هوش مصنوعی چه مشاغلی را حذف می کند؟

هوش مصنوعی چه مشاغلی را کنار می زند-کاماپرس
لست سکند

اخیرا با پیشرفت هوش مصنوعی نگرانی‌هایی از جنس حذف برخی مشاغل ایجاد شده است. در این میان، نگرانی در رابطه با مشاغلی که عمدتا کارکرد خدماتی داشته و هوش مصنوعی در صورت تکامل بیشتر، توانایی انجام آن مشاغل را به صورت ارزان‌تر و بدون نیروی کار خواهد داشت، بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، البته در رابطه با عملکرد مطلوب هوش مصنوعی نیز تردیدهایی وجود دارد. یکی از نگرانی‌های مرسوم که به واگذاری دیتا‌ها، دسترسی‌ها و عملکرد‌ها به هوش مصنوعی برمی‌گردد، احتمال بروز رفتار‌های غیرمرسوم و خطا‌های سیستمی است.

فارغ از بحث خطا‌های هوش مصنوعی، عدم خلاقیت و احساس و درک مغزی و روحی بشر، هوش مصنوعی را صرفا در حد یک خدمتکار باهوش نگه می‌دارد.

هوش مصنوعی در روزنامه نگاری

یکی از مشاغل بحث برانگیز روزنامه نگاری است. با این حال اگرچه هوش مصنوعی اطلاعات خود را از منابع ارائه شده بشر کسب می‌کند و با کنار هم قراردادن این اطلاعات گزارش می‌نوسید، اما روزنامه‌نگاران به خوبی می‌دانند که مسئله فقط جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن نبوده و پارامترهای بی شماری در خلق یک مطلب و گزارش خبری اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

هوش مصنوعی و گرافیک

آثار مربوط به حوزه گرافیک یکی از نمونه‌هایی است که احتمال از بین رفتن آن با پیشرفت هوش مصنوعی مدام تکرار می‌شود.  اما در عرصه گرافیک و کار‌هایی با چاشنی هنر، هوش مصنوعی صرفا یک کارگزار تکراری است و احتمالا نمی‌تواند در حد یک هنرمند انسانی آثار مطلوبی خلق کند.

هوش مصنوعی و هنر

اگر هوش مصنوعی را یک فرد در نظر بگیریم، این فرد دارای خصوصیات مشخصی است که انگیزه‌های انسانی، خلاقیت و اخلاقیات در آن حداقل تاکنون دیده نشده است. در واقع، در اعمالی که لازمه‌ تولید آن عواطف انسانی است، هوش مصنوعی حرف خلاقانه‌ای که از تداوم برخوردار باشد، ندارد. مثلا در شعر، هوش مصنوعی صرفا یک شاعر با دیتا‌های از پیش تعیین شده است و تجربه بشری در تصویرسازی ذهنی با جسم انسانی را ندارد.

به نقل از تجارت نیوز، نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی، فلسفه و تمام آنچه از فکر بشر زاییده می‌شود، آینده خود را به موازات هوش مصنوعی خواهد داشت و طبق آنچه اشاره شد، هوش مصنوعی صرفا عاملی کمک کننده خواهد بود.

هوش مصنوعی چه مشاغلی را کنار می زند؟

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز