خرید پرفروش ترین تور نوروزی سریلانکا

کشور سریلانکا سالانه مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. این سرزمین که به خاطر شکل نقشه‌اش، به اشک اقیانوس هند مشهور است، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری به حساب می‌آید. غذاهای تند، امکان تجربه موج سواری‌های بی‌نظیر و البته تماشای فیل‌های این سرزمین از نزدیک، از جمله علل محبوبیت تور سریلانکا هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با آن‌که کشور اندونزی یکی از محبوبترین مکان‌ها در آسیا برای موج سواری است، اما سریلانکا رقیبی سرسخت برای این ورزش آبی نیز به شمار می‌آید. در ادامه به جذابیت‌های بیشتری از این سرزمین و تفریحاتی پرداخته می‌شود که گردشگران می‌توانند در تور نوروزی سریلانکا تجربه کنند؛

موج سواری در اشک اقیانوس هند

همانطور که اشاره شد، دسترسی به نقاط ساحلی برای تفریح‌های آبی در سریلانکا نسبتا آسان است. تنها وسیله مورد نیاز یک تخته موج سواری است. معمولا در این مناطق علاوه‌بر اجاره تخته، مربی موج سواری جهت راهنمایی گردشگران علاقه‌مند نیز وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

میدیگاما از جمله نقاط ساحلی است که در جنوب سریلانکا قرار دارد. این منطقه ساحلی برای موج سواران نسبتا حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. امواج در این مکان به صورت ترکیبی از سمت چپ و راست هجوم می‌آورند و هیجان قابل توجهی ایجاد می‌کنند. خلیج اروگام از دیگر خطوط ساحلی است که موج سواران بسیاری را به‌سوی خود روانه می‌کند.

مزه‌هایی که در تور سریلانکا تجربه خواهید کرد!

مردم سریلانکا از ذائقه تندی در طبخ غذا برخوردارند. از جمله غذاهایی که در وعده صبجانه سرو می‌شود می‌توان به قیف اشاره کرد؛ یک نوع پنکیک نازک کاسه‌ای شکل که از آرد برنج و شیر نارگیل تشکیل شده است. این غذا روی آتش چوب درست می‌شود. افزودن مواد پرکننده قیف به سلیقه و ذائقه هر فرد بستگی دارد، اما معمولا درون آن را با تخم مرغ و نارگیل تند پر می‌کنند که شامل لیمو، فلفل و پیاز می‌شود.

کوتو هم غذای دیگری از این سرزمین است که در وعده نهار طبخ می‌شود. از نان روتی خرد شده تشکیل شده که درون یک ظرف سبزیجات یا گوشت مخلوط‌شده قرار دارد. البته «آمبولسیال» را نباید فراموش کرد که یک نوع ماهی کاری است و برای وعده شام طرفداران زیادی دارد.

چای سریلانکا را از دست ندهید

سریلانکا و مزارع چای آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگرچه مزارع چای بیشتر در مرکز سریلانکا تجمع دارند اما در سایر نقاط نیز می‌توان نشانی از آن‌ها یافت. نوشیدن چای در سریلانکا تجربه‌ای است که نمی‌توان از آن عبور کرد. بهتر است برگ‌های چای بیش از پنج دقیقه دم بکشند.

از آثار باستانی شوم تا دندان بودا!

سریلانکا کشوری حفاظت شده است که می‌توان آن را با ساختارهای بودایی با شکوه آن به‌ویژه در اطراف شمال مرکزی آن نشان داد. ویرانه‌های باستانی به شکل قلعه‌هایی هستند که روی صخره‌های گرانیتی عظیمی مانند سیگیریا یا یاپاهووا با وجود مجسمه‌های بودا در ارتفاع ده متری به بالا قرار دارند. این مکان‌ها قطعا یکی از بهترین مناطق گردشگری هستند و میزان ارزش و احترام به بودا را در سریلانکا نشان می‌دهند.

معبد غار دامبولا از منحصر به‌فردترین و شوم‌ترین بناها است. قدمت آن به یک قرن پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. همه غارهای سریلانکا دارای مجموعه بزرگی از مجسمه‌های بودا در حالت آرمیدگی هستند که گفته می‌شود در مرحله «پارینیروانا» یا «نیروانا» پس از مرگ قرار دارند. طول بودای این معبد به 14 متر می‌رسد. این غار در شهر کندی قرار دارد. ساعت بازدید از این غار از هفت صبح تا هفت شب است.

آنورادهاپورا که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است محل نگهداری از دندان بودا است. صخره سیگیریا از دیگر مناطق پربازدید است. در قسمت ورودی آن دو پای شیر از سنگ تراشیده شده قرار دارد که به‌عنوان گذرگاهی به بالای قلعه عمل می‌کنند. مسافران پس از رسیدن به بالاترین ارتفاع این قلعه مناظر طبیعی چشم‌نوازی را در زیر پای خود مشاهده می‌کنند.

پرسه در زیستگاه‌های کم‌نظیر حیات وحش با لاچین سیر

پارک ملی سریلانکا مکان جذابی جهت مواجهه با گونه‌های کمیاب گیاهان است. همچنین محلی برای سکونت فیل‌های آسیایی هستند. این پارک‌ها در سرتاسر سریلانکا وجود دارند. پارک ملی اودا والو در جنوب این سرزمین قرار دارد. علاوه‌بر فیل، مسافران شاهد پرسه زدن انواع بوفالوهای آبی، سامبار، گوزن‌های خالدار، شغال‌ها و سنجاب‌ها نیز هستند. پارک بوندالا از دیگر پارک‌های مطرح در این کشور است. بیش از 200 گونه پرنده در این پارک حضور دارند. تمساح‌ها و میمون‌ها از دیگر حیوانات این پارک مشهور است.

آژانس لاچین سیر به برگزاری تور سریلانکا در نوروز 1402 می‌پردازد. طول این سفر هفت شب است. مسافران، دو شب اقامت در کندی، سه شب در بنتونا و دو شب در کلمبو را تجربه خواهند کرد. از امکانات تور نوروزی سریلانکا می‌توان به گشت شهری، بیمه، ترانسفر بین‌شهری و فرودگاهی اشاره کرد. بازدید از باغ ادویه، معبد دندان، قایق سواری در رودخانه مادو و… بخشی از برنامه تور نوروزی سریلانکا است. گردشگران بالای 60 سال جهت دریافت بیمه سفر، لازم است مبلغ جداگانه‌ای پرداخت کنند. سلام ایر، پرواز رفت و برگشت این تور را به عهده دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : لاچین سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز