آیا ریپل رقیب تتر می شود؟

استیبل کوین ریپل

این روزها یکی از مباحث داغ دنیای ارزهای دیجیتال خبر راه‌اندازی احتمالی ارز پایدار یا استیبل کوین ریپل است. این ارز قرار است به رقیبی برای تتر به عنوان ارز شماره یک پایدار بازار کریپتو، تبدیل شود.

به گزارش کاماپرس، تاکنون شرکت‌های مختلفی وارد این عرصه شده‌اند، اما هنوز موفقیتی کسب نکرده‌اند. یکی از موارد شکست، برای ارز لونا اتفاق افتاد که حتی باعث کاهش بیش از 95 درصدی دیگر ارزهای این گروه شده و بسیاری را در این بازار با ضررهای هنگفت مواجه کرد.

استیبل کوین ریپل رقیب تتر

ریپل که ارز دیجیتالش با نام مخفف XRP در بازار شناخته می‌شود، به احتمال زیاد استیبل کوین خود را تا پایان سال 2024 به بازار عرضه خواهد کرد. این استیبل کوین نیز همانند سایر موارد مشابه نرخ برابری هم اندازه دلار خواهد داشت و یک ارز پایه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خواهد بود. به این معنی که هر واحد از این کوین برابر با یک دلار آمریکا خواهد بود.

یکی از تفاوت‌های این استیبل کوین با دیگر استیبل کوین‌ها مانند تتر، نوع پشتوانه‌ای است که برای آن تعیین شده است. این کوین توسط دارایی‌های نقدی، سپرده‌های دلاری، اوراق قرضه و سایر سرمایه‌گذاری‌های کم خطر به صورت همزمان پشتیبانی خواهد شد.

یکی از دلایل علاقه حضور ریپل در این بازار، سود بالایی است که هم اکنون به دلیل نداشتن رقیب قدرتمند، نصیب تتر  و بنیانگذار آن، پائولو آردوینو می‌شود. بازار 150 میلیارد دلاری استیبل کوین‌ها چنان وسوسه کننده و سودآور است که هر ساله افراد بیشتری علاقمند به ورود در این بازار می‌شوند. به همین دلیل ریپل نیز تصمیم به رقابت با تتر برای دریافت بخشی از سهم بازار ارزهای ثابت، گرفته است.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر این بازار تقریبا در اختیار تتر و USDC است. بیشتر کارشناسان اعتقاد دارند که در صورت ورود بازیگران جدید و سرمایه‌های بیشتر، ارزش این بازار در سال 2028 به 2.8 تریلیون دلار می‌رسد.

استیبل کوین ریپل

تاثیر عرضه استیبل کوین بر قیمت XRP

عرضه استیبل کوین اختصاصی ریپل می‌تواند در ابتدا تاثیر مثبتی بر قیمت XRP نیز داشته باشد. همانطور که در سایر موارد مشابه بازار نیز مشاهده شده است، این عرضه بدون شک باعث افزایش چشم‌گیر قیمتی XRP خواهد شد. اما در ادامه عملکرد مثبت یا منفی ارز ثابت همه چیز را برای XRP تعیین خواهد کرد.

با مشاهده عملکرد بلندمدت XRP شاهد تشکیل الگوی پرچم برای این ارز دیجیتال هستیم. ریپل کم‌کم به انتهای الگوی پرچم و حداکثر فشردگی خواهد رسید و در این نقطه باید تعیین کند که مسیر حرکتی به سمت بالا را ادامه خواهد داد یا اینکه شاهد ریزش قیمتی این ارز دیجیتال خواهیم بود. در صورت هماهنگی عرضه ارز ثابت با زمان تقریبی خروج این ارز از فشردگی، احتمال بالا رفتن قیمت XRP محتمل‌تر است.

ریپل هم‌اکنون در محدوده قیمتی 0.6 دلاری معامله می‌شود، در حالیکه با خروج از الگوی پرچم می‌تواند به سمت سقف تاریخی خود یعنی 1.96 دلار حرکت کند. این رمزارز در صورت خروج به سمت پایین نیز درگیر حمایت‌های بسیار قوی خود در 0.3 دلار خواهد شد.

ری

انتهای پیام

مرتبط با : آبان تتربیترافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز