همه چیز درباره تعطیلی پنجشنبه ها در تهران

 بر اساس آخرین تصمیمات درباره لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته، در صورت تصویب نهایی این طرح، بانک‌ها نیز مشمول این قانون خواهند شد.

به گزارش کاماپرس، ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در نشست روز گذشته کمسیون، پس از اعلام نظرات نمایندگان موافق و مخالف و نماینده دولت، روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه تعیین شد، اضافه کرد: بر اساس این ماده، سایر شهرها و استان‌ها نیز مانند تهران، پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهند بود.

وی کاهش ساعات کاری را موضوع بعدی نشست عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ساعت کاری ۴۴ ساعت است که پیشنهاد اولیه دولت کاهش این عدد به ۴۲ و نیم ساعت در هفته و پیشنهاد کمیسیون ۴۰ ساعت در هفته بود که در این موضوع نیز با ۴۰ ساعت موافقت شد. البته نهایی شدن آن به جلسات بعدی صحن مجلس بستگی دارد.

بانک‌ها هم پنجشنبه تعطیل می‌شوند؟

همچنین علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در صورت تصویب شامل بانک‌ها نیز می‌شود، بیان کرد: دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری، مشمول این لایحه می‌شوند و از آنجاکه بانک‌ها نیز از این قانون پیروی می‌کنند، در صورت تصویب این لایحه در مجلس، بانک‌ها نیز پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

وی درباره انتقادات موجود درباره تعیین روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیل پایان هفته، توضیح داد: انتقاداتی درباره تاثیر تعطیلی پنجشنبه بر ایجاد فاصله میان اقتصاد کشور با دنیا وجود دارد که به نوعی درست است. طبیعی است که عدم سرویس‌دهی دستگاه‌های دولتی در روزهای پنجشنبه روی بخش‌ خصوصی اثرات منفی داشته باشد، اما امیدواریم این تاثیرات با رضایتمندی حاصل از این تصمیم، جبران شود.

گفتنی است، کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است همچون شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی یا بانک مرکزی و بیمه‌های دولتی، جزو دستگاه‌های مندرج در قانون خدمات کشوری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز