جدول اشتال میلگرد چه کاربردی دارد؟ + قیمت روز آهن آلات 27 آذر 1401

تور لحظه آخری-کاماپرس

پارامترهای استاندارد موردنیاز مقاطع فولادی در جدولی به نام اشتال قرار می‌گیرد. میلگرد یکی از مقاطع مهم در ساخت و استحکام هر سازه‌‌ای به شمار می‌رود که همواره به خریداران توصیه می‌شود تا از جدول اشتال میلگرد استفاده شود زیرا مرجعی بین‌المللی برای ارزیابی استاندارد و وزن میلگرد است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جدول اشتال میلگرد منبعی برای برخی خریداران و عموما مهندسان عمران است تا اطلاعاتی راجع‌به وزن و محاسبه وزن میلگرد را به دست آوردند؛ زیرا پس از به دست آوردن وزن میلگرد است که می‌توان قیمت آن را تعیین کرد.

کاربرد جدول اشتال میلگرد

رایج‌ترین انواع میلگرد به کربنی فولادی، جی‌اف‌آرپی، گالوانیزه، ضدزنگ و اپوکسی تقسیم می‌شود و به دلیل آنکه محصولات فولادی تهیه‌شده توسط کارخانجات ایرانی تحت استاندارد دین آلمان هستند، برای محاسبه وزن میلگرد و استاندارهای لازم از جدول اشتال میلگرد استفاده می‌شود.

نوسانات، بازار آهن آلات را با چه تغییراتی مواجه کرد؟

با آنکه پنج‌شنبه گذشته بازار آهن آلات با ثبات نسبی همراه بود اما شنبه این بازار یکباره جهش یافت و قیمت محصولات به صورت افسارگسیخته‌ای افزایش یافتند.

راز آسمان پایتخت

نوسانات بازار به صورتی بود که در اولین روز هفته قیمت میلگرد آجدار با افزایش قیمتی حدود 50 الی 500 تومان مواجه شد. قیمت میلگرد پس از ثبات نسبی در کانال‌ قیمتی 15 و 16 هزارتومانی به یکباره با قیمت 17 هزارتومانی معامله شد.

انواع ورق نیز این افزایش قیمت را تجربه کردند تا جایی که ورق سیاه حدود 200 الی 400 تومان و ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی با افزایش 400 تومان روبرو شدند. قیمت روز نبشی و ناودانی با افزایش 100 تا 300 تومان و قیمت قوطی آهن با افزایش 300 تومان همراه شدند.

البته قیمت لوله داربستی، گازی، مبلی و سایر لوله‌ها در اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بودند.

باتوجه به نوسانات و صعودی شدن ناگهانی قیمت در بازار آهن‌آلات در جدول زیر قیمت روز برخی مقاطع فولادی قابل مشاهده است:

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز