جایگزینی 40 درصد مشاغل جهانی با هوش مصنوعی

لست سکند

طبق پیش‌بینی‌ها هوش مصنوعی قرار است در آینده نه چندان دور، جایگزین تقریبا ۴۰ درصد از مشاغل سراسر جهان شود‌. این موضوع نشان می‌دهد ما در آستانه یک انقلاب فناوری هستیم که می‌تواند رشد جهانی و بهره‌وری را تقویت کرده و در عین حال باعث افزایش نابرابری شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از آی ام اف، پیشرفت سریع هوش مصنوعی در سال گذشته جهان را مجذوب خود کرد، با این‌حال سوالات متعددی را درباره تأثیر آن بر روی اقتصاد جهانی بر جای گذاشت.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان می‌گویند مطمئن‌ترین راه پیش‌رو برای مواجهه با مشکلات احتمالی، تعیین و ارائه مجموعه‌ای از سیاست‌ها برای استفاده ایمن از پتانسیل عظیم این فناوری است.

راز آسمان پایتخت

هم‌ اکنون به این فناوری همچون یک مکمل در کنار نیروی انسانی نگاه می‌شود، با این‌حال اقتصادهای پیشرفته در مقایسه با اقتصادهای در حال توسعه، بیشتر در معرض خطرات احتمالی هوش مصنوعی قرار دارند.

پیش بینی شده که در اقتصادهای پیشرفته حدود ۶۰ درصد مشاغل ممکن است تحت تأثیر این فناوری قرار بگیرند. این مساله می‌تواند کاهش دستمزدها و کاهش استخدام را در پی داشته باشد. با این همه این بازارها همچنین فرصت بیشتری برای استفاده از مزایای این فناوری دارند.

این موضوع در بیشتر سناریو‌ها با افزایش بازده سرمایه برای سرمایه‌گذاران همراه خواهد بود که در نهایت به نفع افراد با درآمد بالا بوده و منجر به افزایش نابرابری می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز