4 استارتاپ برتر مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش-مصنوعی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

به علت پیشرفت روزافزون تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی، نقش انسان در بسیاری از کارها متفاوت یا حتی غیرضروری شده است. برای اینکه افراد و شرکت‌ها بتوانند خود را با این نظام جدید وفق دهند، استارت‌آپ‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کاماپرس در ادامه 4 استارتاپ برتر مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی می‌کند.

شرکت نرم‌افزاری آگماه

با ورود هوش مصنوعی به عرصه صنعت، نیاز است که فعالان این حوزه خود را با تکنولوژی حاضر وفق دهند. از این بابت شرکت نرم‌افزاری آگماه (AGMAH) جعبه‌ابزاری تهیه کرده که به مدیران و مهندسین این قابلیت را می‌دهد که با جمع‌آوری داده و طراحی عملیاتی، معرفی صنعت 5.0 را در مراکز تولید خود سریع‌تر و آسان‌تر پیش ببرند. اصطلاح صنعت 5.0 به افرادی اطلاق می‌شود که در کنار ربات‌ها و ماشین‌های هوشمند کار می‌کنند.

شرکت آگماه بر روی راهکارهای خودکارسازی مشخصی تمرکز کرده تا کارخانه‌ها را هوشمندتر کند، فواصل تولید را کاهش دهد و باعث سوددهی بیشتر شود. هسته مرکزی این نظام یک مدیریت بازبینی هوشمند است که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود. کاربران از طریق این پلتفرم و بدون نیاز به برنامه‌نویسی می‌توانند برنامه مورد نیاز برای ماشین‌ها و ربات‌ها را طراحی کنند. سپس از طریق اتصال گره هوشمند به ماشین مورد نظر و بدون نیاز به بازنویسی برنامه اولیه آن، تغییرات لازم را اعمال کنند.

راز آسمان پایتخت

آزمایشگاه GrAI Matters

آزمایشگاه GrAI Matters به ادعای خود نوعی هوش مصنوعی آماده زندگی را ارائه می‌دهد. این آزمایشگاه، تراشه‌هایی الهام گرفته از مغز انسان می‌سازد. این هوش مصنوعی با شخصی‌سازی تجربه انسان می‌تواند به بهبود عملکرد و حفظ زمان و دیگر منابع حیاتی کمک کند.

این شرکت می‌خواهد دنیایی بسازد که در آن انسان با کمک هوش مصنوعی و به واسطه ربات‌ها، پهباد‌ها، خودروهای خودران، دوربین‌های امنیتی و دیگر تکنولوژی‌های مشابه، بتواند خلاق‌تر و کارامدتر باشد. هدف نهایی این آزمایشگاه طراحی و عرضه تراشه‌هایی از هوش مصنوعی است که نه فقط در اختیار شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، بلکه همه عموم مردم باشد.

بیشتر بخوانید:

کیترو

براساس گزارش برنامه جهانی غذا، حدود یک سوم مواد غذایی قبل از رسیدن به مصرف‌کننده از بین می‌رود. این یعنی اتلاف سالانه مواد غذایی 1.3 میلیارد تن است. استارت‌آپ سوییسی به نام کیترو با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل تصاویر، راه حلی برای این منظور تعبیه کرده است.

این شرکت با طراحی ترازویی هوشمند که از بازمانده غذاهای دورریخته تصویربرداری می‌کند، سعی به سنجش و تحلیل مقدار و هزینه آن محصولات می‌کند. از این طریق با اطلاع‌رسانی به آشپزخانه‌ها (مخصوصا در هتل‌ها و رستوران‌ها) ‌می‌توان آن‌ها را از میزان هدررفتگی آگاه کرد. با این روش در 5 ماه ابتدایی استفاده از ابزار کیترو، می‌توان تا بیش از 30 درصد از اتلاف مواد غذایی جلوگیری کرد.

آیومد

بیمارستان‌ها اطلاعات بسیاری از مراجعین خود را دارند اما به دلیل پیچیدگی و حجم بالا، معمولا نمی‌توانند از آن‌ها به خوبی استفاده کنند. استارت‌آپ اسپانیایی آیومد که خود را فعال کننده اطلاعات می‌نامد، به بیمارستان‌ها کمک می‌کند تا بایگانی‌ها و پایگاه داده‌هایشان را با کمک هوش مصنوعی تنظیم و فعال کنند. این استارت‌آپ از مکانیزم‌های یادگیری فعال برای بهبود کارامد و همیشگی الگوهای پایگاه داده، استفاده می‌کند. همچنین قابلیت خوانش دست خط پزشکان از مواردی است که سیستم این شرکت در مقابل رقبایش برتری چشم‌گیری داشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز