درباره بنیاد ققنوس بیشتر بدانید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شبکه «ققنوس» از سال 1398 به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این مجموعه با بهره‌گیری از فناوری دفاتر توزیع شده- دی‌ال‌تی- امکان انتشار «توکن»‌های متنوع دارایی و گواهی را توسط ناشران معتمد فراهم می‌کند. توکن یک دارایی دیجیتال قابل انتقال است که جزئی هر چند ناچیز از یک دارایی با ارزش را نمایندگی می‌کند.

کاماپرس در ادامه 9 نکته از این مجموعه را منتشر می‌کند که برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات و مالی و علاقمندان به آن مفید است؛

1. بنیاد ققنوس با مدیریت ولی‌اله فاطمی اردکانی در حال حاضر فعالیت دارد. رکن اصلی شبکه ققنوس، میزبان‌های آن هستند که مسئولیت پردازش و نگهداری تراکنش‌های شبکه را برعهده دارند. میزبان‌ها قادر به نظارت، صحت سنجی و ثبت کلیه تراکنش‌ها و عملیات کاربران خود هستند.

2. گروه داده‌پردازی بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری فناوری تک وستا، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد «فناپ»، داده‌ورزی سداد، گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا و فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع شده یکتا ققنوس ارس، به عنوان میزبان‌های اولیه شبکه ققنوس معرفی شده‌اند.

3. ققنوس در شناسایی مشتری، مدیریت وفاداری مشتریان، پیش فروش سکه طلا، جمع سپاری امن، توزیع وثابق بانکی و فروش املاک از کاربرد دارد.

راز آسمان پایتخت

4. کاربردهای مذکور در قالب توکن‌های اختصاصی طراحی می‌شود و هریک از این کاربردها در سند مستقلی شرح داده می‌شود که «سپیدنامه» اختصاصی آن توکن خواهد بود.

5. سپیدنامه‌ها مستنداتی در حوزه خدمات و محصولات مبتنی بر زنجیره بلوک- بلاکچین- هستند که جهت توضیح کامل شرایط استفاده از آن شبکه یا بهره‌گیری از محصولات و خدمات ارائه شده مبتنی بر آن شبکه تدوین شده است. شبکه ققنوس نیز یک سپیدنامه دارد.

6. این مجموعه برای هر توکن- دارایی دیجیتال- که در شبکه‌اش برای سرمایه‌گذاری و تبادل ارائه شده، یک سپیدنامه اختصاصی ارائه داده است. هر سپیدنامه، شناسنامه توکن‌ها محسوب می‌شود و شامل اطلاعات معرفی توکن، اطلاعات میزبان، ناشر و پشتوانه آن توکن هستند.

7. توکن‌های وفاداری، همراز، مهرآفرین، الماس، راه پرداخت، آب‌پارس، پیمان، شارژ و … از سپیدنامه‌های ارائه شده در این شبکه محسوب می‌شوند.

مرتبط با : بنیاد ققنوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز