بهترین مدل سرفیس برای طراحی و کارهای گرافیکی

سرفیس برای طراحی-کاماپرس

در دنیای دیجیتال امروزی، انتخاب دستگاه مناسب برای طراحی و کارهای گرافیکی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که گرافیست‌ها باید بگیرند.

به گزارش کاماپرس، مایکروسافت با ارائه سرفیس توانسته است گزینه‌ای مناسب برای طراحان و گرافیست‌ها ارائه دهد. این دستگاه ها با امکانات خوبی که دارن مثل صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا، پردازنده قدرتمند و قلم حرفه ای، به راحتی میشه طرح های پیچیده رو رسم کرد. توی این مقاله، بهترین مدل های سرفیس برای کارهای گرافیکی و لوازم جانبی موردنیازشون رو معرفی می کنیم.

اکثر گرافیست ها از برنامه‌هایی مانند: Photoshop، XD و Illustrator استفاده می‌کنند و این نرم‌افزارها برخلاف نرم‌افزارهای تدوین ویدئو مانند: Adobe Premiere و AfterEffects نیاز به کارت گرافیک جداگونه‌ای ندارن، بنابراین برای طراحی تصاویر دیجیتالی بهترین پیشنهادی که ما به شما می‌کنیم سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ استودیو است که در ادامه به بررسی بهترین مدل‌های آن می‌پردازیم. در آخر مطلب هم به یه سری نکات مهم برای خرید به‌صرفه و جلوگیری از خرج بیش از حد، اشاره می کنیم.

1. سرفیس پرو – اولین انتخاب برای گرافیست ها

تغریبا از سال 2020 بود که سرفیس پرو 7 به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحان گرافیک تبدیل شد و بعد سرفیس پرو 7 پلاس و سرفیس پرو 8 در سال 2021 نیز محبوبیت زیادی برای گرافیست ها داشتند. با معرفی سرفیس پرو 9 در اکتبر 2022 انقلابی در سیستم‌های گرافیکی صورت گرفت. سرفیس پرو 9 با داشتن صفحه‌نمایش 13 اینچی با رزولوشن  1920 × 2880 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز این دستگاه دارای تصویری باکیفیت فوق‌العاده است. همچنین با بهره‌گیری از محافظ صفحه گوریلاگلس ۵ یکی از مقاوم ترین صفحه نمایش هارا دارد و به‌راحتی می‌توانید مچ دست را روی صفحه قرار دهید و با قلم شروع به طراحی کنید.

سرفیس پرو برای گرافیست-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

چرا سرفیس پرو 9 بهترین انتخاب است؟

نکته جذاب تر سرفیس پرو 9 نسبت به نسل‌های قدیمی تر مانند “پرو 8” و “پرو 7 پلاس” مشخصات سخت‌افزاری آن است. در کنار پردازنده قدرتمند Core i7 و Core i5 نسل دوازده؛ از حافظه رم DDR5 بهره می‌برد. تا قبل از آن از سال 2016 تا 2021 از تکنولوژی DDR4 در رم لپ تاپ ها استفاده می‌شد و با معرفی DDR5 حداقل تا 5 سال آینده توانایی پشتیبانی از نرم‌افزارهای گرافیکی به‌روز و انجام پروژه‌های سنگین را دارد.

جدا از اینها سرفیس پرو می‌تواند تا ۱۶ ساعت شارژ باتری را نگهداری کند و با وزن ۸۷۹ گرم قابلیت حمل آسان و استفاده در هرشرایطی را دارد.

سرفیس پرو خوش قیمت-کاماپرس

سرفیس پرو خوش قیمت از کجا بخریم؟

طبق تحقیقاتی که در بازار انجام داده‌ایم، فروشگاه یاسین رایان یکی از وارد کننده های اصلی و بهترین نمایندگی های مایکروسافت در ایران است به همین دلیل بهترین قیمت بازار را تضمین می‌کند. علاوه براین تمام دستگاه ها را با ۱۸ ماه گارانتی تکمیلی ارائه می‌دهد که تمام خدمات را پوشش می‌دهد. برای خرید سرفیس پرو ۹ به صفحه لیست قیمت سرفیس پرو مراجعه کنید. توجه داشته باشید ارسال دستگاه ها به سراسر کشور توسط فروشگاه یاسین رایان رایگان می‌باشد.

2. سرفیس لپ تاپ استودیو – بهترین انتخاب برای گرافیست ها و تدوین گران

سرفیس لپ تاپ استودیو یک لپ تاپ 2 در 1 است که توسط مایکروسافت ساخته شده است و صفحه‌نمایش آن در سه حالت: لپ‌تاپ، استودیو و استیج یا همان تبلت قرار می‌گیرد. این دستگاه برای کارهای خلاقانه مانند طراحی و کارهای گرافیکی سنگین و رندرگیری با نرم‌افزارهای Adobe Premiere و AfterEffects بسیار مناسب است.

سرفیس لپ تاپ استودیو دارای صفحه نمایش لمسی 14.4 اینچی با وضوح بالا است که برای نمایش جزئیات دقیق بسیار مناسب است. این دستگاه همچنین دارای پردازنده نسل یازده اینتل Core i5 یا i7، 16 تا 32 گیگابایت رم و 256 تا 2 ترابایت حافظه داخلی است که برای اجرای نرم افزارهای طراحی و کارهای گرافیکی بسیار قدرتمند است.

سرفیس بوک-کاماپرس

3. سرفیس بوک

سرفیس بوک یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای طراحان است و آخرین مدل آن سرفیس بوک 3 است که در 2020 معرفی و به بازار عرضه شده. این دستگاه با داشتن صفحه‌نمایش 13.5 و 15 اینچی، و پردازنده‌های Core i5 یا i7 نسل دهم اینتل برای انجام کارهای گرافیکی مناسب است. کارت گرافیک مجزا نیزدر این دستگاه وجود دارند که باعث افزایش کارایی در کار با نرم‌افزارهای گرافیکی می‌شوند.

سرفیس بوک 3-کاماپرس

قابلیت‌های بی‌نظیر سرفیس بوک 3

یکی از تفاوت‌های اصلی سرفیس بوک 3 با سایر مدل‌ها، قابلیت تبدیل‌شدن به تبلت است. این ویژگی به طراحان امکان می‌دهد تا به راحتی طراحی‌هایشان را انجام دهند، بدون اینکه نیازی به استفاده از صفحه‌کلید باشد. در ضمن، قلم سرفیس بوک 3 نیز با دقت بالا و انعطاف‌پذیری خود، طراحی‌های حرفه‌ای را امکان‌پذیر می‌سازد.

سرفیس لپ تاپ-کاماپرس

3. سرفیس لپ تاپ

سرفیس لپ تاپ ها همانطور که از نامش پیداست، تنها یک لپ تاپ است و صفحه‌نمایش آن مانند دیگر سرفیس ها انعطاف پذیر نیست اما مانند دیگر سرفیس ها از صفحه نمایش لمسی پشتیبانی میکند و به حالت های مختلفی مانند: تبلت تبدیل نمی‌شود و بیشتر برای استفاده های رومیزی کاربرد دارد. جدیدترین نسل آن سرفیس لپ تاپ 5 می‌باشد که در سپتامبر 2022 معرفی شده و مشخصات فنی آن مانند پرو 9 به‌روز می‌باشد.

سرفیس لپ تاپ 5 در دو اندازه 13.5 و 15 اینچی با پردازنده نسل 12 اینتل Core i5 یا i7 و 8 تا 32 گیگابایت رم DDR5 عرضه می شود. این دستگاه همچنین دارای 128 تا 1 ترابایت حافظه داخلی است که برای ذخیره سازی فایل های شما کافی است. سرفیس لپ تاپ 5 همچنین دارای یک باتری با عمر طولانی است که می‌تواند تا 17 ساعت در یک بار شارژ کار کند.

سرفیس لپ تاپ 5 برای کار با نرم‌افزارهایی مثل: فتوشاپ و ایلوستریتور مناسب است. برای اطلاع از قیمت سرفیس لپ تاپ 5 به فروشگاه اینترنتی سرفیس یاسین رایان مراجعه کنید و خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

سرفیس لپ تاپ 5- کاماپرس

نکات مهم قبل از خرید

بعد از این که مدل دستگاه را انتخاب کردید، قبل از خرید سرفیس برای کار گرافیکی و طراحی باید به یکسری نکات توجه ویژه ای داشته باشید:

قابلیت‌ها و مشخصات فنی

پس از انتخاب مدل، باید به مشخصات فنی توجه کنید که شامل: پردازنده، حافظه رم، حافظه داخلی، کیفیت و اندازه صفحه‌نمایش و … است.

پردازندهCPU :

برخی از مدل‌های سرفیس با پردازنده‌های Intel Core i5 یا i7 عرضه می‌شوند، در حالی که دیگران با پردازنده‌های ARM مانند Microsoft SQ1 تا 3SQ مجهز هستند. توجه داشته باشید که در حال حاضر قدرت پردازنده های اینتل بیشتر از سایر پردازنده ها است.

حافظه رم RAM:

حافظه رم می‌تواند از 8 گیگابایت تا 32 گیگابایت باشد. بسته به نیازهای شما، می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که بهترین ترکیب از قدرت و قیمت را ارائه می‌دهد.

برای مثال: 8 گیگابایت حافظه رم می‌تواند برای اجرای نرم‌افزارها مناسب باشد، اما در پروژه های سنگین با حجم بالا یا اگر قرار است چند نرم افزار را باهم اجرا کنید به 16 گیگابایت حافظه رم نیاز دارید و 32 گیگ حافظه رم هم عملکرد بهتری را به شما می‌دهد اما هزینه اضافی است. دقت داشته باشید رم بیشتر مدل های سرفیس قابل ارتقا نیست و قبل از خرید به این نکته توجه بیشتری داشته باشید.

حافظه داخلیHard :

اگه قراره فایل‌های بزرگی با تعداد بالایی رو ذخیره کنید، بهتره یه مدل با حافظه بیشتر از ۱۲۸ گیگابایت انتخاب کنید که تا ۱ ترابایت هم ممکنه باشه. توجه داشته باشید که هارد های اکثر سرفیس ها  قابل ارتقا هستند.

کیفیت صفحه‌نمایش:

همه مدل‌های سرفیس بدون شک دارای صفحه‌نمایش با کیفیت بالا هستند. اما اندازه و رزولوشن صفحه‌نمایش‌ها متفاوت است، برای مثال: رزولوشن سرفیس پرو ۹ (1920 × 2880 پیکسل) است که محیط بیشتری در ویندوز به شما ارائه می‌دهد، اما سرفیس لپ تاپ 5 مدل 15 اینچ (1664 × 2496 پیکسل) است و فضای کمتری را در ویندوز به شما ارائه می‌دهد.

باتری:

برخی مدل‌ها مانند: سرفیس گو 3 با استفاده از باتری تا 10 ساعت عملکرد دارند، درحالی‌که بیشتر مدل‌های قدرتمندتر مانند سرفیس پرو 9 تا 16 ساعت و سرفیس لپ تاپ استودیو تا 18 ساعت عملکرد دارند.

لوازم جانبی

لوازم جانبی می‌تواند سرفیس شما را به یک دستگاه تمام عیار تبدیل کند.

کیبورد:

سرفیس پروها کیبورد همراه ندارند و اگر کار تایپی زیاد دارید بهتر است همراه آن یک کیبورد نیز تهیه کنید.

قلم سرفیس:

قلم سرفیس از پرکاربردترین ابزارها برای گرافیست‌ها است، جدیدترین مدل قلم مایکروسافت مدل: SlimPen2 است که روی تمام سرفیس‌ها قابل‌استفاده است، اما توجه داشته باشید شارژر آن را جداگانه باید تهیه کنید. اما اگر کیبورد سیگنیچر سرفیس پرو 9 را تهیه کنید جای شارژر قلم آن روی کیبورد تعبیه شده است و با قراردادن آن روی کیبورد به‌صورت مغناطیسی شارژ می‌شود. اگر هم سرفیس لپ تاپ استودیو را تهیه کنید، دیگر نیازی به کیبورد و شارژ ندارید، چون با قراردادن قلم زیر دستگاه به‌صورت مغناطیسی شارژ می‌شود.

قلم سرفیس-کاماپرسقلم سرفیس-کاماپرس

کابل رابط:

کابل رابط برای افرادی که نیاز به‌اشتراک‌گذاری مانیتور سرفیس را دارند مناسب است به همین دلیل بعضی افراد رابط سرفیس تراول هاب و سرفیس داک را تهیه می‌کنند.

ماوس سرفیس:

همه ی دستگاه‌های سرفیس صفحه نمایش لمسی و تاچ پد دارند و کمتری افرادی پیدا می‌شود که نیاز به موس داشته باشند، اما اگر نیاز به موس دارید، پرطرفدار ترین موس های مایکروسافت مدل های: Arc Mouse و Modern Mobile Mouse هستند، این دو مدل با طراحی ارگونومیک بسیار خوش دست و راحت هستند.

قیمت

همچنین باید قیمت را نیز در نظر بگیرید. مدل‌های سرفیس در محدوده قیمتی گسترده‌ای قرار دارند و بسته به بودجه شما، می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

نتیجه گیری

خرید یه سرفیس میتونه تجربه خوبی باشه، ولی باید مطمئن باشید که نیازهای خودتون رو در نظر گرفتید. از قابلیت ها و طراحی تا مشخصات فنی و همچنین قیمت، همه چیز رو باید مورد بررسی قرار بدید. امیدواریم که این راهنمای خرید سرفیس برای کارهای گرافیکی و طراحی در سال 2023 به شما کمک کنه تا بهترین تصمیم رو بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : یاسین رایان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بهترین مدل سرفیس برای طراحی و کارهای گرافیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز