.

دومینیکا

آب و هوای دومینیکا

کشور دومینیکا دارای آب و هوای گرم، مرطوب و استوایی است. این کشور در ماه‌های سردتر سال (دسامبر تا مارس) آب و هوای دلپذیری دارد. دمای هوای آن در فصل تابستان بالاتر از ۳۲ درجه سانتی‌گراد و در زمستان بین ۲۹ تا ۳۰ درجه‌ سانتی‌گراد است. این کشور در ماه‌­های فوریه تا می، فصلی خشک و از ژوئن تا اکتبر فصلی بارانی دارد که بیشترین احتمال وقوع تندباد هم در همین زمان است.

دومینیکا

سفر به دومینیکا با «دومینیکا پارادیس»

شرکت دومینیکا پارادایس در سال ۱۳۹۶، بنا بر تجربه‌ ۱۰ ساله مدیریت مجموعه در حوزه گردشگری تاسیس شد. این مجموعه یکی از قوی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه اخذ پاسپورت دوم کشور دومینیکا در ایران است که تمام نیازهای مربوط به اخذ پاسپورت دومینیکا مانند پر کردن فرم‌ها، مراحل انگشت نگاری، ثبت مشخصات متقاضی در سامانه CBIU، ارسال مدارک و پرداخت مبلغ سرمایه‌گذاری را در کمترین زمان و با کمترین هزینه برای متقاضیان انجام می‌دهد.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی https://dominicaparadise.com مراجعه کنند. همچنین برای ارتباط با دفتر تهران این مجموعه می­‌توانند به صورت حضوری به نشانی بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خیابان بابک بهرامی، پلاک ١١، طبقه چهارم، واحد ١۴ مراجعه کنند یا با شماره تلفن  ۹۱۳۰۲۲۲۸-۰۲۱ تماس بگیرند. برای ارتباط با دفتر اصفهان این مجموعه نیز می‌­توان به نشانی چهارباغ عباسی، مجتمع تجاری اداری چهارباغ، طبقه دوم، واحد ۸ مراجعه کرد یا با شماره تلفن ۳۲۲۴۶۱۲۴-۰۳۱ تماس گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : دومینیکا پارادایس
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز