محبوب ترین ابزار هوش مصنوعی کدام است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

در میان سایت‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی، چت جی پی تی، بارد و بینگ از استقبال بیشتری برخوردار شده اند. عمومی بودن این ابزارها و عملکرد بهتر دلیل اقبال کاربران از این 3 سایت است. هر سه ابزار جزو ابزار رایگان متن باز هستند و در تمام حوزه‌ها می‌توانند کمک حال کاربران باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی سه ابزار محبوب هوش مصنوعی و تفاوت‌های آن‌ها پرداخته است.

سه ابزار محبوب هوش مصنوعی محبوب

چت جی پی تی معروف‌ترین ابزار هوش مصنوعی و اولین ابزار عمومی کامل در این حوزه است. این ابزار به همراه ابزار بینگ توسط شرکت OpenAI عرضه شده و بر اساس تکنولوژی GPT-4 نوشته شده اند. اما ابزار بارد توسط شرکت آلفابت (گوگل) بر اساس تکنولوژی LaMDA ساخته شده است.

مزیت بارد در استفاده از تمامی اطلاعات جستجوی گوگل است که کامل‌ترین دیتابیس اطلاعاتی جهان محسوب می‌شود.  اما دو محصول بینگ و چت جی پی تی نیز از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. چت جی پی تی از اطلاعاتی استفاده می‌کند که خود در سال‌های متمادی نسبت به جمع آوری و یادگیری آن‌ها اقدام کرده است و بینگ نیز از بانک اطلاعاتی موتور جستجوی مایکروسافت بهره می‌برد.

آیا این ابزار رایگان هستند؟

هر 3 ابزار محبوب هوش مصنوعی متن باز و رایگان هستند اما این به معنی نبود محدودیت در استفاده از این ابزار نیست. برای نمونه بینگ محدودیت در تعداد سوال در روز را برای کاربران خود در نظر گرفته و آن‌ها را در لیست پاسخگویی قرار می‌دهد. بارد تنها برای افرادی که در لیست ابتدایی ثبت نام کرده اند، خدمات رایگان خود را ارائه می‌کند. چت جی پی تی نیز نسخه اولیه خود را به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار داده است و برای استفاده از نسخه پیشرفته باید 20 دلار در ماه پرداخت کنید.

راز آسمان پایتخت

کدام ابزار هوش مصنوعی بهتر است؟

پاسخ به این سوال راحت نیست. هر یک از ابزار محبوب هوش مصنوعی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برخی از این ابزار در حوزه‌‌های خاصی عملکرد بهتری دارند و از این نظر باهم متفاوت می‌شوند.

برای نمونه بارد پاسخ‌های بهتری به سوالات عمومی می‌دهد و از رابط کاربری بهترین نیز نسبت به رقیبان خود بهره می‌برد. اگرچه هنوز با ابزار ایده آل فاصله بسیاری دارد و زمان زیادی باید صرف توسعه آن شود. بینگ از این نظر بهتر است که از منابع غنی‌تری نسبت به چت جی پی تی استفاده می‌کند و موتور جستجوی مایکروسافت باعث غنای آن شده است.

چت جی پی تی نیز یک ابزار پخته‌تر نسبت به دو ابزار دیگر است و برخلاف دو ابزار دیگر وابستگی کمتری به تبلیغات و جستجوی کاربران دارد. برای نمونه ممکن است یک سایت با تبلیغات به رتبه‌های بالاتر گوگل یا بینگ رسیده باشد و طبیعی است که در ابزار هوش مصنوعی هم در اولویت قرار گیرد اما در چت جی پی تی اولویت با یادگیری ماشین است.

آیا آینده هوش مصنوعی نگران کننده است؟

بسیاری از فعالان اصلی فناوری مانند ایلان ماسک و زنیاک ضمن ابراز نگرانی از آینده هوش مصنوعی، خواهان توقف 6 ماهه تمام فعالیت‌ها در این حوزه برای بررسی فنی و اخلاقی هوش مصنوعی شده اند. این توقف برای درک خطرات عمیق برای جامعه و بشریت درخواست شده است. در واقع هنوز بررسی درست و همه جانبه‌ای در مورد آینده هوش مصنوعی و خطرات احتمالی آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز