رصد و تحلیل فضای مجازی و رفتار کاربران در دیتاک

تورهای مسافرتی لحظه آخر
مدیر کسب‌وکار دیتاک با بیان اینکه شرکت داده‌های شبکه‌های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل می‌کند، گفت: آنالیز داده‌های شبکه‌های اجتماعی به روابط عمومی‌ها و مارکتینگ شرکت‌ها کمک می‌کند تا به فهم دقیقی از نظرات و بینش کاربران نسبت به برند و سازمان خود دست یابند.
حسین حمزه‌پور در گفت‌وگو با کاماپرس تاکید کرد: با توجه به رشد نمایی زیست آنلاین و همچنین اقبال کاربران به شبکه‌های اجتماعی، استفاده از سرویس‌هایی همچون social listening و social analysis به یک موضوع اساسی برای همه کسب‌وکارها و سازمان‌ها تبدیل شده است.
او با اشاره به اینکه این شرکت 7 سال سابقه در زمینه جمع آوری و آنالیز داده‌های شبکه‌های اجتماعی دارد، اظهار کرد: دیتاک محتوا و مطالب مختلف را از بسترهای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین جمع‌آوری می‌کند. پس از آن داده‌های خام را با استفاده از الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی به اطلاعات معنادار و ارزشمند تبدیل کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت
مدیر کسب‌وکار دیتاک با بیان اینکه بیشتر واحدهای بازاریابی و روابط عمومی سازمان‌ها از خدمات دیتاک بهره‌مند می‌شوند، افزود: البته سرویس‌های ما شامل مواردی همچون مانیتورینگ برند و صنعت، تحلیل رقبا، ارزیابی کمپین، تحقیقات بازار، پیگیری ترندها و شناسایی موج در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. از این رو طیف مشتریان شرکت ما نیز بسیار گسترده است. از استارتاپ‌ها تا سازمان‌های بزرگ در انواع خصوصی و دولتی در حال حاضر از مشتریان خدمات دیتاک محسوب می‌شوند.
حمزه‌پور افزود: سال گذشته به جز شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی (مانند اینستاگرام، تلگرام، ایکس یا همان توییتر سابق) پلتفرم‌های داخلی بله، ایتا و روبیکا را نیز به فرایند جمع‌آوری و داشبورد تحلیلی دیتاک اضافه کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی کردیم که با تکمیل بخش تحلیلی پلتفرم‌های داخلی چرخه ارزش خود را روی این بسترها کامل ارائه کنیم.
وی مهمترین اتفاقی که سوشال لیسنینگ برای کسب و کارها رقم می‌زند؛ این است که به موقع و دقیق بدانند مردم درباره آن‌ها، صنعت و رقبایشان چه می‌گویند و چه تصویری از آنها دارند.
مدیر کسب‌وکار دیتاک در پایان با بیان اینکه داده‌ها پیوسته و لحظه‌ای از بسترهای مختلف جمع آوری می‌شوند، اظهار کرد: سپس براساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی آنالیز و طبقه بندی شده و روندها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در نهایت ماحصل این فرایند و اطلاعات استخراج شده از طریق داشبورد دیتاک در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. برای نمونه مشتریان ما می‌توانند محتوای منتشر شده در بسترهای مختلف، تحلیل احساسات و عواطف، شناسایی منابع پرنفوذ یا اینفلوئنسرهایی که درباره برند یا رقبای آن صحبت می‌کنند. مهمترین کلمات و هشتگ‌های مرتبط و… در داشبورد دیتاک مشاهده کنند. همچنین و مهمتر از آن امکان پیگیری روند تغییرات، کشف موج‌های مرتبط در شبکه های اجتماعی و پایش جریان‌های غیرمعمول مثل بحران‌های روابط عمومی یا کمپین‌های مختلف در فضای سوشال از قابلیت‌های محصول دیتاک است.
انتهای پیام
مرتبط با : دیتاک
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز