ظرفیت های سرمایه گذاری عمان از زبان سفیر سابق

تور لحظه آخری-کاماپرس

سفیر سابق ایران در عمان با اشاره به اینکه عمان در دو بخش هتلینگ و تولید آبزیان ظرفیت بالایی دارد، گفت: کشور عمان هم اکنون صادرات بالایی از آبزیان به کشور امارات و عربستان دارد. به همین دلیل در این بخش می توان سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش کاماپرس، علی اکبر سبیویه سفیر سابق ایران در عمان با اشاره به اینکه نمی‌توان بدون بررسی در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرد، گفت: وزیر صنعت و تجارت عمان می‌گوید ایرانی‌ها به عمان می آیند اقامت بگیرند. در واقع آنها دنبال سرمایه‌گذاری و تجارت نیستند.

بیشتر بخوانید:

او با تاکید بر اینکه سال‌های گذشته برای توسعه تجارت با عمان سه نمایشگاه تخصصی در عمان برگزار کردیم، افزود: در این سه نمایشگاه هر سال ۱۳۰ شرکت حضور پیدا کردند. عمانی‌ها به شدت به ایرانی‌ها علاقمند هستند. به همین دلیل از نمایشگاه استقبال کردند.

راز آسمان پایتخت

سبیویه با تاکید بر اینکه عمان مطمئن ترین کشور برای سرمایه‌گذاری در بین کشورهای شورای همکاری است، گفت: با این حال برخی عمانی‌ها پول ایرانی‌ها را خوردند. به همین دلیل ایرانی ها برای اینکه بتوانند فعالیت ارزی در عمان داشته باشند باید با یک شرکت معتبر عمانی کار کنند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر هندی‌ها بیشترین نفوذ را در اقتصاد عمان دارند، تصریح کرد: در سال های گذشته هندی‌ها اجازه همکاری گسترده شرکت‌های ایرانی در عمان نمی‌دادند. اما در مقطع کنونی وضعیت بهتر یافته است. با این حال توسعه فعالیت شرکت‌های ایرانی نیازمند بهره‌برداری از افراد با نفوذ در این کشور است.

او افزود: در حال حاضر بخشی از معاملات این کشور توسط مهاجران انجام می شود. آنها خیلی ثروتمند نیستند. به همین دلیل کالاهای ارزان‌قیمت می‌خرند.

سفیر سابق ایران در عمان با تاکید بر اینکه دو میلیون مهاجر در عمان خودروهای دست دوم ارزان در عمان خریداری می‌کنند، اظهار کرد: همچنین ۲۸ میلیون یمنی خیلی ثروتمند نیستند و در عمان خودروهای ارزان می خرند.

سبیویه افزود: در سومین نمایشگاه ایران که با حضور وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و عمان افتتاح شد قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری برای تولید خودروی ایرانی در عمان امضا شد. در همان زمان در حاشیه نمایشگاه ۱۲ مدل خودروی ایرانی به فروش رفت.

او با اشاره به اینکه در آن زمان وزیر صنعت عمان گفته بود خودروهای عمانی باید ۱۲ استاندارد داشته باشد، گفت: اما خودروهای ایرانی تنها ۲ استاندارد داشتند و بعد از چند ماه تلاش ایران خودرو استانداردها به ۷ مورد افزایش یافت. در نهایت با مذاکرات زیادی که داشتیم این خودروها توسط وزارت صنعت عمان شماره گذاری شد. اگر نفوذی که ما در آنجا داشتیم نبود هیچ خودروی ایرانی آنجا شماره‌گذاری نمی‌شد.

سبیویه با تاکید بر اینکه محصولاتی که به عمان صادرات می‌شوند باید کیفیت داشته باشند، گفت: در حال حاضر کالاهایی که به عمان می‌روند امکان صادرات به یمن و شرق آفریقا و حتی شورای همکاری نیز دارند.

او با بیان اینکه عمان دارای بروکراسی زیادی است، اظهار کرد: در حال حاضر عمان اصلا تضاد شیعه و سنی ندارد. همین یک نقطه قوت است. حتی چند وزیر شیعی در این کشور وجود دارد. به همین دلیل استفاده از شخصیت های با نفوذ در عمان به موفقیت کسب و کار کمک می‌کند.

سبیویه با تاکید بر اینکه این کشور در دو بخش هتلینگ و تولید آبزیان ظرفیت بالایی دارد، گفت: کشور عمان هم اکنون صادرات بالایی از آبزیان به کشور امارات و عربستان دارد. به همین دلیل در این بخش می توان سرمایه‌گذاری کرد.

سفیر سابق ایران در عمان با تاکید بر اینکه دولت به صنایعی که نیاز دارد در سرمایه‌گذاری جدید ۵ سال معافیت مالیاتی می دهد، اظهار کرد: در حال حاضر عمان ۸۰ درصد از لبنیات خود را واردات می کند. در شرایط کنونی شرکت‌های عربستانی در صادرات این محصولات به عمان فعالیت گسترده‌ای دارند. با این حال عمانی‌ها به دنبال محصولات ایرانی هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز