ضرر 22 میلیارد دلاری کشور در صورت تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، انتخاب روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیل هفته را اقدامی بازدارنده و عامل اختلال در روند تولید و تجارت دانست.

به گزارش کاماپرس، علیرضا خامه‌زر، رئیس اتاق بیرجند با بیان اینکه بهترین اقدام در این راستا تعطیلی روزهای جمعه و شنبه است، گفت: مطالعات کارشناسی نشان می‌دهد که اگر روزهای پنجشنبه و جمعه را به عنوان روزهای تعطیل هفته انتخاب کنیم، آسیب ناشی از این انتخاب و تبعات آن همچون  قطع ارتباط با دنیا به بیش از 22 میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اصرار برخی بر تعطیلی پنجشنبه، این امر را اقدامی بازدارنده دانست و اضافه کرد: حتی کشورهای همسایه و اسلامی نیز این ساماندهی در تعطیلات را انجام داده و هماهنگی بیشتری با نظام مالی و اداری جهانی پیدا کرده‌اند؛ اقدامی که در روند فعالیت‌های تجاری آن‌ها بسیار مؤثر بوده است.

راز آسمان پایتخت

خامه زر، قطعی ارتباط فعالان اقتصادی ایرانی با جهان طی 4 روز در صورت انتخاب پنجشنبه و جمعه به عنوان روزهای تعطیل هفته را به ضرر اقتصاد کشور دانست و خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس به این مساله شد.

به نقل از اتاق ایران آنلاین، از آنجاکه موضوع تعیین دو روز تعطیلی هفته در دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته، رئیس اتاق ایران در نامه‌های جداگانه به دفتر رهبری، دولت و مجلس انتظار بخش خصوصی را انتخاب روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیل هفته، عنوان کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز