ریزش قیمت مسکن در محدوده شهرک راه آهن و دهکده المپیک + جدول قیمت

قیمت مسکن در منطقه 22 در محدوده دریاچه چیتگر،شهرک راه آهن، دهکده المپیک، بلوار کوهک، اردستانی و … –  با افت ملموسی مواجه شده به صورتی که دو‌سوم فروشندگان مسکن در این منطقه قیمت کمتر از میانگین قیمت آخرین معاملات ثبت شده در منطقه 22 اعلام کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، منطقه 22 در غرب تهران به دلیل تازه ساز بودن اغلب شهرک هایی که در این منطقه احداث شده و همچنین به دلیل فضاهای سبز و گردشگری و مگامال های بزرگ – همچون دریاچه شهدای خلیج فارس ، پارک جنگی چیتگر، مجتمع ایران مال و … – از جمله مناطق مورد توجه متقاضیان خرید واحدهای مسکونی بوده و طی سال های اخیر رشد کم سابقه ای را تجربه کرده است.

جزئیات قیمت برخی واحدهای مسکونی

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته است که قیمت مسکن در این منطقه رو به کاهش گذاشته و جدولی نیز از جدیدترین قیمت ها منتشر کرده است. طبق این جدول؛ واحد مسکونی در شهرک راه آهن بالاتر از ایران مال با ۱۳۳ متر مربع مساحت و نوساز متری ۳۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین در دهکده المپیک گلشاد واحد مسکونی ۱۲۰ متر مربعی و سه سال ساخت متری 35میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در انتهای همت شهرک امید، واحد مسکونی با مساحت ۱۲۵ مترمربع ۱۲ سال ساخت به قیمت هر متر مربع ۲۷ میلیون تومان به مشتریان عرضه شده است. در دهکده المپیک مجتمع آوا واحد ۱۳۵ متری ۴ سال ساخت قیمت هر متر ۳۴ میلیون تومان قابل خریداری است.

راز آسمان پایتخت

در شهرک راه آهن بلوار کوهک آپارتمان ۹۳ متری دو سال ساخت متری ۳۸ میلیون تومان به متقاضیان عرضه می شود. در دهکده المپیک شهرک صدرا واحد ۷۲ متری با ۲۰ سال ساخت متری ۳۹ میلیون تومان در معرض فروش گذاشته شده است. در اتوبان خرازی ، بلوار اردستانی واحد ۱۲۲ متری ۹ سال ساخت متری ۲۸ میلیون تومان به مشتریان فروخته می‌شود.

در شهرک شهید باقری آپارتمان مسکونی ۸۱ متری ۶ سال ساخت متری ۲۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

فروشندگان مسکن در کاهش قیمت از هم سبقت می‌گیرند!

روزنامه دنیای اقتصاد در بخشی از این گزارش نوشته است؛ نکته قابل توجه  این که تعداد فایل‌های فروش در فاصله ابتدا و انتهای مردادماه به وضوح کم شده و آنها که در آن بازه زمانی تمایل به فروش داشته و ملک‌شان را فایل کرده بودند هم، بعضا قیمت‌هایی بالاتر از میانگین منطقه پیشنهاد کرده بودند.

اما با شروع شهریورماه، فروشنده‌هایی که غالبا قیمت‌هایی پایین‌تر از میانگین هم ثبت کرده‌اند به بازار آمده و بیشتر فایل‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس فروشنده‌ها 65 درصد از فایل‌های بررسی شده را با قیمت پیشنهادی کمتر یا در محدوده میانگین منطقه، در بازه زمانی یاد شده ثبت کرده‌اند که نزدیک به دو‌سوم آنها قیمتی کمتر از میانگین قیمت آخرین معاملات ثبت شده در منطقه 22 اعلام کرده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد فروشنده‌های منطقه 22 بر سر کاهش قیمت پیشنهادی اعلامی خود هر چند به مقدار جزئی، در حال سبقت از یکدیگر هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “ریزش قیمت مسکن در محدوده شهرک راه آهن و دهکده المپیک + جدول قیمت

  1. مشیری گفته:

    دولتمردان و دلسوزان نظام و مردم منطقه 22 در هر کوچه و خیابان حداقل پنج شش قواره زمین بزرگ و دست نخورده توسط محتکران مسکن و دلالان رها شده است ( شهرک راه آهن ما بین میدان اتریش تا دریاچه ) اگر قوانین سفت و سختی در خصوص محتکران زمین مبنی بر اجبار به ساخت و ساز وجود داشت نه این دولت و نه دولتهای قبلی و بعدی دغدغه مشکل مسکن را تا حدی نداشتند خواهشمندم در این خصوص مسئولین محترم مساعدت نمایند تا حداقل باری از دوش ما مستاجرین برداشته شود

    • علی گفته:

      فقط برام خیلی مهمه که آپارتمان در طبقه ۱۹ چطور شش دانگ محسوب میشه وقابل سرمایه گذاری میشه اونم درکشور ی که عمر مفید آپارتمانش که قابل وام گرفتن باشه ۲۰ ساله

  2. کشاورز گفته:

    همچین از ریزش قیمت می گید که آدم فکر می کنه چه خبره . آپارتمان ۲۰سال ساخت متری ۴۰میلیون .ببخشید مگر عمر مفید ساختمان چقدره

  3. علی گفته:

    فقط برام خیلی مهمه که آپارتمان در طبقه ۱۹ چطور شش دانگ محسوب میشه وقابل سرمایه گذاری میشه اونم درکشور ی که عمر مفید آپارتمانش که قابل وام گرفتن باشه ۲۰ ساله

  4. Dreamer گفته:

    قیمتها باید خیلی خیلی پایینتر از این حرفا بیاد تا به نرخ واقعیش نزدیک بشه. شهری با این میزان از آلودگی هوا و تراکم جمعیت با اون وضعیت ساخت و سازهای غیر اصولی اونوقت با این قیمتها؟؟؟ متری ۴۰ میلیون و ۵۰ میلیون ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز