رونمایی کوالکام از فناوری «Quick Charge 3 Plus»

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کاش باتری رو به اتمام گوشی‌تان در عرض 15 دقیقه حداقل 50 درصد شارژ می‌شد؟ جالب است بدانید، با فناوری «Quick Charge 3 Plus»، این آرزو به واقعیت تبدیل شده است.

به گزارش کاماپرسبه نقل از Android authority، کوالکام به طور رسمی از عرضه فناوری «Quick Charge 3 Plus»، به عنوان نسل جدید فناوری شارژ این شرکت محبوب خبر داد. این شرکت در صدد است محصولات خود را با قابلیت شارژ سریع‌تر و قیمت ارزان‌تر به سیستم‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، عرضه کند.

بنا بر اعلام کوالکام، این فناوری ابتدا برای اسنپدراگون 765 و 765G در دسترس خواهد بود و نخستین گوشی که از این فناوری بهره خواهد برد، Xiaomi Mi 10 Lite Zoom است. این دستگاه از هر دو فناوری «Quick Charge 3 Plus» و «Quick Charge 4 Plus» – نسل آینده شارژرهای سریع – پشتیبانی می‌کند.

به گفته کوالکام، دیگر دستگاه‌های شامل اسنپ‌دراگون نیز در سال 2020 از این سیستم شارژ بهره خواهند برد اما این شرکت دقیقا مشخص نکرده که کدام مدل‌ها شامل این فناوری خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

«Quick Charge 3 Plus» چیست؟

Quick Charge 3 Plus متمرکز بر ارائه شارژ فوق سریع و در عین حال مقرون به صرفه است. به ادعای کوالکام، این فناوری می‌تواند در مدت‌زمان 15 دقیقه دستگاهی را از 0 تا 50 درصد شارژ کند که این عملکرد 35 درصد سریع‌تر از نسل‌های قبلی است. همچنین، کوالکام وعده داده که این فناوری، شارژ گوشی را با حرارت بسیار کمتری انجام دهد.

مزایای Quick Charge 3 Plus

فناوری جدید Qualcomm Quick Charge 3 Plus از کابل‌های استاندارد USB-A تا USB-C و لوازم جانبی با ولتاژ مقیاس پذیر  20mV را پشتیبانی می‌کند. بهترین مزیت Quick Charge 3 Plus در مقایسه با Quick Charge 4 Plus، پشتیبانی آن از USB-A است که هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

از دیگر مزایای این فناوری، می‌توان به سازگاری آن با مدل‌های قدیمی‌تر اشاره کرد. بنابراین، برای شارژ گوشی الزاما نیاز ضروری به این سیستم شارژ نخواهید داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز