زیبا ترین ساحل دنیا کجاست؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

سواحل شگفت‌انگیز زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که با زیبایی محسور کننده خود توجه‌ گردشگران را به خود برانگیخته‌اند. اما علاوه بر مقوله زیبایی، برای مشخص کردن بهترین ساحل جهان، عوامل دیگری نظیر هویت تاریخی و اهمیت فرهنگی نیز دخیل هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، اخیرا یک راهنمای ساحلی مستقر در لندن لیستی از ۱۰۰ ساحل برتر دنیا را منتشر کرد که در صدر آن ساحل جزیره بورا بورا به چشم می‌خورد.

این جزیره گرمسیری که از جزایر متعلق به کشور فرانسه است در اقیانوس آرام و بین آمریکا و استرالیا واقع شده است. این جزیره با اینکه فاصله زیادی با فرانسه دارد اما دارای فرودگاهی به نسبت مدرن بوده و همین باعث می‌شود دسترسی به آن سخت نباشد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

از این جزیره که مجموعا ۳۱ کیلومتر مربع مساحت دارد اغلب به‌عنوان زیباترین جای دنیا یاد می‌شود، بورا بورا دارای دو آتشفشان کوه‌های پاهیا و اوتمانو بوده و با چند جزیره کوچکتر نیز احاطه شده است.

ساحل معروف آن با نام «ماتیرا» کاملا یادآور مفهوم کلمه بهشت است و از هر زاویه یک منظره شگفت‌انگیز از آب‌های اقیانوس آرام را ارائه می‌دهد، گفته می‌شود شن‌های آن آنقدر نرم هستند که گویی بر روی پودر قند قدم می‌زنید.

با وجود تنها ۸ هزار ساکن، این جزیره و ساکنانش از تاریخ و فرهنگ عمیقی برخوردار هستند که ارزش بازدید از آن را چند برابر می‌کند.

بورا بورا در حدود قرن سوم پس از میلاد دارای ساکنان بومی بود تا اینکه کاوشگر مشهور، جیمز کوک، آن را در سال ۱۷۲۲ کشف کرد.

این جزیره تا سال ۱۸۸۸ یک پادشاهی مستقل بود تا اینکه فرانسوی‌ها آن را به‌عنوان مستعمره به اراضی خود اضافه کردند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز