انتقاد از میزان عوارض و مالیات تعیین شده برای صادرکنندگان

لست سکند

رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران، گفت: با مالیات علی‌الحساب و عوارض‌ چندگانه‌ای که از صادرکنندگان دریافت می‌شود، باید برای پرداخت آن  30درصد از نقدینگی خود را کنار بگذارند.

به گزارش کاماپرس، محمد لاهوتی، در این رابطه گفت: از صادرکننده‌ها مالیات علی‌الحساب و عوارض‌ چندگانه دریافت می‌شود. در همین راستا اخیرا هم از صادرکنندگان نفت و گاز حق پرچم مطالبه شده و این یعنی کسر 30درصد از نقدینگی.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به مالیات و عوارضی که از صادر کنندگان اخذ می‌شود، بیان کرد: برای صادرات محصولاتی که امروز تحت عنوان خام و نیمه خام، عوارضی به آنها تعلق گرفته، یک مورد عوارض صادراتی است، دیگری مالیات علی‌الحساب دو درصدی و بعدی هم مالیات ارزش افزوده صادرکنندگان کشور بوده که مسترد شدن آن یک سال طول می‌کشد و عملا جزو منابعی است که از دست آنها خارج می‌شود.

راز آسمان پایتخت

لاهوتی در پایان با بیان اینکه اخیرا هم برای میعانات گازی و نفتی 10 درصد حق پرچم روی صادرات گذاشته‌اند، اظهار کرد: اگر همه این عوارض و مالیات را در نظر بگیریم یک صادرکننده باید چیزی حدود 30 درصد تن‌خواه در اختیارش باشد. این در حالیست که در مقابل تمام واحدهای تولیدی از تسهیلات گران قیمت بانک‌ها استفاده می‌کنند و نرخ بهره را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : محمد لاهوتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز