عوامل موثر بر قیمت هاش در بازار

تیرآهن هاش

تیرآهن بال پهن یا هاش، سطح مقطعی به شکل حرف H دارد. بال‌های پهن و مقاومت بالای آن باعث می‌شود که از آن در سازه‌های فولادی عظیم استفاده شود. تنوع گسترده‌ای از تیرآهن‌های هاش در بازار موجود بوده که براساس سایز، برند و وزن تیرآهن طبقه‌بندی می‌شوند. از پروفروش‌ترین انواع تیرآهن هاش برند داخلی می‌توان به تیرآهن اصفهان و فایکو در سایزهای مختلف اشاره کرد. قیمت تیرآهن فایکو با قیمت تیرآهن اصفهان تفاوت قابل‌توجهی دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع هاش، برندهای داخلی تیرآهن هاش و عوامل موثر بر قیمت هاش و تیرآهن اصفهان می‌پردازد.

آشنایی با انواع تیرآهن هاش

وزن تیرآهن هاش در انتخاب آن در اولویت قرار می‌گیرد. به همین خاطر انواع تیرآهن هاش موجود در بازار آهن‌ براساس ابعاد و وزن به سه گروه سبک، سنگین و فوق سنگین تقسیم می‌شود. تفاوت قیمت هاش را نیز می‌توان ناشی از وزن آن دانست. در نهایت نیز قیمت هاش سبک نسبت به قیمت هاش سنگین کمتر خواهد بود.

تیرآهن هاش

بررسی عوامل موثر بر قیمت هاش در بازار

بازار آهن دارای نوسانات قیمتی بسیاری است. تغییر قیمت ناگهانی آن به دلیل کمبود مواد اولیه، افزایش قیمت فولاد جهانی، کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا و … است. از عوامل تعیین کننده بر قیمت هاش می‌توان به نوع سبک، سنگین و فوق سنگین بودن آن، سایز، هزینه انرژی، مواد اولیه، مسافت حمل و نقل، وجود واسطه‌ها، کاربرد محصول، سفارشی بودن یا نبودن تیرآهن هاش و … اشاره کرد. هر اندازه مصرف یک محصول بیشتر باشد، عرضه آن نیز طبیعتا بیشتر است اما با بیشتر شدن عرضه، قیمت آن محصول نیز دچار افت قیمت می‌شود. به عبارت دیگر اگر محصولی فولادی تقاضای زیادی داشته باشد، قیمت آن کاهش می‌یابد. اگر مصرف تیرآهن هاش سبک و سنگین، بیشتر از تیرآهن فوق سنگین است؛ قیمت هاش سبک و سنگین، کمتر از هاش فوق سنگین خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

برندهای داخلی تیرآهن هاش

تیرآهن هاش در ابعاد محدودی داخل کشور تولید می‌شود؛ به طوریکه کارخانه‌های محدودی نیز به تولید این نوع تیرآهن پرداخته‌اند. کارخانه ذوب آهن اصفهان و شرکت فولاد ایرانیان یا همان فایکو از برندهای داخلی تولید تیرآهن هاش هستند. تولید این دو کارخانه به سایزهای 16، 18، 20 و 30 و در دو نوع هاش سبک و سنگین محدود می‌شود که قیمت تیرآهن اصفهان با قیمت تیرآهن فایکو متفاوت است.

بررسی عوامل موثر بر قیمت تیرآهن اصفهان در بازار

ساخت واحدهای مختلف کارخانه تولید‌کننده تیرآهن اصفهان از سال ۱۳۴۶ آغاز شد. تیرآهن اصفهان، در بازار آهن‌آلات، مقطع آهنی با‌کیفیت و مطلوبی است که مورد‌توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد چراکه بر اساس استانداردهای اروپایی تولید می‌شود. به‌ طور کلی بازار فولاد با تغییر نرخ دلار و قیمت مواد اولیه نوسانات بسیاری دارد. قیمت تیرآهن اصفهان هم از این موضوع استثنا نیست. قیمت تیرآهن اصفهان در بورس کالا با دلار و شرایط اقتصادی یا سیاسی کشور تغییر می‌کند؛ این تغییرات بازار تهران را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. عرضه و تقاضا نیز یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت تیرآهن اصفهان است. در صورتی که عرضه برای تیرآهن اصفهان بالا اما تقاضا برای خرید آن پایین باشد، باعث کاهش قیمت آن می‌شود اما بالعکس با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت تیرآهن اصفهان کاهش می‌یابد.

قیمت هاش - کاماپرس

اطلاع از آخرین قیمت هاش و تیرآهن اصفهان از “بازرگانی فولاد آیرومارت”

با اتکا به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور؛ فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف کنندگان خود ایجاد کرده است. به طوریکه قادر به ارائه‌ی خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی و فلزی ، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص است. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن‌های 02145306 و 02145636000 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://iromart.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز