برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با حضور مقامات 40 کشور

تور لحظه آخری-کاماپرس

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا روز جمعه 7 اردیبهشت و با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی همچون وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس، محمدصادق قنادزاده معاون کسب و کار سازمان توسعه تجارت در نشست خبری که صبح امروز با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه اجلاس ایران و آفریقا ۱۲ پنل تعریف شده دارد، گفت: در این پنل‌ها موقعیت‌ها، ظرفیت‌های موجود بررسی و معرفی می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه ۳۵۰ شرکت ایرانی برای حضور در این نشست‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: زمینه مذاکرات برای ۱۵۰ شرکت به صورت بی تو بی فراهم شده است.

قنادزاده با بیان اینکه آفریقا کارخانه تولید مواد اولیه است، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که شرکت‌های ایرانی بتوانند از ظرفیت‌های قاره آفریقا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

او با تاکید بر اینکه ایران در زمینه معدنی و کشاورزی می‌تواند همکاری خوبی با کشورهای آفریقایی داشته باشد، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار واردات گوشت از آفریقا آغاز شد. همچنین در حوزه فرآورده‌های نفتی می‌توانیم همکاری کنیم زیرا در این زمینه ایران قابلیت‌های خوبی دارد. در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز ایران می‌تواند به پروژه‌های آفریقا کمک کند؛ چراکه آفریقا بهشت پروژه‌هاست.

او همچنین با بیان اینکه به دنبال فعالسازی کشتیرانی در آفریقا هستیم، اظهار کرد: هدف ما فعالسازی ۴ مدل حمل و نقلی با آفریقاست.

معاون کسب و کار سازمان توسعه تجارت در پایان تصریح کرد: در بخش سلامت نیز ایران به دلیل اینکه دانش فنی خوبی دارد می‌تواند نقش موثری در تولید دارو و تجهیزات داشته باشد.

همچنین مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت نیز با بیان اینکه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا از روز جمعه 7 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و برگزاری آن با نمایشگاه ایران اکسپو 2024 همزمانی دارد، گفت: در اجلاس ایران آفریقا از ۴۰ کشور مقامات و مسئولان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز