دلار بخریم یا تتر؟

بسیاری از کسانی که علاقمند به حفظ ارزش سرمایه نقدی خود با خرید دلار هستند، در بین دو راهی خرید دلار کاغذی یا تتر، سردرگم بوده و نمی‌توانند انتخاب قاطعی داشته باشند. واقعیت این است که هر کدام از این موارد می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایا و معایب خرید دلار کاغذی و یا تتر پرداخته است.

نقد شوندگی و خرید و فروش آسان

دلار یک اسکناس و پول فیزیکی است که خرید و فروش آن نیز بسیار آسان است. شما می‌توانید به راحتی دلار بخرید و بفروشید و نیازی به هیچ کار اضافی در این زمینه وجود ندارد. اگرچه برای فروش حتما نیاز به مراجعه حضوری به صرافی دارید.

در مورد تتر قضیه فرق می‌کند. راحتی خرید و فروش تتر در آنلاین بودن آن است. اما برخلاف دلار، شما باید در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های صرافی عضو شده و چند مرحله احراز هویت را نیز در این سایت‌ها انجام دهید. اگرچه در ادامه نیز کار چندان ساده نیست و مسیر خرید و فروش تتر در سایت ممکن است برای بسیاری از افراد سخت و گیج کننده به نظر برسد.

راز آسمان پایتخت

نگهداری و امنیت

نگهداری از دلار در منزل و یا هر محل‌های دیگر با مخاطراتی همراه است. سرقت، آتش سوزی و یا برخی دیگر از خطرات ممکن است سرمایه شما را تهدید کند. این در حالیست که تتر به صورت مجازی در کیف پول سخت یا نرم افزاری نگهداری می‌شود و به صورت فیزیکی قابل دسترسی نیست.

اگرچه نگهداری تتر در کیف پول‌ها نیز خطرات خاص خود را دارد. برای نمونه سرقت، فراموشی کلیدها و رمز عبور و حتی نگهداری در صرافی‌های غیرمعتبر ممکن است سرمایه شما را برای همیشه بر باد بدهد.

بیشتر بخوانید:

محدودیت در خرید و فروش

منابع ارز کاغذی و اسکناسی در کشور محدود است و اگرچه شما تا حد زیادی می‌توانید به صورت آزادانه نسبت به خرید و فروش دلار اقدام کنید اما در هر حال این محدودیت‌های قانونی و اقتصادی بعضا می‌تواند در رقم‌های بالا شما را به دردسر بیندازد.

در مورد تتر محدودیت‌های ارز کاغذی وجود ندارد و شما می‌توانید در هر زمان به صورت دلخواه نسبت به خرید تتر اقدام کنید. تنها محدودیت در این زمینه محدودیت برخی از صرافی‌ها برای میزان خرید روزانه است و این محدودیت نیز با مدیریت سرمایه و یا احراز هویت‌های پیشرفته تا حدودی قابل ارتقا است.

کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیز محدودیتی در نگهداری تتر ندارند و شما می‌توانید هر میزان از این ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره کرده و یا به راحتی به هر کیف پول دیگری منتقل کنید.

جعل و کلاهبرداری

خرید اسکناس کاغذی همیشه این خطر را برای شما خواهد داشت که به جای اسکناس‌های اصلی، اسکناس‌های جعلی دریافت کنید. خرید از صرافی‌ها و افراد معتبر تا حدودی می‌تواند این مشکل را حل کند اما در هر صورت امکان کلاهبرداری در این حوزه بسیار است.

تتر قابل جعل شدن نیست و هر مشکلی در این زمینه با یک انتقال ساده به کیف پول قابل شناسایی است. در واقع اگر شما تتر را از یک صرافی معتبر خریداری کرده و توانسته‌اید که آن را به کیف پول نرم افزاری و یا سخت افزاری خود منتقل کنید، می‌توانید از درست بودن همه جوانب خرید خود مطمئن باشید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز