راهنمای مطالعه زیست شناسی کنکور + معرفی بهترین کتاب های زیست کنکور

هر درسی روش مخصوص خود را برای مطالعه دارد. از سوی دیگر، هر دانش‌آموزی نیز روش به خصوصی را برای مطالعه دروسش انتخاب می‌کند. از این رو، هیچ گاه نمی‌توان یک روش را به همگان توصیه کرد. اما برای دروس مهمی چون زیست شناسی کنکور، دانستن روش مطالعه رتبه‌های برتر، پیشنهاد می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از دروسی که برای داوطلبان تجربی اهمیت زیادی دارد، درس زیست شناسی است. زیست کنکور سومین درس دفترچه تخصصی در رشته تجربی است که 50 سوال را در بر می‌گیرد. خرید کتاب زیست کنکور همواره در اولویت دانش‌اموزان رشته تجربی قرار دارد.

زیست کنکور نظام جدید، براساس منابع پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است و داوطلبان باید با مطالعه این سه کتاب، برای کنکور آماده شوند. این درس برای زیرگروه‌های مختلف ضریب‌های متنوعی دارد اما کسانی که می‌خواهند در زیرگروه‌های یک و دو رتبه خوبی کسب کنند باید زیست را جدی بگیرند. در زیر گروه 1 و 2 ضریب زیست کنکور «چهار» است.

نکته کلی برای خواندن زیست کنکور این است که این درس باید هرروز در برنامه مطالعه جای گرفته و در  هفته 25 درصد از کل ساعت مطالعه را در بر بگیرد.

راز آسمان پایتخت

برای شروع مطالعه زیست شناسی پیشنهاد می‌شود که در ابتدا یک بار عناوین سرفصل ها را ببینید تا متوجه موضوع کلی و اصلی فصل شوید، سپس فصل را روزنامه‌وار بخوانید. سپس در مرحله بعد فصل مورد نظر را همراه با سرفصل های کتاب کمک درسی که در اختیار دارید به چندین بخش کوچک تقسیم کنید. در ادامه، هر بخش را این بار با دقت بیشتر بخوانید و قیدها و کلمات مهم آن بخش را مشخص کنید.

حالا نوبت بهترین منابع زیست کنکور است؛ چراکه در این مرحله پیشنهاد می‌شود که درسنامه از روی کتاب کمک درسی خوانده شود و سپس تست‌های آن انجام شوند. سپس همه نکات جدیدی که از این تست‌ها استخراج شده را در حاشیه کتاب درسی خود بنویسید.

اکنون فصل به پایان می‌رسد و باید یک بار دیگر مطالب همان فصل را همراه با نکاتی که در حاشیه‌های کتاب درسی یادداشت کرده بودید بخوانید و پس از گذشت حداقل ۲۴ ساعت، تست‌های جامع از کل فصل را تمرین کنید. در ادامه به معرفی بهترین کتاب های زیست کنکور پرداخته می‌شود؛

کتاب زیست شناسی کنکور خیلی سبز

در تالیف کتاب زیست کنکور خیلی سبز، خط به خط کتاب‌های درسی زیست موشکافی شده‌اند. با این وجود، سعی شده تا مطالب ساده باشند و کتاب چندان حجیم نشود. علاوه بر این، باتوجه به اینکه تصاویر کتاب درسی، یکی از بخش‌های مهم سوالات در آزمون سراسری محسوب می‌شوند، کتاب خیلی سبز تمامی تصاویر را در قالب سوال پوشش داده است. این کتاب، علاوه بر پرسش‌های طبقه‌بندی شده، آزمون‌هایی را نیز دربر گرفته که شامل سوالات ترکیبی از پایه‌های مختلف هستند.

کتاب زیست نشر الگو

کتاب زیست نشر الگو در ساختار درسنامه‌ای تدوین شده است، بدین صورت که ابتدا درسنامه‌ای ارائه شده که تمامی نکات کتاب درسی را پوشش می‌دهد. هر فصل این کتاب، شامل تعدادی آزمونک است که بیشتر جهت مرور مطالب و تثبیت آموخته‌ها در ذهن دانش آموزان طراحی شده است. علاوه بر این آزمونک‌ها در پایان هر فصل سه آزمون جامع مطرح شده است که شامل تست‌های تالیفی، قلم چی و کنکور سراسری هستند.  دانش آموزان پس از تسلط کامل بر درسنامه می‌توانند سراغ این بخش بروند و آموخته‌های خود را بسنجند.

کتاب میکرو و میکرو طلایی گاج

کتاب میکرو زیست شناسی گاج، کتابی پرحجم و کامل شامل درسنامه‌ای جامع به همراه تست‌های متنوع است. درسنامه پوشاننده کلیه متن کتاب درسی به همراه نکات طلایی و کاربردی لازم برای پاسخگویی به سوالات و موفقیت در آزمون‌های مختلف به ویژه کنکور سراسری است. گفتنی است که درسنامه این کتاب به صورت کاملا رنگی به همراه تصاویر گوناگون است. پس از درسنامه پرسش‌های چهار گزینه‌ای قرار دارد که بر مبنای سرفصل‌های کتاب درسی طبقه شده‌اند و دانش آموزان می‌توانند پس از مطالعه هر مبحث به راحتی فقط به سوالات همان بخش پاسخ دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز