درباره کاربرد میلگرد زیگزاگ چه می دانید؟ / قیمت روز آهن آلات 27 بهمن 1401

تور لحظه آخری-کاماپرس

میلگردها نقش بسیار مهمی در صنعت ساختمان‌سازی و به خصوص ساخت اسکلت ایفا می‌کنند. یکی از انواع پرکاربرد میلگردها، میلگرد زیگزاگ یا تیرچه زیگزاگ است. زیگزاگ‌ها مجموعه‌ای پیش ساخته از سه میلگرد آجدار و یک میلگرد ساده است که به شکل خرپا به یکدیگر متصل می‌شوند. قیمت زیگزاگ هم به نرخ میلگرد در بازار ذوب آهن وابسته بوده و میزان عرضه و تقاضا نیز بر قیمت آن اثرگذار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این محصول در سایز و اشکال مختلفی تولید شده و کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه، به معرفی بیشتر میلگرد زیگزاگ پرداخته می‌شود.

ویژگی‌ها و کاربرد میلگرد زیگزاگ

همانطور که قبلاً اشاره شد، در بخش پایین این محصول دو عدد میلگرد به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته است. این میلگردها می‌توانند هم به روش نورد گرم و هم نورد سرد تولید شده باشند. اما مقاطع عرضی که نقش زیگزاگ را ایفا می‌کنند باید به روش نورد گرم تولید شوند. مهم‌ترین ویژگی میلگرد زیگزاگ این است که زیگزاگ‌ها با قرار گرفتن در میان بتن‌ها زنگ نزده و به مرور فرسوده نمی‌شوند. به همین دلیل، این محصول برای ساختمان‌های فلزی و بتنی کاربرد زیادی دارد.

به علاوه، زیگزاگ‌ها با قرارگیری در میان بتن، جلوی از هم پاشیدگی بتن را می‌گیرند. نوع حرارتی میلگرد زیگزاگ نسبت به حرارت مقاوم بوده و به همین دلیل این نوع میلگرد برای جلوگیری از ترک خوردن بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربردهای میلگرد زیگزاگ می‌توان به استفاده این محصول در ساخت انواع سقف، پل، زیرگذر و سازه‌های فلزی اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

انواع میلگرد زیگزاگ

میلگردهای زیگزاگ بدون دخالت دست صورت می‎گیرد و همین مسئله، دلیل نام‌گذاری آن است. گاهی برخی از میلگردهای زیگزاگ برای کاربردهای خاص با استفاده از نبشی تولید می‌شوند. در چنین روشی، به جای میلگرد بالایی و زیرین، نبشی آهنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات نیز برای ساخت میلگردهای زیگزاگی از تسمه فولادی به جای میلگرد یا نبشی استفاده می‌شود. در موارد دیگر ممکن است ترکیبی از این محصولات برای ساخت میلگرد زیگزاگ مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت روز آهن‌آلات و میلگرد زیگزاگ

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت زیگزاگ می‌توان به نرخ دلار، برند ارائه‌دهنده، هزینه مواد اولیه، نرخ میلگرد در بازار جهانی و نوع زیگزاگ اشاره کرد.

در جدول زیر، قیمت زیگزاگ و برخی دیگر از محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز