جزییات برگزاری اکسپو 2024 / پیش بینی 4 هزار مذاکره در حاشیه نمایشگاه

تور لحظه آخری-کاماپرس

برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور (اکسپو 2024) از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و در این میان بیش از 4 هزار مذاکره در حاشیه آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش کاماپرس، مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا نیز از روز جمعه 7 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و برگزاری آن با نمایشگاه ایران اکسپو 2024 همزمانی دارد، گفت: در اجلاس ایران آفریقا از ۴۰ کشور مقامات و مسئولان حضور خواهند داشت و  همچنین ۲۶۰۰ نفر از ۹۶ کشور برای حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه اتفاقات اخیر منجر به کاهش حضور کشورهای خارجی در ایران نشده است، گفت: تنها ۵ درصد درخواست‌ها ریزش داشت و در مقابل درخواست‌های جدیدی برای حضور در اجلاس و نمایشگاه ارائه شد.

ضیغمی با تاکید بر اینکه دستاوردهای این نمایشگاه قراردادهای تجاری خواهد بود، افزود: اردیبهشت پارسال به واسطه ایران اکسپو اعلام کردیم دستاورد آن یک میلیارد دلار خواهد بود. اما از آنجاکه شرکت‌ها آمار دقیقی از صادرات ندارند، نمی‌توان دقیق اعلام کرد. با این حال بیش از یک میلیارد دلار صادرات اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حضور ۶ گروه کالایی در نمایشگاه ایران اکسپو

مجید تکبیری رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه بیش از 4 هزار مذاکره بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در حاشیه این نمایشگاه پیش بینی شده است، بیان کرد: در حال حاضر تیم ترابری ویژه با ۲۰۰ خودرو پیش بینی شده و همه این راننده‌ها آموزش دیده و با لباس متحدالشکل در جابجایی مهمانان اقدام می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه سبد گروه کالایی در این دوره نمایشگاه ۶ مورد خواهد بود، اظهار کرد: این تعداد گروه کالایی برای نمایشگاه ایران اکسپو بر مبنای مزیت‌های صادراتی درنظرگرفته شده تا طی آن دستاوردهای بیشتری در این بخش داشته باشیم.

گفتنی است نمایشگاه ایران اکسپو 2024 روز شنبه 8 اردیبهشت افتتاح و بازدید عمومی آن از روز یکشنبه 9 اردیبهشت آغاز می‌شود. این نمایشگاه همچنین میزبان فعالان اقتصادی از 6 حوزه پتروشیمی، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و شیلات خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز