تارا اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس آپشنال؟

ارزان ترین دنا پلاس دنده ای در دیوار و شیپور
تورهای مسافرتی لحظه آخر

تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک آپشنال هرچند تفاوت قیمتی چندانی ندارند، اما از نظر فنی و آپشن متفاوت هستند.

به گزارش کاماپرس، با توجه به اینکه در سامانه یکپارچه خودرو پیشنهاد جایگزینی دو خودرو تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک آپشنال را داده‌اند. بسیاری از متقاضیان به دنبال بررسی تفاوت این دو خودرو هستند تا بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

از نظر موتوری دنا پلاس EF7 TC و موتور تارا اتوماتیک آپشنال تیو 5 پلاس است. حجم موتور این دو خودرو برابر با 1.6 بوده و که در تارا حداکثر قدرت 113 اسب‌بخار  و در دنا اتوماتیک آپشنال 150 اسب‌بخار ایجاد می‌کند. حداکثر گشتاور تارا 144 نیوتن و حداکثر گشتاور دنا آپشنال 215 نیوتن متر است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مقایسه شتاب و سرعت تارا اتوماتیک با دنا پلاس

این دو خودرو دارای جعبه دند 6 سرعته اتوماتیک هستند. اما شتاب آنها بسیار متفاوت بوده، به طوری که دنا پلاس آپشنال می‌تواند در 10.5 به حداکثر شتاب خود برسد. تارا شتابی پایین‌تر دارد و به 13 ثانیه زمان نیاز دارد. در حداکثر سرعت نیز این دو خودرو با یکدیگر متفاوت هستند. به طوری که دنا آپشنال حداکثر به 205 کیلومتر در ساعت و تارا به 190 کیلومتر می رسد.

از نظر مصرف سوخت اما عملکرد تارا بهتر است. به گونه‌ای که در 100 کیلومتر این خودرو 7.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند. اما دنا آپشنال حدود 8.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

از نظر طراحی خودرو تارا به روز تر است، هرچند عدم هماهنگی بین طراحی چراغ‌های جلو و عقب آن وجود دارد. همچنین صندوق تارا 640 لیتر فضا دارد و دنا آپشنال فیست لیفت سمند است و فضای صندوق عقب آن 500 لیتر جا می‌گیرد. در داخل کابین نیز تقریبا برای هر دو خودرو شرایط یکسان است.

آپشن های تارا اتوماتیک و دنا آپشنال

هر دو خودرو دارای کروز کنترل، سنسور پارک، دوربین عقب، سانروف، نمایشگر لمسی 7 اینچی، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، دیلایت، آینه‌های تاشونده برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBDو سیستم کمکی ترمز است.

اما دنا پلاس آپشنال دارای آپشن‌های اضافی همچون سیستم روشن و خاموش و ورود بدون کلید، سیستم هشدار دهنده نقطه‌کور، سیستم هشدار صوتی و تصویری موانع عقب، سیستم هوشمند نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر دمای محیط ، مالتی‌مدیا و میرورلینک است.

انتهای پیام

مرتبط با : باماخودرو45
آریاپی
رایانه کمک
آهن رویال
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز