ترخیص کار گمرک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

ترخیص کار گمرک
لست سکند

ترخیص کار گمرک ضمن آشنایی با قواعد و پیچیدگی‌های ترخیص کالا از گمرک، به افراد کمک می‌کند تا کالای‌شان را در کم‌ترین زمان ممکن، از گمرک ترخیص کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گمرک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از لازمه‌های موفقیت در واردات و صادرات کالا، حضور مستمر در تجارت بین‌المللی است. ترخیص کار گمرک با شناخت لازم و وقت کافی برای پیگیری امور موبوط به ترخیص کالا، آن را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کار گمرک به فردی گفته می‌شود که ضمن داشتن وکالت از صادرکننده یا واردکننده کالا، تمام مراحل ترخیص کالا از گمرک را انجام می‌دهد. این فرد باید بسیار ماهر، دقیق و تحصیل کرده باشد. بر اساس تعاریف ارائه شده، ترخیص کار گمرک می‌تواند یک شخص حقیقی یا حتی حقوقی باشد.

محموله‌های وارداتی یا صادراتی از کشور، باید فرایند ترخیص گمرکی را بگذرانند. در تمام این مراحل، ترخیص کار گمرک به واسطه وکالتی که دارد، به صاحب کالا توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد. این افراد یا شرکت‌ها، کلیه امور مربوط به حمل و نقل کالا را انجام داده و سر زمان معین، آن را به صاحب کالا می‌رسانند. هم‌چنین ترخیص کار باید بتواند با توجه به نیازهای تاجر، به او مشاوره تخصصی بدهد.

راز آسمان پایتخت

زمانی که یک ترخیص کار گمرک ، به عنوان نماینده قانونی صاحب کالا از او وکات دریافت می‌کند، باید سیر تا پیاز امور تشریفات گمرکی را انجام دهد. تمام این مراحل به یک اندازه مهم است و ترخیص کار باید آن‌ها را با دقت انجام دهد. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی در فرایند ترخیص کالا ایجاد می‌شود.

ترخیص کار گمرک

خدماتی که ترخیص کار گمرک ارائه می‌دهد چیست؟

تمام امور مربوط به ترخیص یک کالا، توسط ترخیص کار گمرک انجام می‌شود. شاید در ابتدا تصور شود انجام چنین کاری بسیار آسان است. اما بررسی جزئیات آن، نشان می‌دهد که این گونه نیست. ترخیص کار گمرک ، دارای مسئولیت سنگینی است و باید به امور بسیاری مسلط باشد. در صورت عدم وجود مهارت کافی در هر کدام از این موارد، ترخیص کالا دچار مشکل می‌شود. در ادامه وظایف ترخیص کار را نام می بریم:

  • مورداعتمادبو‌دن ترخیص کار گمرک برای صاحب کالا
  • اشراف کامل به قوانین امور گمرکی و تعرفه‌ها
  • ارائه مشاوره‌های تخصصی با در نظر گرفتن نیازهای تاجر
  • کمک‌کردن به تاجر برای برآورده‌کردن نیازهای دولتی حاکم بر واردات و صادرات
  • ارائه مشاوره در خصوص تعرفه گمرک و تعیین ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
  • داشتن اطلاعات جامع درخصوص بخش نامه‌ها و قوانین برای ترخیص کالا
  • آماده‌کردن تمام مدارک مورد نیاز برای ارائه به گمرک (اطلاعات کشور مبدا و مقصد، هزینه‌های پرداختی، مجوزها، تامین‌کنندگان، مشتریان و …)
  • بررسی مدارک جهت تطبیق آن‌ها با الزامات قانونی
  • طبقه‌بندی محصولات به منظور مشخص‌شدن میزان مالیات آن‌ها
  • ارائه تمام فیش‌های پرداختی و هزینه‌های انجام شده به گمرک
  • حضور مداوم در گمرک برای پیگیری روند ترخیص کالا

ترخیص کار گمرک باید بتواند با پیگیری بخش‌نامه‌هایی که در حال به‌روزرسانی است، وظایفش را به درستی انجام دهد. در صورتی که این شخصیت حقیقی یا حقوقی به موارد ذکر شده تسلط کافی نداشته باشد، نمی‌تواند کالا را در زمان مناسب و با هزینه کم، از گمرک خارج کند. در نتیجه تمام این‌ها به ضرر تاجر تمام خواهد شد.

زمان و هزینه حرف اول را می‌زند

حتما شنیده‌اید کسانی که در زمان مناسب کالای مورد نظرشان از گمرک ترخیص نشده، تا چه اندازه متضرر شده‌اند. بنابراین زمان و هزینه برای تجار حرف اول را می‌زند. این‌جاست که اهمیت مهارت و توانمندی ترخیص کار گمرک مشخص می‌شود. ترخیص کاران زبده در سلطان تجارت بازرگان ، ترخیص کالا را در کمترین زمان به انجام می‌رسانند.

داشتن مشتریانی بیرون از مرزها، بسیار سودمند است. با کمک گرفتن از تخصص ترخیص کار گمرک، بازار فروش تا چند برابر گسترش پیدا می‌کند. این افراد با حضور در دو طرف مرزها، این اطمینان را می‌دهند که کالا، با سرعت و امنیت بالا به فرد مورد نظر خواهد رسید. به همین دلیل مراجعه به افراد یا شرکت‌های زبده اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : سلطان تجارت بازرگان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز