چگونه ارز دانشجویی بگیریم؟ + سهمیه ارز 1403

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دانشجویان ایرانی خارج از کشور که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت باشند، با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند سالیانه ۱۳ هزار یورو ارز دانشجویی بگیرند.

به گزارش کاماپرس، با اعلام بانک مرکزی، دانشجویان ایرانی ساکن خارج از کشور می‌توانند سهمیه ارزی به مبلغ سالیانه ۱۳ هزار یورو دریافت کنند که به حساب دانشگاه واریز می‌شود.

به‌علاوه، ماهیانه حداکثر 1500 یورو به شخص دانشجو بابت هزینه‌های اقامت و 500 یورو به هریک از اعضای خانواده همراه دانشجو (فقط همسر و فرزندان) پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برای دریافت این مبلغ، متقاضیان محصل در دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم باید به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند. سامانه موحد (سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت) نیز برای مراجعه متقاضیان محصل در دانشگاه‌های زیر نظر وزارت بهداشت در نظر گرفته شده‌ است.

راز آسمان پایتخت

پس از تأیید مدارک، کد مرکز مبادله ارز و طلای ایران به دانشجوی متقاضی پیامک خواهد شد. وی برای دریافت سهمیه ارزی خود باید به یکی از شعب منتخب بانک ملی ذکر شده در سایت این بانک مراجعه کند.

لازم به ذکر است که این سهمیه تنها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که به‌صورت حضوری و تمام‌وقت تحصیل می‌کنند و دانشجویان دوره‌های غیر حضوری و پاره‌وقت را در برنمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا برای دریافت این ارز لازم است دانشگاه محل تحصیل متقاضی مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد. برای مشاهده اسامی این دانشگاه‌ها، متقاضیان می‌توانند به سامانه‌های موحد (وزارت بهداشت) و سجاد (وزارت علوم) مراجعه کنند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز