راهنمای تحصیلی ورود به مقطع متوسطه + معرفی بهترین کتاب کمک درسی هفتم

تور لحظه آخری-کاماپرس

پایه هفتم، پایه ورود به مقطع متوسطه است. با ورود به پایه هفتم دانش‌آموزان دیگر دبستانی نیستند و وارد مدرسه و مقطعی جدید می‌شوند که باید با کتاب‌ها و روش‌های جدید و حتی بهترین کتاب کمک درسی هفتم آشنا شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‌رسد که برای موفقیت بیشتر، دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی باید با تمام ابعاد دنیای جدیدی که پیش رویشان است آشنا شوند. به همین علت، در ادامه این مطلب به تفاوت‌های پایه هفتم با پایه‌های پایین‌تر پرداخته می‌شود. همچنین راهنمای خرید کتاب کمک درسی هفتم نیز ارائه خواهد شد؛

راهنمای خرید کتاب کمک درسی هفتم

اولین تفاوت پایه هفتم با پایه‌های ابتدایی این است که در این دوره، ارزشیابی به صورت نمره‌ای است. از آنجا که در دوره ابتدایی آموزش به گونه پایه‌ای و اصول اولیه و مهارت‌های زندگی است، نمرات چندسالی است که از ارزشیابی حذف شده و توصیف جایگزین آن‌ها شده است. اما در دوران متوسطه ارزشیابی توصیفی نمی‌تواند به اندازه کافی درک درستی از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز بدهد. پس دانش‌آموزان با ورود به پایه هفتم با نمرات روبرو خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

تفاوت دیگر پایه هفتم با ابتدایی این است روش‌های تدریس و معلمان متفاوت خواهند شد. دیگر مانند اکثر مدارس ابتدایی تنها یک معلم مخصوص تدریس یک پایه نیست بلکه دبیران متنوع می‌شوند و هرکدام تدریس یک درس متفاوت را بر عهده دارند.

اهمیت کتاب کمک درسی ریاضی هفتم

اضافه شدن کتاب‌های بیشتر، دیگر تفاوتی است که در پایه هفتم نسبت به پایه‌های دیگر می‌توان به آن اشاره کرد. در پایه‌ هفتم کتاب‌‌های جدیدی همچون زبان عربی، زبان انگلیسی و کتاب کارش، فرهنگ و هنر، تفکر و سبک زندگی و در تکمیل این کتاب، تفکر و سبک زندگی مخصوص دانش آموزان دختر و کتاب‌های مخصوص مدارس استعدادهای درخشان برای دروس ریاضی، علوم، فارسی و نگارش اضافه می‌شوند. همچنین کتاب پیام‌های آسمانی جایگزین کتاب هدیه‌های آسمانی می‌شود. علاوه بر آن، برای یادگیری بهترین دروسی همچون ریاضی نیاز به خرید کتاب کمک درسی ریاضی هفتم است. مثلا کتاب کارپاچینو انتشارات گاج یکی از بهترین کتاب‌هاست که از سایت کتابانه نیز می‌توان آن را خریداری کرد.

در نهایت، گفتنی است که با ورود به پایه هفتم، کودکان رسما از دوره کودکی به دوره نوجوانی وارد می‌شوند و ممکن است تغییرات روحی و جسمی را تجربه کنند. این تغییرات گاهی به افت تحصیلی منجر می‌شوند که باید با برنامه‌ریزی و مراجعه به مشاور از آن‌ها کاست.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز